Onko muilla möllötyspäiviä?
Onko muilla sellaisia möllötyspäiviä, että mikään ei huvita tai kiinnosta. Mulla on tänään sellainen ja tuntuu olevan nyt kerran viikossa viikonloppuna. Löhöän kotona enkä saa lähdettyä edes ulos vaan tuijotan telkkaria ja ryven itsesäälissä. Sit maanantaina pursuan energiaa ja ihmettelen miksi taas tuhlasin sunnuntain möllötykseen. Ärsyttävää.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Olen työtön ja yksinäinen.
Niin minäkin, mutta en onneks oo yksinäinen. Oottelen joka arkipäivä puolisoani opinahjosta. Sen ajan möllötän. Joskus siivoan. Tai käyn kirjastossa.
Mulla on tvn töllötys päivä, katon Jope ite.
En vello itsesäälissä. Se on pateettisia luusereita varten. Köllötän ja nautin.
Meillä öllötetään. Möllötys on hölmönä katsomista.
Ei. Herkuttelemme ja juhlimme. Juhla juomaa on. Naidaan. Kaikkea kivaa .
Mä harrastan tätä möllöttämistä juurikin nyt. On Vappu ja kaikki ihmiset juhlimassa. Lapset lähti isälleen, ja mulle koitti kotiin rauha. Kämppä on viime viikon jäljiltä hävityksen kaaos, mutta en aio siivota yhtään mitään. Volttaan jotain epäterveellistä ja katson telkkaria ja puhelinta koko illan. Ihan parasta. Tällaiseen ei oikeasti ole mahdollisuuksia kun ehkä kerran kuussa, kun aina on joku juttu meneillään itsellä tai lapsilla tai jossain. Vähän on huono omatunto, ja varmasti jälkikäteen harmittaa että tuhlaan illan. No, ihan sama.
Mullakin on. Aiemmin oli enemmän, nykyään vähemmän kun on vauva. Nykyään möllötyspäivät sovellan niin, että hoidan vaan vauvan välittömät tarpeet ja muuten en tee mitään.
Mullakin niissä meinaa usein olla negatiivinen fiilis: sitä niin helposti soimaa itteään siitä, että on aikaansaamaton. Yritän opetella siihen, että osaisin rentoutua möllötyspäivinä, ja vaan levätä. Miks muka aina pitäis olla ahkera ja reipas? Miks muka ei sais välillä ihan vaan levätä ja möllöttää, lukea puhelinta ja tuijottaa telkkaria? Miksi kerrankin, kun on vapaata aikaa, pitäisi se heti käyttää johonkin harrastuksiin, ja miksi niiden harrastustenkin pitää niin usein olla sellasia, että saa jotain aikaiseksi?
Möllötys kunniaan. Keitetään vaikka kahvit tai teet, syödään valmisruokaa ja annetaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on. Aiemmin oli enemmän, nykyään vähemmän kun on vauva. Nykyään möllötyspäivät sovellan niin, että hoidan vaan vauvan välittömät tarpeet ja muuten en tee mitään.
Mullakin niissä meinaa usein olla negatiivinen fiilis: sitä niin helposti soimaa itteään siitä, että on aikaansaamaton. Yritän opetella siihen, että osaisin rentoutua möllötyspäivinä, ja vaan levätä. Miks muka aina pitäis olla ahkera ja reipas? Miks muka ei sais välillä ihan vaan levätä ja möllöttää, lukea puhelinta ja tuijottaa telkkaria? Miksi kerrankin, kun on vapaata aikaa, pitäisi se heti käyttää johonkin harrastuksiin, ja miksi niiden harrastustenkin pitää niin usein olla sellasia, että saa jotain aikaiseksi?
Möllötys kunniaan. Keitetään vaikka kahvit tai teet, syödään valmisruokaa ja annetaan olla.
Tulee olo että elämä menee hukkaan ja kohta on haudassa. Muut juhlii vappua ja minä möllötän.
Jos on tyytyväinen olo niin sittenhän se ei haittaa.
-ap-
Tänäänkin piti katsoa Ykkösaamu ja lukea tieteellistä kirjallisuutta. Huomenna klassikkoja.
Eipä tullut tehtyä taaskaan.
🤭