Kysymys vuoden määräaikaisesta 10h/vko sopimuksesta
Olenko ymmärtänyt tämän jotenkin väärin, vai miten tällainen on mahdollista?
Minulle tarjottiin työtä ja pitkän hakemisen jälkeen haluaisin ottaa työn vastaan. Kyse on kuitenkin sopimukseen kirjattavista hyvin pienistä tuntimääristä. Työnantajan mukaan tunteja voi tulla reilustikin lisää, mutta tosiaan sopimukseen kirjattaisiin 10-15 tuntia. Tämä on itselleni täysin ok ja voin jatkaa työpaikkojen etsimistä tuohon rinnalle, mutta pystyn tarvittaessa tekemään enemmänkin töitä.
Mutta, mutta... Tuosta pitäisi kirjoittaa määräaikainen sopimus vuodeksi. Tämähän tarkoittaa sitä, etten esim. voisi ottaa vastaan mitään täysillä tunneilla olevaa työtä, koska olen sitoutunut tekemään tuon 10 tuntia viikossa tälle työnantajalle. Määräaikaisesta työstä ei myöskään voi irtisanoutua ainakaan ihan helposti.
Enkö nyt vaan ymmärrä jotain, vai onko tämä ihan täyttä k*setusta koko diili?
Kommentit (12)
Pyydä että soppariin kirjataan irtisanomislauseke: irtisanomisaika 1 viikko. Perusteeksi vaikka se, että saat paremmin palkatun tai kokoaikaisen työn muualta.
Ei koskaan määräaikaisena mitään tuollaisia minisoppareita. Mieluummin vaikka 0-sopimus, mutta jatkuvana.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että soppariin kirjataan irtisanomislauseke: irtisanomisaika 1 viikko. Perusteeksi vaikka se, että saat paremmin palkatun tai kokoaikaisen työn muualta.
1 viikko nyt ei kuulosta kovin reilulta työnantajaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on raksalla 5 työpäivää kun työntekijä irtisanoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden määräaikainen pesti 1/4 tunneilla ei kuulosta kovin reilulta työntekijää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden määräaikainen pesti 1/4 tunneilla ei kuulosta kovin reilulta työntekijää kohtaan.
Eivät kaikki halua tehdä täyttä työaikaa. Sopisi vaikka monelle kotiäidille. Osa-aikainen työ pitäisi olla työntekijän valinta.
Ihan normaalia laittaa määräaikaiseen sopimukseen irtisanomis/sanoutumislauseke. Mulla on jokaisessa (teen pätkä työtä). Se voi olla joko tyyliin 2vkoa tai TES mukaan kuten mulla. Itse en suostuisi allekirjoittamaan määräaikaista sopimusta ilman tuota.
Joo, sanot syyksi että jos saat mahdollisuuden firman sisällä uuteen parempaan sopimukseen niin tarviit tuon irtisanomis jutun.
Oletko päässyt moneenkin haastatteluun pitkän hakemisen aikana, kun ajattelit saavasi kokoaikaisenkin työn jostain näillä näppäimillä? Olisiko kuitenkin todennäköisempää saada se kokoaikainen sitten vuoden päästä, kun on tuoretta työkokemusta alla? Tässä työmarkkinatilanteessa en itse uskaltaisi nyrpistää nenääni osa-aikatyölle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko päässyt moneenkin haastatteluun pitkän hakemisen aikana, kun ajattelit saavasi kokoaikaisenkin työn jostain näillä näppäimillä? Olisiko kuitenkin todennäköisempää saada se kokoaikainen sitten vuoden päästä, kun on tuoretta työkokemusta alla? Tässä työmarkkinatilanteessa en itse uskaltaisi nyrpistää nenääni osa-aikatyölle.
Ei kenenkään tarvitse ottaa vastaan työtä jossa huonot ehdot. Next.
Jos epäilyttää, älä mene. Aika usein niitä tunteja ei tosiaan ole tuota enempää.