Kamalan likaiset ikkunalasit naapurilla
Siis seinänaapurilla. Linnun kakkaa, kuivuneita höyhentukkoja, ties mitä. Niin sameat että ei varmasti näe enää läpi. Nelikymppinen nainen asuu koiransa kanssa ja vuoroviikoin kouluikäinen lapsi on paikalla. Taitaa olla etätöissä tämä nainen, mitä on kertonut. Mutta noita ikkunoita ei ole kyllä pesty ainakaan kolmeen vuoteen, se on saletti.
Kommentit (21)
Ota lasta, vesiämpäri, rätti ja käy pesaisemassa, jos noin paljon harmitaa.
Käy pesemässä ne itse. Ongelma hoituu sillä.
Kai sinä ymmärrät, kuinka helppo elämä sinulla on ja kuinka onnellinen oikeasti olet, kun suurin huolesi ovat naapurin likaiset ikkunat.
Mua ei huvita pestä kun naapurit kyylää teen mitä hyvänsä pihassa
Tässä asunnossa ikkunat ovat niin painuneet alaspäin, että niitä ei saa auki, kuin toisella kädellä työkalulla nostamalla ja repimällä sitä toisella kädellä. Ei jaksa joka vuosi kuluttaa kaikkia lihasvoimia ikkunoiden pesemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ymmärrät, kuinka helppo elämä sinulla on ja kuinka onnellinen oikeasti olet, kun suurin huolesi ovat naapurin likaiset ikkunat.
Sanoiko se, että tämä on suurin huoli elämässä? Kai sitä nyt saa vähäpätöisiäkin asioita ihmetellä. Kyllä se kertoo jotain ihmisistä, jos ei ikinä ikkunoitaan pese.
Tee lasu. Eihän lapsi näe edes ulos sieltä kämpästä. Siivoamattomuus liittyy usein mt-ongelmiin.
Vain kolmeen vuoteen? Minä pesin ikkunat viimeksi 80-luvulla. Hyvin tulee vielä auringonvalo läpi.
niin, miten vaikuttaa elämääsi...? onko sulla sellaista
Minä aina palkkaan pari opiskelijatypyä pesemään ikkunat. Annan 50€ käteen molemmille. Puhdasta tulee ja kiva katsella nuoria naisia trikoohousuissa ja niukassa topissa 😉
M39
Nyt ei auta kuin mennä sanomaan sille naapurille. Reippaasti kasvokkain. Kerrot, että olet pohtinut asiaa jo pitkään Vauva-palstalla. Voimista asiaasi kuvailemalla ahdistustasi likaisista ikkunoista ja miten pitäisi etätyöläisenä olla aikaa hoitaa kodin asiat. Ihan varmasti uskoo sinua ja pyytää kovasti anteeksi sinulle aiheuttamaansa vaivaa ja ahdistusta. Hopihopi, sinne nyt!
Arkkitehti Alvar Aalto kerrotaan hänen olleen sitä mieltä, että valo suodattuu kauniimmin ikkunoista, jotka eivät ole kirkkaan puhtaat.
Tarina ei tosin kerro, olisiko ikkunoiden pesu ollut Alvarin vastuulla...
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei auta kuin mennä sanomaan sille naapurille. Reippaasti kasvokkain. Kerrot, että olet pohtinut asiaa jo pitkään Vauva-palstalla. Voimista asiaasi kuvailemalla ahdistustasi likaisista ikkunoista ja miten pitäisi etätyöläisenä olla aikaa hoitaa kodin asiat. Ihan varmasti uskoo sinua ja pyytää kovasti anteeksi sinulle aiheuttamaansa vaivaa ja ahdistusta. Hopihopi, sinne nyt!
Äh, kyllä se riittää, että kirjoittaa tänne palstalle. Kyllä naapuri tämän lukee, tuntee piston sydämessään ja ryhtyy ikkunanpesutoimiin. Vauvapalsta on kuin yleinen ja kollektiivinen heippalappu.
Vierailija kirjoitti:
niin, miten vaikuttaa elämääsi...? onko sulla sellaista
Ehkä ap:ta häiritsee, kun likaisista ikkunoista näkee huonommin sisään 🤔
pesin ikkunoita usein,ihan turhaa työtä.Koneet melu jyllää.Sama pesikö ne vai ei.Parempi likaiset lasit jos ei oo kyylääjä.Kuka helv.i kerkeä ikkunoista kurkkia nuorempi väki.Iäkkäät kyllä ehtii.Lähden koiran kanssa ulos klo 4 vknloppusin.Ennen 4kin jopa .Ihnettelen ei siellä yksin olla.Viikolla klo 5on täys meno päällä.Autoo suhaa,ihmisiä..
Käy kysymässä tarvitseeko apua ikkunoiden pesussa ja jos apu kelpaa, pese ne! Turhaa täällä meille valitat. Mulle riittää, et omat ikkunani on suht puhtaat ja pestyt pari kertaa vuoteen, naapureiden ikkunat ei kiinnosta pätkääkään.
Jaa.