Jos kaikki työpaikat ovat jo täynnä niin mitä se silloin haittaa että loput on työttömiä?
Ymmärtäisin jos puolet työpaikoista olisi tyhjillään.
Kommentit (66)
Sanoisin, että metsät eivät kestä kovempia hakkausmääriä.
Vierailija kirjoitti:
Mut on ainakin pyydetty töihin, vaikka en edes paikkaa hakenut. Sain vakipaikan.
Minulle myös tarjottiin töitä vaikka en edes hakenut. Sinäkin olisit voinut tuossa huutelussasi mainita että suhteilla sinäkin työpaikkasi sait. Kaikilla ei niitä suhteita vain ole joten ei sinulla ole varaa huudella kuinka helppoa onkaan työn saaminen vaikka et sitä itse hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin. Taitaa tuet olla liian hyviä kun jäädään kotiin maleksimaan. Ei tällaista työn välttelyä ollut 1970-luvulla tai 1990-luvulla. Työttömät eivät taida tajuta että kun on pari vuotta työttömänä niin se tarkoittaa että kukaan ei halua koskaan enää palkata näitä töihin. Siinä sitten ovat jäteihmisiä lopun ikäänsä.
Nykyisin ei noin vain muuteta työn perässä. Ensinnäkään omaa asuntoa ei välttämättä saa helposti myydyksi ja siksi toiseksi jos ja kun muutto onnistuu, työpaikka voi mennä alta ja sitten ihminen on tyhjän päällä vieraalla paikkakunnalla. Ennen vanhaan oli tosiaan helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten pitkäaikaistyöttömyys pilaa elämän alun.
Miten nuori voi olla pitkäaikaistyötön? Jos on ollut 20 vuotta työtön, ei silloin voi olla alle 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi vaan lopettaa sossutuet niin jokainen voisi ottaa vastuuta omasta elannostaan.
Mutta yritys- ja puoluetukiin ei saa koskea.
Terveisin laiskanpulskea kokoomuslainen
joka maassa on paljon työttömyyttä ja ei ole enää ruotsissakaan töitä, koska sinne on muuttanut jo puoli maailmaa.
jos tulee tuloja maahan ,ei ole tarkkaa onko kaikki töissä tekoäly myös tekee virkamiehistä työttömiä kanssa.työttömien syyllistäminen on sairasta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että metsät eivät kestä kovempia hakkausmääriä.
Niin, tämän piti olla vastaus kommenttiin, jossa kehotettiin katsomaan metsiä. Ja esimerksi minä itse teen vain hankintakauppoja enkä halua maksaa urakoitsijoille metsäni sotkemisesta. Vaikka urakoitsija olisi kuinka taitava, ei hän kuitenkaan tee korjuuta yhtä varoen kuin itse voi tehdä kaikessa rauhassa, kun tuntee kivetja notkot ja muistaa, missä varoo juuria.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin."
Miten työtön pystyy muuttamaan?
Muuttaminen on työtä, ja silloin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä!
Tämä tuntuu olevan liian vaikeaa käsittää. Työpaikkoihin on tekijöitä riittävästi, koska ne työpaikat tulevat täytetyksi. Loppujen täytyy olla työttömiä.
Joo, yrityksen voi perustaa. Mutta se vaatii rahaa (jota työttömällä ei ole). Ja muutenkin yrittäjä on täysin omillaan. Jos yritys ei menesty, niin sitten yrittäjä ei syö
Vierailija kirjoitti:
"Ei tällaista työn välttelyä ollut 1970-luvulla tai 1990-luvulla."
Silloin käveltiin työpaikalle ja aloitettiin työt. Ajat ovat muuttuneet.
Isälleni tarjottiin kahta työpaikkaa, joissa olisi saanut olla eläkkeelle saakka. Just ja just on peruskoulun päässyt läpi. Minä edelleen työttömänä keski-iässä ja työt ovat olleet vain silppua. Millään kovalla työllä, hyvällä työn jäljellä ja reippaudella ei ainakaan minulle ole ollut mitään hyötyä. En käytä alkoholia, huumeita, tupakkaa eikä ole sairauspoissaoloja tai lapsia. Olisin ihan 24/7 käytettävissä, mutta ei sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isälleni tarjottiin kahta työpaikkaa, joissa olisi saanut olla eläkkeelle saakka. Just ja just on peruskoulun päässyt läpi. Minä edelleen työttömänä keski-iässä ja työt ovat olleet vain silppua. Millään kovalla työllä, hyvällä työn jäljellä ja reippaudella ei ainakaan minulle ole ollut mitään hyötyä. En käytä alkoholia, huumeita, tupakkaa eikä ole sairauspoissaoloja tai lapsia. Olisin ihan 24/7 käytettävissä, mutta ei sitten :)
Aivan. Oma isäni oli hitsari ja omisti kaksi omakotitaloa ja hänellä oli yksi vaking purjevene pihassa, koska oli voittanut sen pokerissa kaveriltaan :D ei koskaan käyttänyt sitä.
Niin on ihan eri lähtökohdat meillä. Isäni vuonna 2008 jouluna totesi että älä sinä poika enää mene töihin. Se ei kannata ja hänkin lopetti työnteon ja kuoli aika pian alkoholismiin. Kovana työmiehenä hänet tunnettiin ja kaikki ketkä tunsi hänet hauajaisissa ja myöhemminkin sanoi että kova työmies oli. Minäkin tunsin hänet ettei hän koskaan kotona ollut, koska ilmeisesti työelämä kannatti ja oli kannattavaa olla töissä. En tuntenut isääni.
Minulle isä oli mysteeri. Näin aina arvostuksen muiden kasvoilta, kun kehuivat häntä kovaksi työmieheksi. Kokeilin itsekin kovaa työntekoa ja burnouttasin 10 vuoden kohdalla. Terkkari totesi että olkkapää oli kulunut ja vasen polvilumpio kulunut. Tein kuten isäni teki. Vuokra vei 3/4 osaa palkasta. Mitään ei jäänyt säästöön ja ostin vain halvinta paskaa tai olin ostamatta. Joskus piti pikavipillä hankkia bussikortti, koska rahaa ei ollut töihin pääsyyn. Lopetin työt terveyssyistä. Lopulta pääsyy oli pääsyy. Mt-ongelmat liiallisista yövuoroista ja nukuin 4h ja tein loput ajat töitä. Mitään säästöjä e kertynyt. Lopuksi kun katselin palkkakuitteja niin siletä täältä oli jätettty maksamatta palkkoja 10min, 15min sieltä täältä. Ihan perseestä. Myös toisinaan tein pimeästi töitä tukien päälle, mutta ei auttanut. Vararikko. Game over. Isä oli oikeassa. Älä mene töihin. Varsinkaan nykyaikana koronan jälkeen ei kannata ellet ole joku lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit myös unelma vävy jollekin mutta ei. Nyt olet vain runkkari. Parempaa elämää seuraavalla kertaa. Ehkä seuraavassa pelissä saat arvoisesi kohtelun. Tiedät sydämessäsi olleesi kunnon poika.
"Miten nuori voi olla pitkäaikaistyötön? Jos on ollut 20 vuotta työtön, ei silloin voi olla alle 35-vuotias."
Kerro lisää ajatuksiasi, joille voimme nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin. Taitaa tuet olla liian hyviä kun jäädään kotiin maleksimaan. Ei tällaista työn välttelyä ollut 1970-luvulla tai 1990-luvulla. Työttömät eivät taida tajuta että kun on pari vuotta työttömänä niin se tarkoittaa että kukaan ei halua koskaan enää palkata näitä töihin. Siinä sitten ovat jäteihmisiä lopun ikäänsä.
Miten se omistusasunnon saa tosta noin vain kaupaksi? Minkä osti edellisen vakituisen työpaikan vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se omistusasunnon saa tosta noin vain kaupaksi? Minkä osti edellisen vakituisen työpaikan vuoksi?
Kuka vit tu on niin tyhmä että ostaa nykysuomessa asunnon? Saa olla kyllä aika hitaalla käyvä. Työelämä ei ole enää ihan sitä mitä se oli joskus entisaikaan, eikä maailma muutenkaan. Melkolailla pas kempaan suuntaan on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vit tu on niin tyhmä että ostaa nykysuomessa asunnon? Saa olla kyllä aika hitaalla käyvä. Työelämä ei ole enää ihan sitä mitä se oli joskus entisaikaan, eikä maailma muutenkaan. Melkolailla pas kempaan suuntaan on muuttunut.
No maksa sitten sitä kokoajan kasvavaa vuokraa, toki pääsee helpommin eroon.
Kannattaa miettiä, mitä hyvätuloiset saavuttaa kun köyhillä ei ole riittävää sosiaaliturvaa.
Toinen yhteiskunnan kannalta tuhlaava käytäntö on, että useat repivät omat ansionsa köyhien sosiaaliturvan vastikkeena olevista palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan liian vaikeaa käsittää. Työpaikkoihin on tekijöitä riittävästi, koska ne työpaikat tulevat täytetyksi. Loppujen täytyy olla työttömiä.
Joo, yrityksen voi perustaa. Mutta se vaatii rahaa (jota työttömällä ei ole). Ja muutenkin yrittäjä on täysin omillaan. Jos yritys ei menesty, niin sitten yrittäjä ei syö
Mitä järkeä on perustaa yritys Suomeen?
Täällä ei ole mahdollisuutta henkilökohtaiseen konkurssiin ja jopa 90-luvun laman velkoja peritään vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi työtön ei muuta työn perässä kuten tehtiin aiemmin."
Miten työtön pystyy muuttamaan?
Muuttaminen ei vaadi mitään erikoista taitoa.
Rahaa se kuitenkin vaatii: Takuuvuokra, muuttopalvelu, laatikkovuokra... Pari tonnia siihen helposti menee ja työttömällä ei semmoisia rahoja ole. Sossukin korvaisi vasta jälkikäteen kuittia vastaan, kun ensin itse maksanut. JOS korvaa... Lisäksi saattaa tulla ilmoitus, että liian kallis asunto, pitää muuttaa. Niitä "halpoja" asuntoja ei kaikille kaikkialla riitä.
Eikä taatusti anneta hankkiakaan. Tämähän on suomi. Hienoa!