Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä tekisit kun yhtäkkiä tulisi tilanne että on rahaa kahdeksi viikoksi 23€. Ruoka

Vierailija
30.04.2026 |

Ruoka asioita meinaan siis. Mulla nyt tämä tilanne ja mietin miten pärjään. Jos sinulla olisi käytettävää 23€ ja sen ruoan pitäisi riittää 15 päivää niin mitä ruokaa tekisit tai mitä ostaisit ? Kaikki vinkit käyttöön. 

Ei allergioita , en nirsoile mutta oikeasti miten saisitte riittämään tuon 15 päiväksi tai mitä tekisitte?  Ei oteta huomioon että "lainaa sukulaisilta" "lainaa kaverilta " sukulaisia ei juuri ole ja en ole lainaaja tyyppinen muutenkaan. Kertokaa mitä ruokia tekisitte konkreettisesti.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän riippuu siitäkin mitä on kaapeissa. Itselläkään ei ole isot tulot, mutta aina löytyy kuiva-aineita ja pakastimessa on vaikka mitä. 

Halpoja pata- ja laatikkoruokia tekisin. Joskus teen keräkaalista, porkkanasta, sipulista, jauhelihasta ja kermasta padan wokkipannulla. Ekana kypsyttää kaalia ja porkkanaa pannulla, paistettu jauheliha sekaan ja nesteeksi kermaa ja tarvittaessa vettä lisäksi. Tätä hauduttaa jonkun aikaan. Mausteita oman maun mukaan.

Lihaa ei kannata köyhänä ostaa.

Joskus pienituloisena olisi mennyt kivitalon hinta miehen ruokkimiseen, joka halusi joka päivä syödä lihaa. Kun sanoin, että ostaa itse ruokansa, niin alkoi kasvikset maistua.

No todellakin ostan lihaa vaikka tulot on pienet! Mä en ala syömään pelkkiä kasviksia. 

Ei vaan sitä ei joka päivä pidä syödä.

Vierailija
22/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua kirkolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ehdotuksia tippuu, miten kommentoit

Vierailija
24/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän riippuu siitäkin mitä on kaapeissa. Itselläkään ei ole isot tulot, mutta aina löytyy kuiva-aineita ja pakastimessa on vaikka mitä. 

Halpoja pata- ja laatikkoruokia tekisin. Joskus teen keräkaalista, porkkanasta, sipulista, jauhelihasta ja kermasta padan wokkipannulla. Ekana kypsyttää kaalia ja porkkanaa pannulla, paistettu jauheliha sekaan ja nesteeksi kermaa ja tarvittaessa vettä lisäksi. Tätä hauduttaa jonkun aikaan. Mausteita oman maun mukaan.

Joskus pienituloisena olisi mennyt kivitalon hinta miehen ruokkimiseen, joka halusi joka päivä syödä lihaa. Kun sanoin, että ostaa itse ruokansa, niin alkoi kasvikset maistua.

No todellakin ostan lihaa vaikka tulot on pienet! Mä en ala syömään pelkkiä kasviksia. 

Vai niin. Joo sehän onkin aivan järkyttävää, että köyhä ostaa yhden 400g sika-naudan ja käyttää sen halpaan ruokaan josta syö monta kertaa. 

Vierailija
25/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihahullu taas ketjussa.

Vierailija
26/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä ja aloituksen alapeukuista huomaa että ei oikeasti ihmiset tajua yhtään köyhien todellisuutta!!

Anteeksi mitä?!? Miten muka mun viestistä näkee tuollaista?!? Mähän kirjoitin, että ei ole mullakaan isot tulot! Monesti olen laskenut senttejä, että saan ostettua tarpeeksi ruokaa. Mitä helvettiä oikeasti!!!

Kiukkupylly :DD rauhotu hyvä pienituloisen ihminen 

Vierailija
27/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina 2 viikon edestö ruoka joten ei haittaa. 

Mutta jos olisikin kaikki loppu koska palannu 5kk lomalta treneriffalta ja jostain syystä nordnetistä ei saa rahaa eikä muutenkaan ois ku 23e. Edes myymällä muutama fortumin osake. Ei edes pankkiili tai lompakko olla rahoissa.

Noh.. ostaisin 10kpl jääkuutio spenaattikeittoa. Ja pari laatikko tai pari kananmuna. ja merkitön reissumies. 

sitten voi ahmia kuin suomikielinen possu siljalla

Vierailija
28/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Joo sehän onkin aivan järkyttävää, että köyhä ostaa yhden 400g sika-naudan ja käyttää sen halpaan ruokaan josta syö monta kertaa. 

No ei tossa puhuttu mistään sellaisesta! 

Vierailija
29/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin ensin, mitä on kuiva-ainekaapissa ja lähtisin siitä rakentamaan. Luultavasti leipoisin sämpylöitä tmv, tekisin linssipataa tai -muhennosta, uunijuureksia, perunoita eri tavoin, papukeittoa, munakasta. Voisin pitää alkuun parin päivän paaston, se on vain terveellistä. 

Vierailija
30/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Se yksi jauheliha tai broilersuikaleet ei maksa paljon annosta kohti, kun tekee edullisen ruoan josta riittää moneksi päiväksi. Tällöin sitä lihaa tulee syötäväksi joka päivä. Tuo yksi väkisi, että ei voi köyhä syödä lihaa joka päivä.

Vierailija
31/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin sanattomaksi. En kysy enää mitään ja yhtäkään konkreettista asiaa en saanut.  Pitäkää tunkkinne ja jatkakaa riitelyä. Ap. 

Vierailija
32/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä ja aloituksen alapeukuista huomaa että ei oikeasti ihmiset tajua yhtään köyhien todellisuutta!!

Anteeksi mitä?!? Miten muka mun viestistä näkee tuollaista?!? Mähän kirjoitin, että ei ole mullakaan isot tulot! Monesti olen laskenut senttejä, että saan ostettua tarpeeksi ruokaa. Mitä helvettiä oikeasti!!!

Kiukkupylly :DD rauhotu hyvä pienituloisen ihminen 

Menes helvettiin siitä nauramasta tollo. Kyllä mua saa suututtaa, jos mun asiallinen kommentti katsotaan sellaiseksi, että en muka tiedä mitä on köyhyys. Haistakaa suoraan sanottuna paska. 

Vierailija
33/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin ensin, mitä on kuiva-ainekaapissa ja lähtisin siitä rakentamaan. Luultavasti leipoisin sämpylöitä tmv, tekisin linssipataa tai -muhennosta, uunijuureksia, perunoita eri tavoin, papukeittoa, munakasta. Voisin pitää alkuun parin päivän paaston, se on vain terveellistä. 

Mikä vtun kuiva- aine kaappi?

Vierailija
34/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin sanattomaksi. En kysy enää mitään ja yhtäkään konkreettista asiaa en saanut.  Pitäkää tunkkinne ja jatkakaa riitelyä. Ap. 

Just joo. Mä kerroin sulle konkreettisen asian eli ns. kaalipata wokkipannulla tehtynä. Eipä kelvannut. 

Vierailija
35/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kaksi pussia herneitä ja tekisin hernekeiton. Lisäksi ostaisin linssejä ja tomaattimurskaa ja tekisin linssikeiton.

Todella hyviä ruokia ja riittää rahat hyvin.

Oot tyhmä jos et osta sitä 0.60 maksavaa purrki hernekeittoa vaan alat tossa tilanteessa itse sitä valmistaa. Mutta aloittajan tilanne on vitsi, ei luqan oikeasti Suomessa ole tossa tilanteessa.

Tyhmempi laskee nyt, montako kertaa syö purkista ja montako kertaa kilosta herneitä 😄 Voi järki hoi.

Vierailija
36/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia, riisiä, kaurahiutaleita, kananmunia, makkaraa, tomaattimurskaa, soijarouhetta, linssejä ja herneitä lidlistä.

Vierailija
37/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihahullu taas ketjussa.

Ei jumalauta teitä ääliöitä. Mikä helvetti saa ihmisen noin harhaiseksi, että kuvittelee tietävänsä kuka on kukin kirjoittaja. Mä kirjotin yksinkertaisen ruoan ohjeen ja paskaa sataa niskaan. En todellakaan ole mikäämn jauhelihahullu. Täytyy ihmisen olla todella vajaa, jos kuvittelee jokaisen jauhelihasta kirjoittavan olevan joku tuollainen hullu. 

Vierailija
38/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Se yksi jauheliha tai broilersuikaleet ei maksa paljon annosta kohti, kun tekee edullisen ruoan josta riittää moneksi päiväksi. Tällöin sitä lihaa tulee syötäväksi joka päivä. Tuo yksi väkisi, että ei voi köyhä syödä lihaa joka päivä.

Se liha ei nyt kypsennettynä montaa päivää säily eikä avatussa paketissa siellä jääkaapissakaan.

Pienikokoisena naisena jo ajattelen, että jos meinasit jonkun viikon sapuskat pakertaa yhdestä kanasuikalepaketista, niin sitä lihaa on ehkä ruokalusikallinen /pv, jos et kuole ruokamyrkytykseen.

Vierailija
39/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä kun oli rahasta tiukkaa makaronia tomaattipyreellä ( proteiineista ei silloin välitetty,mut hengissä ollaan).

Vierailija
40/59 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun kuiva- aine kaappi?

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/kokkaus/katevan-emannan-k…

Tuossa on sulle vähän opastusta. Ja saatana kun ihmiset on niin tyhmiä nykyään. Laitoin Googlen hakuun kuiva-ainekaapin ja kyllä tämä omaan sanavarastoon aina kuulunut käsite vaikuttaa olevan hyvinkin yleisessä käytössä edelleen. Onko nyt niin, että tosiaan et ole keittiön kuiva-aineista tai kaapista, jossa niitä säilytetään, ikinä kuullut? Ei ihme että ruoka loppuu. Uusavuttomat taavit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän