Hääkutsu. Mennäkö vai kieltäytyä?
Postilaatikkoon tupsahti hääkutsu kesäkuun lopulle. Mennäkö vai kieltäytyä kutsusta? Aikaa päättää on reilu pari viikkoa.
Kaapissa ei ole yhtään mekkoa tai muutakaan siistiä vaatetta johon pukeutua kun paino noussut entisestään sairastelun ja pitkään jatkuneen kovan stressin takia. Olen vaan yrittänyt selviytyä kun jaksaminen ollut todella huonoa/olematonta. Olen aina hävennyt kroppaani ja nyt vielä enemmän.
Yritin eilen vähän käydä mekkoja katsomassa mutta ei löytynyt mitään josta olisin pitänyt.
Mitä tekisit? Menisitkö vai kieltäytyisitkö kutsusta?
Kommentit (86)
Mene, jos se tuntuu oikealta.
Minä jouduin kieltäytymään serkkuni hääkutsusta, koska hääparilla on lahjalista ja halvinkin siinä ollut lahja oli aivan liian kallis.
Ei löydy minulta yli 100 euroa lahjaan. Kerroin, että olen estynyt tulemasta.
Pyrin osallistumaan juhliin, jos saan kutsun.
Osta mekko pikkurahalla Vintedistä. Kun olet aikasi selaillut, algoritmi tuntee makusi ja ehdottaa kivoja vaatteita, myös pluskokoisia, jos niitä etsit.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni nuoret lähettävät jo vuotta ennen save the date kutsun. Eli vuotta aikaisemmin tiedetään hääpäivä. Varsinainen kutsu sitten puolivuotta ennen , jossa paikka ja tarkempi kellonaika ja ohjeistus. Kaksi kuukautta on liian lyhyt aika
Mihin lyhyt aika? Et tiedä onko menoa kahden kuukauden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni nuoret lähettävät jo vuotta ennen save the date kutsun. Eli vuotta aikaisemmin tiedetään hääpäivä. Varsinainen kutsu sitten puolivuotta ennen , jossa paikka ja tarkempi kellonaika ja ohjeistus. Kaksi kuukautta on liian lyhyt aika
Juuri noin se pitää hoitaa.
Jos haluaisit mennä, hommaa sopivan kokoinen kolttu ja mene. Ei sitä mekkoa siellä kukaan kyttää, tai kilojasi, kuten et itsekään varmaan juhlissa keskity arvostelemaan muiden ulkonäköä.
Jos et muusta syystä halua mennä, ei ole pakko. Mutta älä vaatteiden tai kilojen takia jätä mitään väliin.
Vierailija kirjoitti:
Siis "vastausta pyydetään" jo parin viikon sisällä?
Jos näin on, niin kyse on täytekutsusta. Häät ovat sen verran merkittävä kutsu ja juhla, että niihin kutsutaan hyvissä ajoin ja vastausaikaa on vähintään kuukausi, mieluummin 2-3kk.
Tuolla aikataululla kutsutaan peruuttaneiden tilalle, joten siltäkään kantilta ei ole painoarvoltaan tärkeä kutsu.
Voit hyvillä mielin heittää tuon taakan mielestäsi. Kohtelias kiitos, mutta ei kiitos ja onnittelut.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin se pitää hoitaa.
Ehtisin unohtaa koko homman. Helpompi kieltäytyä, kun kutsu tulee lyhyellä varoitusajalla. Meidän häitä alettiin suunnitella kesäkuussa, kun mentiin naimisiin elokuussa.
Mene, jos morsian/sulhanen on sinulle tärkeä ihminen ja haluat pitää hänet elämässäsi ja ottaa osaa hänen elämäänsä. Habituksellesi et voi parissa kuukaudessa tehdä paljoakaan, mutta voit silti tuntea olosi hyväksi ja nauttia vaikka yhden päivän ajan iloisesta tapahtumasta ja saada vähän lomaa myös itsestäsi (itsesäälistä). Ehkä se piristää sen verran, että pidät jatkossa itseäsi arvokkaampana kuin tällä hetkellä.
Periaatteessa sitä voi ihan itse päättää, meneekö 2 kk kuluttua oleviin juhliin. Mutta sitä ei voi päättää, saako silloin töistä vapaata. Joten itsekään en pysty täysin sitovasti ilmoittautumaan tällaisiin.
Menet, jos haluat mennä. Kyllä se juhla-asu löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa sitä voi ihan itse päättää, meneekö 2 kk kuluttua oleviin juhliin. Mutta sitä ei voi päättää, saako silloin töistä vapaata. Joten itsekään en pysty täysin sitovasti ilmoittautumaan tällaisiin.
Meillä kyllä saa tietää, kun oin aikaisin pyytää. Auttaako aiempi kutsu, jos ei kahden kuukauden päästä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisit mennä, hommaa sopivan kokoinen kolttu ja mene. Ei sitä mekkoa siellä kukaan kyttää, tai kilojasi, kuten et itsekään varmaan juhlissa keskity arvostelemaan muiden ulkonäköä.
Jos et muusta syystä halua mennä, ei ole pakko. Mutta älä vaatteiden tai kilojen takia jätä mitään väliin.
Tämä!
Kaikenkokoisille löytyy juhlaan asu. Ei omaa kehoaan tarvitse hävetä.
Ja Porvoossa vissiin? Häät tai ap?
Jää pois. Sinua tuskin sinne kaivataan jos olet läski ja ruma. Suomalaiset häät on tosi tylsiä, pitkäveteisiä ja ankeita muutenkin. Mukavampi se on kotona suklaata mässätä. Samat kalorit saisit häissäkin.
Menisin tietenkin ja sulla on pari kuukautta aikaa mekko löytää. Ei sen tarvitse niin ihmeellinen olla ja ketään siellä ei sun kroppas kiinnosta. Saatat jopa viihtyä siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne järjestetään kumminkin jossain jumalanselän takana mihin autoton ei pääse.
Täähän se syykin oli kun minä olin vierastäytteenä. Mimulla on auto, ja kyytiini halusi morsiamen isä, sisko ja isänäiti. Eibät oo mulle sukua.
Aina näitä samalla tyylillä kirjoitettuja aloituksia joilla ap viihdyttää itseään. Tämä viimeistään paljasti että ihan puppua taas.