Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu. Mennäkö vai kieltäytyä?

Vierailija
01.05.2026 |

Postilaatikkoon tupsahti hääkutsu kesäkuun lopulle. Mennäkö vai kieltäytyä kutsusta? Aikaa päättää on reilu pari viikkoa. 
Kaapissa ei ole yhtään mekkoa tai muutakaan siistiä vaatetta johon pukeutua kun paino noussut entisestään sairastelun ja pitkään jatkuneen kovan stressin takia. Olen vaan yrittänyt selviytyä kun jaksaminen ollut todella huonoa/olematonta. Olen aina hävennyt kroppaani ja nyt vielä enemmän.

Yritin eilen vähän käydä mekkoja katsomassa mutta ei löytynyt mitään josta olisin pitänyt. 
Mitä tekisit? Menisitkö vai kieltäytyisitkö kutsusta?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni nuoret lähettävät jo vuotta ennen save the date kutsun. Eli vuotta aikaisemmin tiedetään hääpäivä. Varsinainen kutsu sitten puolivuotta ennen , jossa paikka ja tarkempi kellonaika ja ohjeistus. Kaksi kuukautta on liian lyhyt aika

Vierailija
42/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, jos se tuntuu oikealta. 
Minä jouduin kieltäytymään serkkuni hääkutsusta, koska hääparilla on lahjalista ja halvinkin siinä ollut lahja oli aivan liian kallis. 
Ei löydy minulta yli 100 euroa lahjaan. Kerroin, että olen estynyt tulemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin osallistumaan juhliin, jos saan kutsun. 

Vierailija
44/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mekko pikkurahalla Vintedistä. Kun olet aikasi selaillut, algoritmi tuntee makusi ja ehdottaa kivoja vaatteita, myös pluskokoisia, jos niitä etsit.

Vierailija
45/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni nuoret lähettävät jo vuotta ennen save the date kutsun. Eli vuotta aikaisemmin tiedetään hääpäivä. Varsinainen kutsu sitten puolivuotta ennen , jossa paikka ja tarkempi kellonaika ja ohjeistus. Kaksi kuukautta on liian lyhyt aika

Mihin lyhyt aika? Et tiedä onko menoa kahden kuukauden päästä? 

Vierailija
46/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin se pitää hoitaa.

Vierailija
47/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisit mennä, hommaa sopivan kokoinen kolttu ja mene. Ei sitä mekkoa siellä kukaan kyttää, tai kilojasi, kuten et itsekään varmaan juhlissa keskity arvostelemaan muiden ulkonäköä.

Jos et muusta syystä halua mennä, ei ole pakko. Mutta älä vaatteiden tai kilojen takia jätä mitään väliin. 

Vierailija
48/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis "vastausta pyydetään" jo parin viikon sisällä?

Jos näin on, niin kyse on täytekutsusta. Häät ovat sen verran merkittävä kutsu ja juhla, että niihin kutsutaan hyvissä ajoin ja vastausaikaa on vähintään kuukausi, mieluummin  2-3kk.

Tuolla aikataululla kutsutaan peruuttaneiden tilalle, joten siltäkään kantilta ei ole painoarvoltaan tärkeä kutsu.

Voit hyvillä mielin heittää tuon taakan mielestäsi. Kohtelias kiitos, mutta ei kiitos ja onnittelut.

Juuri näin.

Vierailija
49/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin se pitää hoitaa.

Ehtisin unohtaa koko homman. Helpompi kieltäytyä, kun kutsu tulee lyhyellä varoitusajalla. Meidän häitä alettiin suunnitella kesäkuussa,  kun mentiin naimisiin elokuussa. 

Vierailija
50/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolttu Zizzistä ja menoks!

Vierailija
51/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, jos morsian/sulhanen on sinulle tärkeä ihminen ja haluat pitää hänet elämässäsi ja ottaa osaa hänen elämäänsä. Habituksellesi et voi parissa kuukaudessa tehdä paljoakaan, mutta voit silti tuntea olosi hyväksi ja nauttia vaikka yhden päivän ajan iloisesta tapahtumasta ja saada vähän lomaa myös itsestäsi (itsesäälistä). Ehkä se piristää sen verran, että pidät jatkossa itseäsi arvokkaampana kuin tällä hetkellä. 

Vierailija
52/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sitä voi ihan itse päättää, meneekö 2 kk kuluttua oleviin juhliin. Mutta sitä ei voi päättää, saako silloin töistä vapaata. Joten itsekään en pysty täysin sitovasti ilmoittautumaan tällaisiin. 

Vierailija
53/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet, jos haluat mennä. Kyllä se juhla-asu löytyy.

Vierailija
54/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa sitä voi ihan itse päättää, meneekö 2 kk kuluttua oleviin juhliin. Mutta sitä ei voi päättää, saako silloin töistä vapaata. Joten itsekään en pysty täysin sitovasti ilmoittautumaan tällaisiin. 

Meillä kyllä saa tietää, kun  oin aikaisin pyytää. Auttaako aiempi kutsu, jos ei kahden kuukauden päästä tiedä?

Vierailija
55/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisit mennä, hommaa sopivan kokoinen kolttu ja mene. Ei sitä mekkoa siellä kukaan kyttää, tai kilojasi, kuten et itsekään varmaan juhlissa keskity arvostelemaan muiden ulkonäköä.

Jos et muusta syystä halua mennä, ei ole pakko. Mutta älä vaatteiden tai kilojen takia jätä mitään väliin. 

Tämä!

Vierailija
56/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenkokoisille löytyy juhlaan asu. Ei omaa kehoaan tarvitse hävetä.

Vierailija
57/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Porvoossa vissiin? Häät tai ap?

Vierailija
58/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää pois. Sinua tuskin sinne kaivataan jos olet läski ja ruma. Suomalaiset häät on tosi tylsiä, pitkäveteisiä ja ankeita muutenkin. Mukavampi se on kotona suklaata mässätä. Samat kalorit saisit häissäkin.

Vierailija
59/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tietenkin ja sulla on pari kuukautta aikaa mekko löytää. Ei sen tarvitse niin ihmeellinen olla ja ketään siellä ei sun kroppas kiinnosta. Saatat jopa viihtyä siellä!

Vierailija
60/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne järjestetään kumminkin jossain jumalanselän takana mihin autoton ei pääse.

Täähän se syykin oli kun minä olin vierastäytteenä. Mimulla on auto, ja kyytiini halusi morsiamen isä, sisko ja isänäiti. Eibät oo mulle sukua.

Aina näitä samalla tyylillä kirjoitettuja aloituksia joilla ap viihdyttää itseään. Tämä viimeistään paljasti että ihan puppua taas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän