Hitsi. Söin kohteliaisuudesta tippaleivän, vaikka en halunnut
Niin paljon turhaa rasvaa. En ole vuosiin syönyt tippaleipää.
Syöttekö te niitä?
Kommentit (18)
Se on tehty, päästä irti. Osallistuit suomalaiseen vapputraditioon vuosien tauon jälkeen. Eläessä saa tehdä asioita.
Nyt joudut olemaan viikon syömättä, vaara suuri että lihot ja elämä aivan pilalla yhdestä tippaleivästä. Minä ainakin menisin tapauksen vuoksi terapeutille.
Tein kokeeksi churroja, vielä rasvaisempia kuin tippaleivät, mutta hyviä, jos kypsentää rapeaksi.
Mikähän se tippaleipä on. Nimi jotenkin tuttu mutta en osaa sen paremmin yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se tippaleipä on. Nimi jotenkin tuttu mutta en osaa sen paremmin yhdistää.
Se on sellainen korvasienen näköinen munkki.
Hassu nimi sillä, mikä ihmeen tippa? Paistettaessakin valutetaan nauhoja eikä mitään tippoja.
Mieheni ehdotti, että tehdään tippaleipiä vapuksi. Kysyin, kuka ne syö. Sanoin, että hän saa ostaa itselleen ja pojille tippaleivät, jos haluaa. Minulle ei tarvitse ostaa. Olen kerran maistanut. Ei se pahaa ollut, mutta ei hyvääkään. Kaikin puolin epämiellyttävä rakenteeltaan.
Mämmin ohella eräs paskimpia keksintöjä. Taatusti suomalainen. Kumpaakaan ei tarvii mallisuojata tuotevarkauden pelossa.
Imetkö myös suonikasta kullia, vaikka et oikeasti haluaisi 🧐
Mokasit tipattoman toukokuun siis heti alkuunsa...
Meidänpä talon roskiksessa oli tippaleipiä koko perheelle !
Ylimmän kerroksen asunnossa asuukin oikea hallintoylilääkäri +perhe
joilta jää usein juhlapäivinä jotain hyvää :) Pääsiäisenäkin oli 4 ja karitsan sisäfilettä. Äitienpäiväiltana saattaa taas löytyä täytkakkua !
Yhdessä tippaleivässä on rasvaa, noin 15 grammaa. Ei tuohon kukaan kuole. Munkeissa on helposti rasvaa 2-3 kertainen määrä!
Vierailija kirjoitti:
Imetkö myös suonikasta kullia, vaikka et oikeasti haluaisi 🧐
Kyllä. Mutta namipalleja pusuttelen innoissani.
Ap
Pirihampailla ei tippaleipää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän persun tyhmä aloitus.
Mikä on persu? Ap
Hyi ällättäviä. Enimmäkseen maistuu pahvilta.