Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet opetelkaa tanssimaan niin flaksi paranee

Vierailija
02.05.2026 |

Olin vappuaattona juhlissa ja paikalla oli nuorehkoja miehiä ja naisia. Bändi soitti tanssittavaa musiikkia laidasta laitaan ja kävi niin, että eräs tanssitatoinen eläkeläismies tanssitti naisia kun nuoremmista ei siihen hommaan ollut. Nuoret miehet eivät lähteneet tanssimaan ikäistensä naisten kanssa vaikka joku kävi välillä pyytämässä. Siinähän sitten jäivät ilman tanssiseuraa ja sitä naisseuraakin. Tuopin kanssa siinä töröttivät vain

Kommentit (263)

Vierailija
201/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oo tanssittu ennenkään

tanssi my ass
202/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane. Ainoastaan naiset saavat enemmän tästä huomiota. Mun bodycount oli jo 36v:nä yli 60 ja niistä vain 3:a naista olin tanssittanut. Sen sijaan monet tanssitetut ei edes pusua anna.  Täysin turhaa propagandaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
eläkeläinen
203/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten pitäisi tanssia ikäistensä naisten kanssa? eikö nuoremmat kelpaisi? Olihan se eläkeläinenkin vanhempi kuin tanssittamansa naiset. 

miesss
204/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssikursseilla on aina valtava ylitarjonta miehistä, melko harvat naiset niihin menee ja jos menee niin puolison kanssa jotta sekin oppisi tanssimaan.

Olen mies ja kävin alkeiskurssilla kolme kertaa, joka kerta oli noin 80%-90% osallistujista miehiä, jouduin joka kerta tanssimaan karvaisen miehen kanssa, ja en sitten viitsinyt neljännelle tunnille mennä.

Naisia pitäisi kannustaa osallistumaan kursseille jotta miehille olisi kenen kanssa harjoitella, eihän niitä tanssipartnereita tyhjästä tule. Naisen on niin helppo opetella tanssimaan ilman kursseja tansseissa, kun mies aina vie.

Lavoillakin on kyllä aina selvästi enemmän miehiä kuin naisia, toki hyviä tanssijoita miehissä melko vähän ja usein ovat iäkkäämpiä, keskinkertaiset tanssijat tarvii rohkaisuryypyn ja usein se johtaa 2-3 ryyppyyn. Mutta miehen täytyy olla erittäin hyvä tanssija että kannattaa lavoille mennä, naiset siellä osaa vaatia huippuluokan tanssitaitoa muutoin kukaan ei hae miestä naisten haussa, eikä naiset lähde pyynnöstä tanssimaan. 

Miehelle melko hankala sauma, pitää opetella sadoilla ja sadoilla tunneilla hyväksi tanssijaksi tai muutoin turha edes vaivautua.

Missä ihmeen kursseilla tai tanssilavoilla on valtava ylitarjonta miehistä? Kertokaa, niin menen sinne heti :) .Olen harrastanut lavatansseja kymmenisen vuotta, ja muistan että kerran yksissä tansseissa miehiä oli enemmän. Naiset olivat jääneet kotiin tosi huonon ajokelin takia. Yhdellä yliopiston osakunnan kurssilla miehiä on ollut enemmän, mutta se on aina uutinen. Yleensä ongelma on päinvastainen.

Naisten haulla lavatansseissa haen aina ekaa vastaantulevaa miestä. Muuten jään ilman :)

On totta, että miehelle viejän tanssirooli voi tuntua aluksi vaikealta, kun huomioitavia asioita on niin paljon. Olen kuitenkin tanssinut monia hyviä tansseja ihan tanssitaidottoman kanssa, jos molemmat ovat osanneet olla melko rentona ja kuunnella musiikkia. Ja itse osaan seurata, eli vastata toisen liikkeeseen. Yritän omalta osaltani tehdä vuorovaikutuksesta parin kanssa aina mahdollisimman hyvää. Miehen ulkonäöllä, lompakon paksuudella, pituudella ym. ei ole tansseissa väliä. Pituus voi itse asiassa olla haittakin, jos pituusero tanssiparin kanssa on liian suuri.

Ja moniko niistä tanssikumppaneista on saanut sut sänkyyn. Aivan... ei juuri monikaan. Eli ihan turhaa touhua miehelle. 

Vierailija
205/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson sekoitti tanssiinsa karateliikkeitä. Hän oli karatemestari 5.dan arvoltaan. 

Hän harjoitteli tanssia ja karatea useita tunteja tarkastellen liikeitä peilistä fanaattisesti. Toisinaan hän toisti satoja kertoja pään käännöstä tai pelkkää napakkaa potkua. Nykyään mehet ei ole liikunnallisia. 

Monet kamppailu-urheilijatkin on kömpelöitä ja rytmitajuttomia. Siksi aina häviävät taistelunsa. Kyse ei ole voimasta vaan tekniikasta ja rytmityksestä.

Michael antoi ymmärtää tanssissaan olevansa myös vaarallinen. Kappaleella Dangerous ja Beat it hän tekee vaarallisia tappeluliikkeitä rytmikkäästi ilmaan.

Suomalaisessakin lavatanssiperinteessä on aina kuulunut osana tappelut mukaan kuvioihin. Jos tanssii hyvin, niin nyrkkeileekin hyvin. 

Tämä on aina tiedetty. Suomalaiset ei osaa tanssia eikä tapella. Siksi naiset ei innostu miehistä nykyään. Suomalaisista miehistä.

Vierailija
206/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä muuveilla aina vedän ja joka kerta portsari heittää pihalle

207/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssilavojen todellisuus on osoittanut, että miesten ylivoimaiselle enemmistölle tanssimiminen ei johda mihinkään. Naiset piirittävät yhtä-muutamaa parasta tanssittajaa. Muut miehet ovat korkeintaan odotteluajan täytekappaleita niille naisille, jotka eivät päässeet tanssihurmureiden pariksi.

Tanssitaitoa voi aina parantaa,rohkeasti kursseille ja kilometrejä alle niin kyllä lähtee!

T. lyhyt mies ,ennen huono tanssija,nykyään seurustelee tanssinopettajan kanssa.

Viime keväänä ehkä näin kuvaamasi (kaltaisen) tilanteen tapahtuvan. Oli hieman lyhyempi itseäni selvästi nuorempi kurssikaveri Taitokolmion alkeiskursseilta mutta paikka toisen tanssiseuran loppubileissä.

Miehen pituus tai jotenkin ylivertainen tanssitaito ei todellakaan ole se oleellinen asia. Tanssinopettajaan ei mies tee vaikutusta alkeiskurssien taidoilla vaan kiinnostus herää ihan muista syistä johtuen. Pokkaa se kyllä vaatii eli hatunnoston paikka. 

M60+

Vierailija
208/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssilavojen todellisuus on osoittanut, että miesten ylivoimaiselle enemmistölle tanssimiminen ei johda mihinkään. Naiset piirittävät yhtä-muutamaa parasta tanssittajaa. Muut miehet ovat korkeintaan odotteluajan täytekappaleita niille naisille, jotka eivät päässeet tanssihurmureiden pariksi.

Tanssitaitoa voi aina parantaa,rohkeasti kursseille ja kilometrejä alle niin kyllä lähtee!

T. lyhyt mies ,ennen huono tanssija,nykyään seurustelee tanssinopettajan kanssa.

Viime keväänä ehkä näin kuvaamasi (kaltaisen) tilanteen tapahtuvan. Oli hieman lyhyempi itseäni selvästi nuorempi kurssikaveri Taitokolmion alkeiskursseilta mutta paikka toisen tanssiseuran loppubileissä.

Miehen pituus tai jotenkin ylivertainen tanssitaito ei todellakaan ole se oleellinen asia. Tanssinopettajaan ei mies tee vaikutusta alkeiskurssien taidoilla vaan kiinnostus herää ihan muista syistä johtuen. Pokkaa se kyllä vaatii eli hatunnoston paikka. 

Minä taas harrastan seksiä tanssinopettajan kanssa mutten itse tanssi lainkaan.

Vierailija
209/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tanssimassa nuorten naisten "iloksi"

210/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssikursseilla on aina valtava ylitarjonta miehistä, melko harvat naiset niihin menee ja jos menee niin puolison kanssa jotta sekin oppisi tanssimaan.

Olen mies ja kävin alkeiskurssilla kolme kertaa, joka kerta oli noin 80%-90% osallistujista miehiä, jouduin joka kerta tanssimaan karvaisen miehen kanssa, ja en sitten viitsinyt neljännelle tunnille mennä.

Naisia pitäisi kannustaa osallistumaan kursseille jotta miehille olisi kenen kanssa harjoitella, eihän niitä tanssipartnereita tyhjästä tule. Naisen on niin helppo opetella tanssimaan ilman kursseja tansseissa, kun mies aina vie.

Lavoillakin on kyllä aina selvästi enemmän miehiä kuin naisia, toki hyviä tanssijoita miehissä melko vähän ja usein ovat iäkkäämpiä, keskinkertaiset tanssijat tarvii rohkaisuryypyn ja usein se johtaa 2-3 ryyppyyn. Mutta miehen täytyy olla erittäin hyvä tanssija että kannattaa lavoille mennä, naiset siellä osaa vaatia huippuluokan tanssitaitoa muutoin kukaan ei hae miestä naisten haussa, eikä naiset lähde pyynnöstä tanssimaan. 

Miehelle melko hankala sauma, pitää opetella sadoilla ja sadoilla tunneilla hyväksi tanssijaksi tai muutoin turha edes vaivautua.

Hyvin oudolta tuo vastauksesi näyttää. 

1) Kertoisitko millä tanssikurssilla ja missäpäin Suomea on ollut valtava ylitarjonta miehistä? En ole tuollaisesta keneltäkään tansseissa kuullut.

2) Kertoisitko millä lavoilla on ylitarjontaa miehistä? Itselläni ei tuollaisesta ole havaintoa enkä kuullut keneltäkään tuollaisesta.

Taitaa taas jäädä vastaus saamatta kuten aina ennenkin. 

Yhden tanssin perusteet opettelin noin 8 tunnin aikana eli kolme tanssikurssin kertaa. Foksi/tango, valssi, rumbabolero, fusku, bugg. Yhteensä 40 h ja näillä jo pääsee hyvin alkuun. Koskaan en saanut moitteita tanssikumppanilta vaikka mokailin kun aluksi aina muistin kertoa olevani aloitteleva tanssija.

Lisäksi kirjoitit täyttä valhetta: "Mutta miehen täytyy olla erittäin hyvä tanssija että kannattaa lavoille mennä, naiset siellä osaa vaatia huippuluokan tanssitaitoa muutoin kukaan ei hae miestä naisten haussa, eikä naiset lähde pyynnöstä tanssimaan. " Oma kokemus 50 lavatanssikerran perusteella on että aloittelevia ja keskinkertaisiakin miehiä haetaan tanssiin naisten vuorolla. En myöskään ole nähnyt naisten kieltäytyvän kyseisten miesten pyytäessä heitä tanssimaan ja olen siis aluksi ollut itse yksi näistä osaamattomista miehistä.

En myöskään vielä ole osunut lavatansseihin joissa olisi miehiä ollut enemmän kuin naisia. 

Miksi valehtelet etten vastaa vaikka vastaan aina.

Ko. tilanne on Oulussa, joka ikisissä tansseissa ja tanssikursseilla on selvästi enemmän miehiä kuin naisia, se on puhdas fakta, käy vaikka katsomassa.

Tilastokeskuksen mukaan Oulussa on 15% enemmän miehiä kuin naisia, ja jos ulkomaalaiset otetaan mukaan noin 25% mies enemmistö, kaikissa alle 50v ikäluokissa.

Oulun Yliopistossakin on paljon enemmän miesopiskelijoita kuin naisopiskelijoita.

En ole aiemmissa keskusteluissa nähnyt Oulua mainittavan. Kiitos vastauksesta, kyselen vielä tanssitutuilta ja netistä muualta muiden kokemuksia Oulusta.

M60+

Vierailija
211/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin oudolta tuo vastauksesi näyttää. 

1) Kertoisitko millä tanssikurssilla ja missäpäin Suomea on ollut valtava ylitarjonta miehistä? En ole tuollaisesta keneltäkään tansseissa kuullut.

2) Kertoisitko millä lavoilla on ylitarjontaa miehistä? Itselläni ei tuollaisesta ole havaintoa enkä kuullut keneltäkään tuollaisesta.

Taitaa taas jäädä vastaus saamatta kuten aina ennenkin. 

Yhden tanssin perusteet opettelin noin 8 tunnin aikana eli kolme tanssikurssin kertaa. Foksi/tango, valssi, rumbabolero, fusku, bugg. Yhteensä 40 h ja näillä jo pääsee hyvin alkuun. Koskaan en saanut moitteita tanssikumppanilta vaikka mokailin kun aluksi aina muistin kertoa olevani aloitteleva tanssija.

Lisäksi kirjoitit täyttä valhetta: "Mutta miehen täytyy olla erittäin hyvä tanssija että kannattaa lavoille mennä, naiset siellä osaa vaatia huippuluokan tanssitaitoa muutoin kukaan ei hae miestä naisten haussa, eikä naiset lähde pyynnöstä tanssimaan. " Oma kokemus 50 lavatanssikerran perusteella on että aloittelevia ja keskinkertaisiakin miehiä haetaan tanssiin naisten vuorolla. En myöskään ole nähnyt naisten kieltäytyvän kyseisten miesten pyytäessä heitä tanssimaan ja olen siis aluksi ollut itse yksi näistä osaamattomista miehistä.

En myöskään vielä ole osunut lavatansseihin joissa olisi miehiä ollut enemmän kuin naisia. 

Miksi valehtelet etten vastaa vaikka vastaan aina.

Ko. tilanne on Oulussa, joka ikisissä tansseissa ja tanssikursseilla on selvästi enemmän miehiä kuin naisia, se on puhdas fakta, käy vaikka katsomassa.

Tilastokeskuksen mukaan Oulussa on 15% enemmän miehiä kuin naisia, ja jos ulkomaalaiset otetaan mukaan noin 25% mies enemmistö, kaikissa alle 50v ikäluokissa.

Oulun Yliopistossakin on paljon enemmän miesopiskelijoita kuin naisopiskelijoita.

En ole aiemmissa keskusteluissa nähnyt Oulua mainittavan. Kiitos vastauksesta, kyselen vielä tanssitutuilta ja netistä muualta muiden kokemuksia Oulusta.

Oulussa saa seuraa vain jos oot alle 20v ja l positiivinen suviseuroilla.

Vierailija
212/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tukehdun oksennukseen kuin käyn lavatansseilla

Sinäkö se olitkin, tanssipaikan pysäköintipaikan pusikossa voimassa pahoin? Taisi taskulämmin kossu nykiä ylös:)

En mene tanssipaikkojen lähelekkään. Viimeksi kävin sellaisella 2000-luvun alussa Pajalassa. Hyi helvetti mitä paskaa.

Ihmiset tykkää mistä tykkää, en minäkään lähde poikabileisiin, naisia tykkään pyörittää musiikin tahtiin.

Vierailija
213/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, olis kyllä varma kiinnostuksen loppuminen jos mies sanoisi käyvänsä lavatansseissa🤣🤣.  Junttimaisuus ei oo enää kauhean in

Sano miesystävä?

Vierailija
214/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, olis kyllä varma kiinnostuksen loppuminen jos mies sanoisi käyvänsä lavatansseissa🤣🤣.  Junttimaisuus ei oo enää kauhean in

Joo, ei mullakaan kyllä heräisi kiinnostusta mieheen, joka tuollaista harrastaisi. Toki jokainen tavallaan, mutta oltaisiin kyllä luonteeltamme aivan liian erilaisia, ja meillä olisi aivan liian erilaiset kiinnostuksenkohteet ja elämäntyyli.

Määrittääkö mielestäsi yksittäinen harrastus kaikki kiinnostuksen kohteet ja elämäntyylin kun se ei edes määritä musiikkimakua? Ymmärtäisin tuollaisen asenteen lähinnä silloin jos harrastus veisi miehen kaiken vapaa-ajan, olisi rikollista tai vahvasti poliittista.

Todennäköisesti nykyään ei ole enää edes olemassa tyypillistä lavatanssien harrastajaa kulttuurin pirstoutumisen vuoksi.

Voin sanoa 100 prosentin varmuudella, että ihminen joka viettää vapaaehtoisesti hetkeäkään aikaansa vihaamani musiikin parissa ja tekee sellaista asiaa, jota myös vihaan sydämeni pohjasta, ei ole minun sielunkumppanini.

Aika vahvasti sanottu. Minulla ei edes ole mitään musiikin lajia jota vihaisin sydämeni pohjasta. Jos kumppani haluaisi kuunnella jatkuvasti suomiräppiä niin aluksi se kyllä ärsyttäisi mutta todennäköisesti pian tottuisin siihen. Jos kirkonpolttoheviä niin hän saisi kyllä kuunnella sitä kuulokkeilla, kiitos. Kumppanin valintamme ei lopultakaan perustunut musiikkimakuun tai yhteiseen harrastukseen vaan samanlaiseen (huonoon) huumorintajuun ja pitkälti yhteneviin elämänarvoihin.

Mustavalkoisesta ajattelusta yleensä pääsee eroon kun ikää kertyy. Näin ainakin oman kokemuksen perusteella. Palstakeskusteluissa mustavalkoisilla kärjistyksillä usein yritetään vain saada huomiota.

Minä taas ajattelen niin, että kumppanin kanssa on syvempi yhteys silloin kun molemmilla on samat intohimot. Minulle tietyt musiikkigenret ovat todella tärkeitä, ja haluan kumppanin, joka rakastaa nimenomaan sitä samaa musiikkia kuin minä ja haluaa viettää aikaansa juuri samoissa musiikkitapahtumissa kuin minä. Minulle musiikki on nimenomaan jaettu yhteinen elämys enkä halua olla sellaisessa suhteessa, jossa kumpikin kuuntelee musiikkia omissa oloissaan kuulokkeilta. Uskon myös, että musiikkimaku heijastaa nimenomaan luonteenpiirteitä ja arvomaailmaa.

No jos et tykkää tanssia ja kumppani on samaa mieltä niin mitä annettavaa sinulla on tähän keskusteluun? En minkään lähde kommunikoimaan jonnekkin traktorin viritys sivuille kun eihän mulla edes ole traktoria, vaikka olishan se kiva kun pikkupoikana sellaisella ajelin.

Vierailija
215/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei mullakaan kyllä heräisi kiinnostusta mieheen, joka tuollaista harrastaisi. Toki jokainen tavallaan, mutta oltaisiin kyllä luonteeltamme aivan liian erilaisia, ja meillä olisi aivan liian erilaiset kiinnostuksenkohteet ja elämäntyyli.

Määrittääkö mielestäsi yksittäinen harrastus kaikki kiinnostuksen kohteet ja elämäntyylin kun se ei edes määritä musiikkimakua? Ymmärtäisin tuollaisen asenteen lähinnä silloin jos harrastus veisi miehen kaiken vapaa-ajan, olisi rikollista tai vahvasti poliittista.

Todennäköisesti nykyään ei ole enää edes olemassa tyypillistä lavatanssien harrastajaa kulttuurin pirstoutumisen vuoksi.

Voin sanoa 100 prosentin varmuudella, että ihminen joka viettää vapaaehtoisesti hetkeäkään aikaansa vihaamani musiikin parissa ja tekee sellaista asiaa, jota myös vihaan sydämeni pohjasta, ei ole minun sielunkumppanini.

Tylsä  junttura olet !🙄

Se, että tietää tarkalleen mitä elämäänsä haluaa ja mitä ei, on pikemminkin itsetuntemusta kuin tylsyyttä. Päinvastoin: jos joutuisin viettämään aikaani lavatansseissa, elämäni tylsyysprosentti nimenomaan moninkertaistuisi. 😊

Sittenhän olet tavallaan väärässä keskustelussa ja tuhlaat aikaasi. Kun siis jo tiesit 100% varmuudella, että et ole koko keskustelun aiheesta ollenkaan kiinnostunut.

Voiko keskusteluun mielestäsi osallistua vain ihmiset, jotka ajattelevat 100 % samalla tavalla kuin alottaja? Mielestäni keskustelun tarkoitus on nimenomaan tuoda esiin erilaisia näkökulmia, ja mielestäni se, että monet naiset eivät viihdy lavatansseissa ja että naisia löytää paremmin muualta, on yhtä validi näkökulma kuin se, että lavatansseista löytää naisia.

Lavatanseista nyt vaan löytää paremmin naisia, saatika lähtee niitä ravintolasta haeskelemaan. Ja jos lavatanseista ei nappaa niin nämä raittiimmat ovat aamupäivällä kuntosalilla, olen huomannut,t. entinen baarikärpänen ja tanssittaja.

Vierailija
216/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei parane. Suurin osa naisista tanssipaikoilla ja -kursseilla on varattuja ja ne loput sitten supernirsoja. Eräs entinen työkaveri alkoi harrastamaan tanssia juurikin puolison löytämisen helpottamiseksi, mutta edelleen tuo on sinkkuna ja sanoi tuon mitä edellä kirjoitin.

Suurin osa aikuisista naisista missä tahansa ehkä vanhusten palvelutaloja lukuunottamatta ovat varattuja. Ja Tinderin puolella seuraa etsivät naiset ainakin palstalle toistuvasti kaikuvan valituksen mukaan vasta nirsoja ovatkin. Jos nainen ei ole tarkka seurastaan niin hän päätyy rikostilastoihin uhrina. Seuraa hakevilla tai siihen edes avoimesti suhtautuvilla naisilla usein on jo aiempia huonoja kokemuksia joiden toistumista yrittävät välttää. 

Sopivan kumppanin löytyminen on aina arpapeliä. Voi lisätä todennäköisyyksiä osallistumalla sosiaalisiin harrastuksiin mutta se ei tietenkään tee löytymisestä varmaa. Jos ei osallistu mihinkään niin silloin tuo löytymisen todennäköisyys on hyvin lähellä nollaa.

Itse en ole mikään erityinen komistus enkä lavatanssien alkeiskursseilla tai niiden jälkeen todellakaan loistanut taidoillani mutta jo heti jo ekan kurssin kuluessa huomasin miten kiinnostusta oli ilmassa. Ja minunkin kohdalleni myöhemmin lavalla osui se oikea aiemmin kurssilla tutuksi tulleiden joukosta.

Suosittelen siis että ensin alkeiskurssille ja valitse jos mahdollista kurssi jolla on paljon osanottajia. Opetus on vähemmän henkilökohtaista mutta saat ennen lavoille lähtemistä enemmän uusia tuttavuuksia, mikä seuraa etsivälle on hyvä asia. Ole kurssilla kohtelias äläkä vonkaa. Lähde kursseille mukaan tuon sosiaalisen puolen vuoksi vaikka jo osaisitkin tanssia. 

Jos ei ole itse kiinnostunut lavatansseista, ei sinne kannata mennä pelkästään kumppanin löytämisen takia. Kumppanin valinnassa on oikeasti tärkeää, että löytyy yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja arvoja ei vain se, että sattuu olemaan samassa paikassa. Jos tanssilattialla pyörähtely tuntuu pakkopullalta, se välittyy väkisinkin ulospäin ja siinä myös menettää omaa identiteettiään, kun teeskentelee pitävänsä jostain, mihin ei löydy oikeasti tippaakaan kiinnostusta.

Tämä toki totta, mutta jos itsellä on ongelmia vuorovaikutustaidoissa niin lavatanssit tanssikurssien kautta ovat varsin matalan kynnyksen tapa päästä niitä taitoja kehittämään. Muitakin tapoja on.

Itsellä suomi-iskelmä ei todellakaan ollut musiikin osalta millään tavalla kiinnostavaa ennen harrastuksen alkua. Meni useita kuukausia ennen kuin pääsin omasta iskelmäallergiastani eroon.

Minulla muuten ei ole tippaakaan kiinnostusta salitreeneihin mutta silti niitä on pakko harrastaa lihaskunnon vuoksi. Ei minulla ole kuntosalin suhteen mitään yhteisiä arvoja muiden osallistujien kanssa. Samalla lailla osalle tanssiminen on vain yksi kuntoilulaji muiden joukossa ilman erityistä arvolatausta.

Tanssilajejakin on monia. Lavatanssin sijaan voi valita vaikka salsan, argentiinalaisen tangon, hip hopin tai breakdancen, dancehallin, street jazzin, afrotanssit, shufflen tai flamencoa…

Mua kiinnostaa vaakamambon harrastajat. Siis naiset jotka harrastaa sitä.

Ihan normi tanssityyleillä olen sanut naisen vaaka-asentoon, ei se mitään käärmehommia tarvitse.

Vierailija
217/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökerhoissa tuli tanssittua paljon nuorempana, mutta todella harvoin kukaan nainen lyöttäytyi seuraan. Hygienia, vaatteet ja rytmitaju oli kunnossa, mutta naama on keskivertoa rumempi.

Olen kokeillut tuota jo syksyllä 2024. Eron jälkeen ensimmäinen uusi seurustelukumppanikin löytyi diskon tanssilattialta ja tilaisuuksia olisi ollut parikin kertaa, mutta yhden yön jutut ei kiinnosta. En ole erityisen komea ja ikääkin on kertynyt mutta en myöskään häpeile itseäni. Kun tanssin niin annan mennä täysillä musiikin mukaan. Diskon tanssilattialla ei ole oikeita tai vääriä askeleita vaan pelkkää musiikin tulkintaa.

Tulee mieleen se vanha meemivdeo, jossa joku eläkeläispappa 80-luvulta opettaa tanssimaan "jytää ja diskoa"

Ei helvetti. Kukaan nuori mene mihinkään lavatansseihin tanssimaan jotain tangoa tai humppaa... varmaan kun puhut nuorista, tarkoitat 60-vuotiaita.

Melkein mikä tahansa SOSIAALINEN ja NAISVALTAINEN harrastus on nuorelle miehelle parempi kuin tinderissä roikkuminen ja sitten täällä AV-palstalla naisten puutteesta vinkuminen. Jos siis on miehellä naisseuraa hakusessa eikä ole pelkästään trollaamassa kun yliksen hikikomerossa sattuu olemaan hiljaista. Mutta niihin pitää lähteä itse mukaan. Ei riitä kännykän näpelöiminen.

Mitään noista ei kannata tehdä. Harrastaa itselleen mieluisia asioita ja tekee töitä, parisuhde tulee jos on tullakseen. Lavatansseissa mummojen metsästys on turhaa kuin tinderissä lymyäminenkin.

Itse käyn salilla ja harrastan brassijujitsua ja silloin tällöin tennistä. Ei paljon kiinnosta joku tango. Nuorempana kävin essopäissä joissain reiveissä ja hauskaa oli, mutta too old for that shit. 

Naisrintamalla asiat ihan ok. Jostain vauvapalstan katkeroilta yh:ilta ja inceleiltä kannattaa ne pariutumisneuvot muutenkin ottaa viimeisenä. Joltain eläimeltä tai nistiltä voit saada parempia. 

Hommahan on ihan kiinni siitä kuinka tärkeänä ylipäätään pitää parisuhdetta ja onko ajatuksia perheen perustamisesta. Jos suhteeseen pitäisi päästä ja haluaa perhettä niin sitten syytä elää jo nuorenakin niin että tulee kosketuksia naisiin.

Mikäli harrastaa vain sellaista omasta mielestä kivaa jossa pääasiassa vain miehet mukana niin todennäköisyys pariutua jää pieneksi. Silloin kertyy vain vähän naisten kohtaamisia eli jo lähtökohtaisesti huono tilanne ja mukana on paljon miehiä jotka sitten kilpailevat niiden harvojen naisten huomiosta.

Olen naimisissa 36v ja 2 lasta, paljon kiinnostaa joku lavatanssimummojen huomio. BJJ sentään antaa valmiudet puolustaa niitä skidejä toisin kuin tango.

Mitekä ihmeessä ole eksynyt tälle palstalle? Mene perheen pariin aikaasi viettämään, "voi äiti mihinkä ihmiset aikaansa tuhlaa."

Vierailija
218/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku musiikki niin isoa asia tässä mailamssa että se herättäisi hyljeksyntää ja vihanpitoa, voihan vitalis, pienet on murheet tyhjäpäisillä ihmisillä, ps, grammarin neulan voi aina nostaaak pois soittamasta. Kyllä piisaa tyhjäpäisiä ihmisiä tähän mailmaan, hei väärä sävellaji nii.tataan se

Vierailija
219/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jason Momoa kertoi, että äitinsä aina painotti hyvien käytöstapojen lisäksi tanssitaitoa. Ei tarvii olla paras tanssimaan, mutta että osaa. Kunhan auttavasti osaa, niin pystyy jo tanssittamaan tyttöjä/naisia. Siitä ne tykkää.

Vierailija
220/263 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökerhoissa tuli tanssittua paljon nuorempana, mutta todella harvoin kukaan nainen lyöttäytyi seuraan. Hygienia, vaatteet ja rytmitaju oli kunnossa, mutta naama on keskivertoa rumempi.

Olen kokeillut tuota jo syksyllä 2024. Eron jälkeen ensimmäinen uusi seurustelukumppanikin löytyi diskon tanssilattialta ja tilaisuuksia olisi ollut parikin kertaa, mutta yhden yön jutut ei kiinnosta. En ole erityisen komea ja ikääkin on kertynyt mutta en myöskään häpeile itseäni. Kun tanssin niin annan mennä täysillä musiikin mukaan. Diskon tanssilattialla ei ole oikeita tai vääriä askeleita vaan pelkkää musiikin tulkintaa.

Tulee mieleen se vanha meemivdeo, jossa joku eläkeläispappa 80-luvulta opettaa tanssimaan "jytää ja diskoa"

Ei helvetti. Kukaan nuori mene mihinkään lavatansseihin tanssimaan jotain tangoa tai humppaa... varmaan kun puhut nuorista, tarkoitat 60-vuotiaita.

Melkein mikä tahansa SOSIAALINEN ja NAISVALTAINEN harrastus on nuorelle miehelle parempi kuin tinderissä roikkuminen ja sitten täällä AV-palstalla naisten puutteesta vinkuminen. Jos siis on miehellä naisseuraa hakusessa eikä ole pelkästään trollaamassa kun yliksen hikikomerossa sattuu olemaan hiljaista. Mutta niihin pitää lähteä itse mukaan. Ei riitä kännykän näpelöiminen.

Mitään noista ei kannata tehdä. Harrastaa itselleen mieluisia asioita ja tekee töitä, parisuhde tulee jos on tullakseen. Lavatansseissa mummojen metsästys on turhaa kuin tinderissä lymyäminenkin.

Itse käyn salilla ja harrastan brassijujitsua ja silloin tällöin tennistä. Ei paljon kiinnosta joku tango. Nuorempana kävin essopäissä joissain reiveissä ja hauskaa oli, mutta too old for that shit. 

Naisrintamalla asiat ihan ok. Jostain vauvapalstan katkeroilta yh:ilta ja inceleiltä kannattaa ne pariutumisneuvot muutenkin ottaa viimeisenä. Joltain eläimeltä tai nistiltä voit saada parempia. 

Hommahan on ihan kiinni siitä kuinka tärkeänä ylipäätään pitää parisuhdetta ja onko ajatuksia perheen perustamisesta. Jos suhteeseen pitäisi päästä ja haluaa perhettä niin sitten syytä elää jo nuorenakin niin että tulee kosketuksia naisiin.

Mikäli harrastaa vain sellaista omasta mielestä kivaa jossa pääasiassa vain miehet mukana niin todennäköisyys pariutua jää pieneksi. Silloin kertyy vain vähän naisten kohtaamisia eli jo lähtökohtaisesti huono tilanne ja mukana on paljon miehiä jotka sitten kilpailevat niiden harvojen naisten huomiosta.

Olen naimisissa 36v ja 2 lasta, paljon kiinnostaa joku lavatanssimummojen huomio. BJJ sentään antaa valmiudet puolustaa niitä skidejä toisin kuin tango.

Raskasta se on sinunkin elämä, kierrätkö taloasi iltaisin taisteluasennossa? Älä hakkaa sitä arkaa tyttären poikaystävää joka arkaillen lähestyy mielitiettyänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän