Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvan takana isohko kova patti

Vierailija
01.05.2026 |

mikä se vois olla? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rälläkällä tai poralla lähtee.

Tv Dhalmerin Jeff

Vierailija
22/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette ilkeitä, itse veikkaan kuolonsyöpä joka leviää rintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kiitti vaan. Nyt mulla on sitten maha kipeä nauramisesta xD

Vierailija
24/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sormenpään kokoinen patti korvan takana kymmenisen vuotta 10-vuotiaasta eteenpäin. Sairastin silloin 10-vuotiaana ilmeisesti influenssan, ja pian sen jälkeen havaitsin patin. Vuosien mittaan sitä käytiin pariin kertaan näyttämässä lääkärille, mutta aina se tulkittiin imusolmukkeeksi ja kun se ei siitä kasvanut, vähitellen unohdin sen kyttäämisen. Sitten oli kulunut pitempään kun vihdoin muistin taas tunnustella sitä, ja sepä olikin kadonnut! Ei ole palannut takaisin parissakymmenessä vuodessa.

Vierailija
25/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talipallo se on. Pysy sisällä. Tintit menee muuten sekaisin.

Vierailija
26/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvapatti. Lähtee pois itsekseen ainakin kun laihdut.

Vierailija
27/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on koruja korvissa, niin poista ne, voi olla allerginen reaktio. 

Vierailija
28/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samassa paikassa patti vuosia. Ei vaivannut joten en ei tullut mentyä lääkäriin kuin vasta kun sitten kun alkoi kasvaa kokoa ja aristaakin vähän. Oli korvasylkirauhaskasvain, hyvänlaatuinen kuten 80 % tuon rauhasen kasvaimista on. Leikattiin pois, pysyväksi seuraukseksi jäi korvalehden tunnottomuus ja kuoppa kaulaan. Mutta ne on pieniä harmeja. Mene tutkituttamaan pattisi. Onnea. 

Vierailija
29/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot?

Vierailija
30/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallo

Vierailija
31/37 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä niin saat varmuuden mikä on ja jos onkin jotain vakavaa niin parempi mitä nopeammin saat hoitoa.

Vierailija
32/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patti niskaan tuli minullekin kun lopetin tupakoinnin. Ei ole hellä, eikä kasva enää. Oletan että se on lipooma, eli rasvakudosta. Tikkaremmin lääkärikaverit varoittavat, että tällainen saattaa ajan myötä muuttua sarkoomaksi, mikä on jo syöpää.

Vierailija
33/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korvan juuressa, siinä kalloluun päällä, kiinteä, sormenpään levyinen kohouma ihon alla. Ollut vuosikaudet muuttumattomana ja lähes huomaamattomana siellä, joten ei ole tullut näytettyä lääkärille. Oletan, että se on vain jokin epämääräinen randomjuttu.

Vierailija
34/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samassa paikassa patti vuosia. Ei vaivannut joten en ei tullut mentyä lääkäriin kuin vasta kun sitten kun alkoi kasvaa kokoa ja aristaakin vähän. Oli korvasylkirauhaskasvain, hyvänlaatuinen kuten 80 % tuon rauhasen kasvaimista on. Leikattiin pois, pysyväksi seuraukseksi jäi korvalehden tunnottomuus ja kuoppa kaulaan. Mutta ne on pieniä harmeja. Mene tutkituttamaan pattisi. Onnea. 

Samoin oli minulla korvasylkirauhasen kasvain. Olin yrittänyt päästä näyttämään lääkärille sitä jo aiemmin, mutta hoitaja oli puhelimessa todennut, että kaikilla meillä on kaulalla patteja, ei syytä tutkia. Sitten patti kasvoikin omenan kokoiseksi ja pääsin viimein hoitoon. Leikkaus oli hankala, koska vaikka kyseessä on yleensä hyvälaatuinen kasvain, se kiertyy kolmoishermon ympärille ja riskinä on kasvohalvaus, kun kasvainta poistetaan.

Itselleni sattui lääkäri, joka päättikin leikkausta aloittaessaan tehdä säästävän leikkauksen. Leikkauksesta tuli pitkä, koska lääkäri poisti huolella kasvaimen tekemättä monttua kaulalle. Minulla ei siis ole mitään kuoppaa, ja tuntoaistikin on palautunut korvaan täysin, vaikka korva irrotettiin ja siirrettiin osin pois leikkauksen tieltä. Uskomatonta mutta totta, tunto palasi pikku hiljaa.

Vierailija
35/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kysyä vauvapalstalta näitä. Saa sellaista mutuilua ja arvailua, että uskot varmasti kuolevasi siihen pattiin kuukauden kuluessa.

Vierailija
36/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvanlehden taakse on tullut pari kertaa sellainen hernepatti. Ei ilmeisesti finni? Se on siellä jonkun aikaa ja poistuu omia aikojaan. En tiedä mikä se on? Finni johon ei tule päätä vai mikä lie.

Vierailija
37/37 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa olemaan kovia patteja koko niska ja pääntaus täynnä, mitä lie kystia.