EK ei usko 3/4 työttömästä työllistyvän vaikka Suomen talous kasvaisi
https://demokraatti.fi/analyysi-yli-kolme-neljannesta-suomen-tyottomist…
EK: Yli kolme neljännestä työttömistä ei pääse töihin, vaikka Suomen talous kasvaisi
Kiinnostaako EK:ta oikeasti työttömyys?
EK on Kokoomuksen taustavaikuttaja.
Kommentit (29)
Niin, kun työpaikkojen luominen vaatii toimintojen laajentumista, eikä pelkkää taseen tarkkailua.
Vierailija kirjoitti:
Laaja työttömyys kattaa 430000 ihmistä, joista 340000 kokoaikaista työtöntä. Vain nyt "toimenpiteissä" olevat tulevat työllistymään. Avoimista työpaikoista vain 20% täytetään työttmällä työnhakijalla, koska työnantajat eivät palkkaa työttömiä.
Pitääkö tuo 20% paikkaansa? Minä nimittäin väittäisin, että luku on ennemminkin jossain yhden ja viiden prosentin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laaja työttömyys kattaa 430000 ihmistä, joista 340000 kokoaikaista työtöntä. Vain nyt "toimenpiteissä" olevat tulevat työllistymään. Avoimista työpaikoista vain 20% täytetään työttmällä työnhakijalla, koska työnantajat eivät palkkaa työttömiä.
Pitääkö tuo 20% paikkaansa? Minä nimittäin väittäisin, että luku on ennemminkin jossain yhden ja viiden prosentin välillä.
TEM julkaisi tilastoja, joista tuo näkyi. Nyt Keha piilottelee jopa työttömyysprosenttia taulukoiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meidän talousosaajapoliitikkomme ajattelivat keksiä ratkaisuksi näille 300 000 käytännössä hyödyttömälle ihmiselle?
Ei se ole heidan tehtavansa yksin miettia sita. Se on sinun tehtavasi miettia tata asiaa. Talouspoliitikot voivat sitten arvioida onko ehdotuksesi sopiva ja yrittaa keksia rahoitusta ja keinoja, joilla se voitaisiin toteuttaa.
Poliitikot eivat tyollista, vaan yritykset ja jotkut fiksut sitten ihan itse tyollistavat itsensa ja ehka viela muitakin.
Eli siis Suomen suurtyöttömyys on työnantajien syytä. Opettelepas muuten käyttämään "ääkkösiä", vai oletko taas niin humalassa ettet osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä meidän talousosaajapoliitikkomme ajattelivat keksiä ratkaisuksi näille 300 000 käytännössä hyödyttömälle ihmiselle?"
Heitä kiinnostaa enemmän finanssikapitalismin numerot.
Pida nyt se tyhma punikkiturpas kiinni.
Sieltä tuli paska-petterin voimaantuminen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin eläkeläisistä löytyisi hyvin työllistyviä? Nostetaan eläkeikä kaikilla 78 vuoteen, niin talous kohenee heti, kun ei tarvitse eläkkeitä maksaa niin monelle,. Tekevät sen sijaan tuottavaa työtä, tai jos ei, niin vähemmän rahaa menee työmarkkinatuen maksamiseen.
Näytä ensiksi yksikin yli 70-vuotias joka oikeasti kykenee tekemään työtä 40 tuntia viikossa ja vieläpä pysyy riittävän hyvin kehityksen mukana. Niinpä, sellaiset on erittäin harvassa.
Suomessa on tämä asia ymmärretty vähän väärin. Ei hallitus luo työpaikkoja, ainoastaan tukee työpaikkoja synnyttäviä olosuhteita. Yksilön tulee itse taistella olemassaolevista työpaikoista, tarkoittaa käytännössä opiskelua, työkokemusta tms. Ei yhteiskunta ja työpaikat mukaudu yksilöön, vaan toisinpäin. Yksilön tulee vastata työpaikan tarpeisiin ja olla tarpeellinen.
Kuvitteleeko joku oikeasti, että voi loikoilla 10 vuotta sohvalla syrjäytymässä, ilman koulutusta tai mitään annettavaa työmaailmassa, ja tämän jälkeen joku tulisi tarjoamaan töitä? Tai että saisi jonkun huippupalkan ilman, että itse tarjoaa huippuosaamista?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tämä asia ymmärretty vähän väärin. Ei hallitus luo työpaikkoja, ainoastaan tukee työpaikkoja synnyttäviä olosuhteita. Yksilön tulee itse taistella olemassaolevista työpaikoista, tarkoittaa käytännössä opiskelua, työkokemusta tms. Ei yhteiskunta ja työpaikat mukaudu yksilöön, vaan toisinpäin. Yksilön tulee vastata työpaikan tarpeisiin ja olla tarpeellinen.
Kuvitteleeko joku oikeasti, että voi loikoilla 10 vuotta sohvalla syrjäytymässä, ilman koulutusta tai mitään annettavaa työmaailmassa, ja tämän jälkeen joku tulisi tarjoamaan töitä? Tai että saisi jonkun huippupalkan ilman, että itse tarjoaa huippuosaamista?
100000 uutta työpaikkaa! Niin lukee Petterin hallitusohjelmassa.
Ja EK katsoi luomaansa pysyvää lamaa, ja näki, että niin on hyvä.