Onko täällä keräilijöitä paikalla? Haluatko kertoa mitä keräät ja käytkö huutokaupoissa vai ostatko netistä?
Itse kerään arabiaa ja villeroy&bochin astioita, jonkun verran myös tehdas lampista.
Kommentit (5)
Kerään koiran *askoja koirapuistossa. Ei älli riitä koiran omistajilla.
OT:Itseäni jo ajatus jostain keräilemisestä ahdistaa. Tavaraa on enemmän kuin tarpeeksi. Jos keräilisi jotain astiasarjaa ja vain sitä ja käyttäisi niitä astioita myös, kuten ap ilmeisesti tekee, asian vielä ymmärtää, mutta jotain erilaisia suolasirottimia tai erilaisia vanhoja silitysrautoja tai nitojia tai vastaavaa, niin nousee iho kananlihalle. Usein nämä keräilijät keräilevät hyvin monia esineitä. Kaikki paikat täynnä jotain ruuvipenkkejä 30-100 v. tai kirveenvarsia tai puutarhatonttuja.
Minä kerään osakkeita. Kyllä ostan eräänlaisesta huutokaupasta kaikki osaakkeeni. Huutokauppa on siitä erikoinen että molemmat osapuolet sanovat tuotteelle hinnan ja ja kauppa syntyy jos luvut kohtaavat.
Netin kautta tosin, en paikanpäällä.
Kerään oman rotuni vintage-koirapatsaita. Sellaisia on aika vähän, joten ei niitä kovin paljon ole. Ne eivät voi olla mitä tahansa patsaita, vaan patsaan pitää olla näköinen. Löytöni olen tehnyt kirppareilta ja antiikkiliikkeistä.
Päätin luopua kaikista ns. kokonaisista sarjoista ja sen sijaan ostan vain 2 kpl 22 cm tiettyjä lautasia, 2 kpl 24 cm tiettyjä lautasia jne. Tällä saan sopivasti omaan silmään kauniita astioita ja vaihtelua kuin sillä että olisi täydellinen Arabian Arctica tai vastaavaa.
Nyt viimeksi keksin merkin Sthål jonka Arabesque-mallistosta haluan jonkun kokoelmani täydennyksen. Ehkä nuo platterit tai joku isompi salaattimalja.