Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina ihmetellyt miten moottoritiellä voi päätyä ajamaan väärään ajosuuntaan?

Vierailija
02.05.2026 |

Siinä on pitänyt mennä monta asiaa pieleen jo ennen sitä. Ja siltikin hälytyskellojen pitäisi soida useista merkwistä. Ei nuo kaikki voi olla jotain dementoituneita vanhuksia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puolisokea ja usein menee väärään suuntaan.

M42

Vierailija
2/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, se on kyllä outoa.

Off topic: Juutuupissa näkee miten ihmiset ajavat autollaan jonkun liikkeen lasiovista sisään!

Miten ihmeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mäkin aina mietin motarille mennessä. Jokin ihme neuroosi siitä, että ehkä jonain päivänä olen itse niin dementti, että porhallan väärää ramppia.

Se on vähän samanlainen juttu kuin sekin, että keittiössä toisen ihmisen kanssa ruokaa laittaessa pelkää yks kaks tulevansa hulluksi ja iskevänsä sitä toista puukolla selkään.

Ei normaalia tietenkään vaan neuroottista. Kerran juttelin tästä jonkun tutun kanssa ja hänellä oli sama :DDD

Vierailija
4/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy vaikka Linnatuulessa tankkaamassa ja haluaa palata takaisin eikä ole ajatellut asiaa loppuun asti niin voisihan noin hyvinkin käydä.

Vierailija
5/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisen suorituskyvyn laskuun tuo liittyy.  

Ja sitä esiintyy jokaisella väsyneenä, humalassa tai huumeissa (jolloin ei tietenkään pidä liikenteeseen lähteä), sairaana, lääkekuurilla, jostain pahasti stressaantuneena, vieraassa ympäristössä. Ja yhä enemmän dementian takia.

Vierailija
6/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy vaikka Linnatuulessa tankkaamassa ja haluaa palata takaisin eikä ole ajatellut asiaa loppuun asti niin voisihan noin hyvinkin käydä.

Monta kertaa käynyt mutta en tajua, miten siellä voisi ajaa väärälle rampille vastoin ajokieltomerkkiä. Etkö sä katso mihin ajat? Pitäiskö ottaa kortti pois.

Vierailija
7/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan. Kukaan ei voi muuten olla niin tyhmä.

Vierailija
8/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika sekaisin.. Syitä voi olla monia. Päihtymys, psykoosi, dementia, sairaus, väsymys ym. 

Vierailija
9/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa väärään suuntaan ajavista on vanhuksia. Juuri niitä samoja joita aina kaikkialla ihastellaan "voi miten tuo Tuire onkin sitten virkeä vanhus kun ajelee autoaankin ihan itse".

Vierailija
10/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa käynyt mutta en tajua, miten siellä voisi ajaa väärälle rampille vastoin ajokieltomerkkiä. Etkö sä katso mihin ajat? Pitäiskö ottaa kortti pois.

En nyt puhunut itsestäni. Sitä sanotaan myötämieliseksi suhtautumistavaksi kanssaihmisiin. Ei sinne väärälle rampille meneminen ole mikään fyysinen mahdottomuus, ja ihmiset erehtyy. Viime viikolla kuolinsiivous tuhosi lapsiperheen koko omaisuuden inhimillisen virheen vuoksi. Erehtyminen on mahdollista ja maailmassa sattuu niin paljon kaikenlaista että virheitä tulee väistämättä.

Vierailija
11/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarihan se jälleen kerran oli syyllinen. Tappoi sitten saatanan kusiluikku viattoman ihmisen pöllypäissään.

Vierailija
12/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä saa olla huomio ihan muissa asioissa, että päätyy ajamaan väärään suuntaan motaria. Noissa kuitenkin lukee selvästi mihin rampista päätyy.

13/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota mäkin aina mietin motarille mennessä. Jokin ihme neuroosi siitä, että ehkä jonain päivänä olen itse niin dementti, että porhallan väärää ramppia.

Se on vähän samanlainen juttu kuin sekin, että keittiössä toisen ihmisen kanssa ruokaa laittaessa pelkää yks kaks tulevansa hulluksi ja iskevänsä sitä toista puukolla selkään.

Ei normaalia tietenkään vaan neuroottista. Kerran juttelin tästä jonkun tutun kanssa ja hänellä oli sama :DDD

On eri asia pelätä tekevänsä jotain sekopäistä, kuin oikeasti tehdä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää puolestaan se, että välillä näkee viivasuoralla tiellä auton suistuneena ojaan. Miten se voi päätyä sinne?

Vierailija
15/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää viimesin oli mun ymmärtääkseni lähtenyt sen keskikaistalla olevan huoltoaukon kautta ajamaan vastaantulijoiden kaistaa. 

Ei voi vahingosta varmaan tässä puhua 

Vierailija
16/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää puolestaan se, että välillä näkee viivasuoralla tiellä auton suistuneena ojaan. Miten se voi päätyä sinne?

Helposti, jos kuski tiirailee vaikka jotain lintua pientareella 

Vierailija
17/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä saa olla huomio ihan muissa asioissa, että päätyy ajamaan väärään suuntaan motaria. Noissa kuitenkin lukee selvästi mihin rampista päätyy.

Mielestäni näin kerran kauempaa, kun joku kääntyi moottoritieltä liittymisramppiin, siis vastapalloon. Eihän siinä mitään lue, kun ei ole tarkoitus siihen kenenkään kääntyä (varmaan jotkin kielletty ajosuunta -merkit on). Ihmettelin siis etäämpää, että jotenkin oudosti edempänä ajaneen valot nyt menivät. No, se oli hiljainen kesäyö ja mitään ei ilmeisestikään käynyt. Ehkä olivat vahingossa ajaneet ohi poistumisrampista tms.

Vierailija
18/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti, jos kuski tiirailee vaikka jotain lintua pientareella 

Keväisin miesten autoja suistuu tieltä usein, koska tiirailevat tipuja.

Vierailija
19/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Euroopan moottoriteillä sattuu tälläistä. Minun auroradio alkaa huutaa ilmoitusta, että vastaantulija värästä suunnasta. Se kyllä säikäyttää vaikka ajaisin pienessä kaupungissa maan toisessa päässä. 

Rampit on joskus hankalia.

Nyt oli joku sekopää ajanut tahallaan keskikaistan raosta, rako on pelastusajoneuvojen jouduttamiseksi.

Vierailija
20/30 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sentää yksiu kuski löytyy kun valaisee, että rampit on hankalia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi