IS: Halpa ihmeaine tukee aivojen terveyttä ja laskee kolesterolia – auttaa myös laihtumaan Se tukee aivojen ja sydämen terveyttä
Halpa ihmeaine tukee aivojen terveyttä ja laskee kolesterolia – auttaa myös laihtumaan
Se tukee aivojen ja sydämen terveyttä, voi auttaa laihtumaan ja laskee kolesterolia. Tätä ihmeainetta on hyvin helppoa ja halpaa lisätä ruokavalioon. Silti suurin osa suomalaisista saa sitä liian vähän.
IS EXTRAN TILAAJILLE
Liian monelta lautaselta uupuva ihmeaine
Se tukee aivojen ja sydämen terveyttä, voi auttaa laihtumaan ja laskee kolesterolia. Tätä ihmeainetta on hyvin helppoa ja halpaa lisätä ruokavalioon. Silti suurin osa suomalaisista saa sitä liian vähän.
Sillä, mitä syöt, on vaikutusta myös aivojen terveydelle ja muun muassa muistisairauksien ja aivoverenkiertohäiriöiden ehkäisylle.
Valtaosa suomalaisista saa koko kehoa hellivää ihmeainetta liian vähän. Onneksi tämä on helposti korjattavissa.
Tässä jutussa asiantuntija kertoo, miksi liian vähäinen saanti tulisi ottaa vakavasti ja antaa tarkat ohjeet, joilla korjaat asian. Hyvä uutinen on se, että se ei juuri rasita kukkaroa – ja on erittäin helposti toteuttava, mutta merkittävä terveysteko.
Mikä aine tämä on? Juttu kun on maksumuurin takana.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Liukoinen kuitu
Ei vaan papaijan siemenet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukoinen kuitu
Veikkaan jäneksen papanat.
Menkää töihin niin voitte lukea jutut itse eikä tarvitse yrittää varastaa sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukoinen kuitu
No sitten on kyllä täysin turha artikkeli, jos "liian monelta lautaselta uupuva ihmeaine" on etelän hetelmän siemenet.
Olen joskus lukenut , että runsasnpapaijan syöminen voi siheuttaa keskenmenoja, ja sitä on käytetty ehkäisemäänkin raskauksia. Ja että ei olisi mieskunnolle pitemmänpäälle hyväksi.
Kuten mainitsin Papaijan. Se on kallis hedelmä, enkä siitä tehtyjä jauhoja edes söisi. Normaalit perinteikkäät tuotteet ovat myös sinällään ihmeaineita, mutta kun pitää jotain mullistavaa taas tuoda herkille ja kaikkeen uskoville kuluttajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OSTA LUKUOIKEUS NIIN SAAT TIETÄÄ.
Vain 70äo olmi maksaa iltapaskalle yhtään mitään noista klikkiotsikoista.
Oikea strategiahan on isona massana kieltäytyä antamasta noille senttiäkään kunnes kyseiset Extra-artikkelit (joista muutenkin valtaosa täysin päästä keksittyjä, etenkin ne ihmissuhdekiemurat) lopetetaan kannattamattomana.
Kovasti vaan näyttää kiinnostavan tuokin artikkeli :-). Mä en kyllä tajua miten saitoja ihmiset voivat olla. Mistään ei olla valmiita maksamaan latin latia.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niin voitte lukea jutut itse eikä tarvitse yrittää varastaa sisältöä.
Uutisartikkelin siteeraaminen ei ole varkautta, vaan normaalia journalistista toimintaa. Tietenkin alkuperäinen lähde kuuluu mainita.
Kappas vaan teköäly
Kyseessä on ravintokuitu, jota kutsutaan usein terveyden "halvaksi ihmeaineeksi". Erityisesti kauran sisältämä kuitu, beetaglukaanit ja täysjyväviljat ovat nousseet otsikoihin niiden monipuolisten terveysvaikutusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus lukenut , että runsasnpapaijan syöminen voi siheuttaa keskenmenoja, ja sitä on käytetty ehkäisemäänkin raskauksia. Ja että ei olisi mieskunnolle pitemmänpäälle hyväksi.
No sittenhän se ei ainakaan haittaa tällaista vaihdevuosissa kärvistelevää mummukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vesi.
Kyllä vain hopeavesi 👴🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän se ei ainakaan haittaa tällaista vaihdevuosissa kärvistelevää mummukkaa.
Pitääkö se oma perse tunkea joka väliin, jotkut kahvipöydässäkin retostelevat vaginallaan.
Ai kertoo, juuri tällaisiin arvoitusotsikoihin se onkin kuin luotu:
Kyse on todennäköisesti psylliumista, eli liukoisesta kuitulisästä, jota saa esimerkiksi jauhona tai rakeina. Se on halpa, helppo lisätä ruokavalioon, ja siitä on näyttöä kolesterolin alentamisessa sekä kylläisyyden lisäämisessä, mikä voi tukea painonhallintaa.
Ps ylliumia käytetään yleensä 3–10 grammaa päivässä, ja 10 gramman päiväannoksen on raportoitu alentavan LDL-kolesterolia keskimäärin noin 0,33 mmol/l. Liukoinen kuitu tukee myös sydänterveyttä, koska se sitoo kolesterolia suolistossa ja auttaa sen poistumisessa elimistöstä.
Aivojen terveyden kannalta psyllium ei ole yhtä suorasti tunnettu kuin omega-3-rasvahapot, mutta kuitupitoinen ruokavalio tukee kokonaisuutena sydän- ja verisuoniterveyttä, mikä edistää myös aivojen hyvinvointia. Suomalaiset saavat kuitua usein liian vähän, joten juuri siksi tällainen lisä voi olla monelle hyödyllinen.
Minulle ainakin tukee psylliumista jäätävät vatsakivut, kokeilin mutta jäi muutamaan päivään
Kyllä siinä varmaan kauraa tarkoitetaan.
Oho! Psyllium? En olisi uskonut.
Voidaan käyttää esimerkiksi gluteenittomassa pullataikinassa tuomaan vähän sitkomaisuutta/rakennetta, niin olen ainakin kuullut.