Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vuokran-antajalle pitää sanoa, kun laittaa viestiä ? Jos etsii vuokra -asuntoa

Vierailija
30.04.2026 |

Pitääkö kertoa oma ikä? Työpaikka? (entä jos ei ole). Pitääkö kertoa asunnon tarpeesta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin uutta vuokra-asuntoa syystä x, tarve olisi pitkäaikaiselle asunnolle. Tällä hetkellä opiskelen/olen töissä paikassa y, työsuhteeni on ollut vakituinen vuodesta 1234. Olen rauhallinen ja siisti vuokralainen, en tupakoi eikä minulla ole lemmikkejä. Luottotietoni ovat kunnossa ja vuokravakuus maksetaan rahana.

Kuka on niin pöljä, että maksaa vakuuden rahana?

Vierailija
22/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin oli suunnilleen, että Hei, olen kiinnostunut asunnosta. Tilanne on se, että oon ansiosidonnaisella ja eroamassa. Millainen vakuus sopii? Mulla on luottotiedot kunnossa ja aina laaja kotivakuutus. Muuttamassa minä, lapset ja pieni koira. Eli ei mitään erikoista, mutta rehellisesti tilanne.

Kerran toinen sai asunnon, kun vuokranantajan mielestä tarvitsi enemmän kuin minä. Tyypiltä oli ilmeisesti menossa asunto ja hänellä oli laumanvartijakoira tai useampi. Talo oli metsässä, missä liikkuu myös susia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin uutta vuokra-asuntoa syystä x, tarve olisi pitkäaikaiselle asunnolle. Tällä hetkellä opiskelen/olen töissä paikassa y, työsuhteeni on ollut vakituinen vuodesta 1234. Olen rauhallinen ja siisti vuokralainen, en tupakoi eikä minulla ole lemmikkejä. Luottotietoni ovat kunnossa ja vuokravakuus maksetaan rahana.

Kuka on niin pöljä, että maksaa vakuuden rahana?

Kaikki normaalit ihmiset, jotka eivät käytä Kelan vakuuksia tai ylikalliita vakuuspalveluita. 

Rahalla maksaminen ei tarkoita rahan siirtämistä vuokranantajan tilille vaan summan tallettamista vuokravakuustilille ja panttaussitoumusta.

Vierailija
24/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella firmalla on ihan hakemus kaavake jonka voit täyttää, noitahan on vaikka kuinka paljon kuten lumo, vvo, ja mitä näitä nyt kaikkia on. Tutkaile oman kaupunkisi tarjotaan. Yksityiselle voi olla vaikeampi päästä ja monella yksityisellä on kohtuullisempi vuokra, mutta voivat olla tarkempia ketä ottavat vuokralle. Yksityisistä hyvistä kohtuuhintaisista asunnoista on paljon kovempi kilpailu kiun noista kalliista isoista jätti vuokranantajien asunnoista. Mutta noihin on helppo kuitenkin hakea. Menet vain verkkosivuille ja etsit sopivaa asuntoa ja täytät hakemuksen tietoineen ja lähetät sen. 

Vierailija
25/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olet raitis, eikä lemmikeitä. 

Lemmikkieläimiä eikä mitään leikkeitä.

Vierailija
26/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, miten olis?

Vierailija
27/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olet raitis, eikä lemmikeitä. 

se ei ole mikään lemmike

Lemmike = virolainen panopatja 

Vierailija
28/28 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät vuokraloordille heti kättelyssä jauhot suuhun ja näytät kuka on pomo. Siitä se lähtee. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi