Jos kaikki työpaikat ovat jo täynnä niin mitä se silloin haittaa että loput on työttömiä?
Ymmärtäisin jos puolet työpaikoista olisi tyhjillään.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin."
Miten työtön pystyy muuttamaan?
Muuttaminen ei vaadi mitään erikoista taitoa.
OK, mä muutan sun paikkakunnalle ja sieltä joku muuttaa mun paikkakunnalle. Miten se auttaa ketään? Suomesta ei löydy paikkakuntaa, jossa ei olisi työttömiä omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin. Taitaa tuet olla liian hyviä kun jäädään kotiin maleksimaan. Ei tällaista työn välttelyä ollut 1970-luvulla tai 1990-luvulla. Työttömät eivät taida tajuta että kun on pari vuotta työttömänä niin se tarkoittaa että kukaan ei halua koskaan enää palkata näitä töihin. Siinä sitten ovat jäteihmisiä lopun ikäänsä.
Mun ainoa läheinen, äiti asuu tässä lähellä. haluatko että äitini jää ihan yksinään?
Aika trolli😀😀. Joo me kaikki olemme voineet valita ett asumme vanhempien lähellä😀😀. Mulla on 96 v mutsi joka asuu yksin, ilman yhtäkään sukulaisra pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa. Oon lähin sukulainen ja matkaa on 475 km. Eiköhän tää on suht tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin. Taitaa tuet olla liian hyviä kun jäädään kotiin maleksimaan. Ei tällaista työn välttelyä ollut 1970-luvulla tai 1990-luvulla. Työttömät eivät taida tajuta että kun on pari vuotta työttömänä niin se tarkoittaa että kukaan ei halua koskaan enää palkata näitä töihin. Siinä sitten ovat jäteihmisiä lopun ikäänsä.
Tätä mäkin vähän ihmettelen. Juu ymmärrän ettei oo helppoa jos kumppanilla on työ kotipaikkakunnalla, lapsilla elämä siellä ym. Mutta kyllä varmasti monen elämäntilanne sallisi muuttaa työn perässä. Ei voi olettaa että työ löytyy kotipaikkakunnalta, ainakaan jos asuu kaukana isommista kaupungeista. Olisin itse valmis muuttamaan jopa ulkomaille työn perässä jos työttömyys täällä pitkittyisi.
No muuta ulkomaille! Jätä työpaikkasi sitä tarvitsevalle!
Kuule, jo yrityksen rekisteröinti maksaa kolmisen sataa, ei työttömällä ole rahaa edes siihen. Lisäksi jos yrityksen perustaa, siitä pitäisi saada elanto saman tien, tai olet täysin rahatta kusessa! Järkevää olisi perustulo, jonka turvin työttömät varmasti uskaltautuisivatkin yrityksiä perustamaan. Minulle ainakin kävi näin: Työkyvyttömyyseläkkeen turvin pystyin yrityksen perustamaan ja sitä yritän käynnistellä. Sitä yritänkin, että saisin tästä vielä elantoni, mutta eipä tuo vielä kanna.