Lopetimme kuluttamisen
Koska Hallitus ja Virkamiehet kiristävät jatkuvasti otettaan rahoistamme, eivätkä itse anna itselleen muuta kuin etuja ja tulonkorotuksia, lopetimme kuluttamisen. Ainakin Suomessa. Lisäksi hyvävelijärjestöön ohjataan lisää etuja.
Lasten maksulliset harrastukset lopetettiin. Ja ostamme vain tuikitarpeellisen. Yritämme hankkia pakolliset ulkomaisista verkkokaupoista, esim Temusta.
Auto laitettiin seisomaan. Kävelemme tai pyöräilemme. Peruimme Lapin kevätmatkan, ja syksyn matkustukset. Puhelinliittymät 2G-puhelimiin, niitä löytyi laatikosta. Nettiliittymä irtisanottiin. Sähköt katkaistaan viimeistään kesäkuun alussa. Käytetyt aurinkopaneelit ostettu, ja puita tehdään talven varalle ja saunomiseen. Vesi lämmitetään saunan padassa.
Kun säästöä tulee, rahat siirtyvät Luxenbourgiin. Siellä on sukua auttamassa sijoituksiin.
Terveiset Orpolle ja muuulle poppoolle!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kulutan ulkomailla. Jos jään työttömäksi, pääsen sentään rahallisesti nettosaajaksi.
Et kai vaan saa mitään rahaa Suomesta? Kuluta ihan rauhassa rahasi ulkomailla kunhan myös tienaat ne sieltä "ulkomailta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän nyt ja alan kuluttamaan taas normaalisti, kun demarit voittavat vaalit eli vuoden päästä! 😊
Miten sinä sitten voit kuluttaa? Eivät mitkään rahahanat sitten aukea, sopeutukset jatkuvat.
Olen pystynyt säästämään rahaa nyt eli en ole kuluttanut normaalisti. Ensi vaalien jälkeen alan kuluttamaan normaalisti ja käytän myös säästöjäni kulutukseen. Kuules! Minulta ei tulla enempää viemään enää rahoja vaan tod näk toisin päin! 😊
Sen sinun tänä vuonna säästämäsi euron arvo vaan on ensivuonna nykyhetkeä alempi. Ei valtion pakolliset, ja hallituksista riippumattomat, sopeutukset laske hintoja tai tuo rahaa tilille.
Samaa harkinnut ihan tosissani. En näin extremeä, että sähköt ja vedet pistäisin poikki tai lasten harrastukset lopettaisin. Aloitus toki taisikin olla tarkoituksella provo. Mutta jonkinlaista ostolakkoa. Ostaisin vain ruokaa, en mitään muuta. Ärsyttää tämä hokeminen siitä, että pitää saada kasvua ja kulutusta lisättyä, kun jokainen järkevä tajuaa, ettei se luonnolle ole tosiaankaan hyväksi. Samoin kaikki hallituksen kiristykset ja säästöt kaikkein pienituloisimmilta ovat aivan kauheita, kun samaan aikaan rikkaille annetaan ja ajetaan ties mitä etuja.
Hyvä tietää, että sossutukenne ovat edelleen liian suuria koska niistä voi säästää noin helposti. Eli leikataan niitä lisää seuraavalla hallituskaudella.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun ihan omasta päätöksestä pitänyt lopettaa kuluttaminen? Itseltäni se on ainakin pikkuhiljaa loppunut kun rahaa ei ole. Hallitus on pikkuhiljaa hintoja nostamalla syönyt ostovoiman. Ennen jäi pari sataa euroa rahaa kun kävi töissä ja maksoi laskut, nyt jää 5€ . Työn tekeminen ei kannata, palkat eivät nouse ollenkaan ja niistä puolustaminenkin on kielletty
3 vuotta sitten Purra sanoi, että suomalaiset ovat tottuneet liian korkeaan elintasoon. Se pisti mut ajattelemaan, että aika hövelisti minäkin olen rahaa käyttänyt. Joten "otin sakset käteen " ja aloin leikata omaa kulutustani. Säästyneillä rahoilla pystyin lopettamaan työnteon 11 kk ennen eläkeikää. Mulla on tietty budjetti enkä ylitä sitä. Kun hinnat nousee, ostan vain määrällisesti vähemmän. Harkitsen tarkkaan jokaisen ostopäätöksen kohdalla, tarvitsenko ihan oikeasti tätä vai pärjäisinkö ilmankin.
Ei minulla ole koskaan ollut tuolla tavalla rahaa että voisin leikata omia menojani. Palkka on 2000€ tilille kuukaudessa, siitä kun laskee pois asuntolainan oma osuus 600€ sähköt, vedet puhelinlaskut, vakuutukset, auton kulut ei jää viivan päälle mitään mistä leikata. Ei minulla ainakaan ole ollut moneen vuoteen esim 200€ tilillä rahaa että lähdenpä käymään kaupassa ostamassa itselleni vaikka vaatteita. Ne ovat jääneet ostamatta. Kaikki missään ihmisten ilmoilla liikkuminen ylipäätään on loppunut, koska rahaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluttamisen lopettamista on tämä: "Puhelinliittymät 2G-puhelimiin, niitä löytyi laatikosta"?
No kun AP trollaa ja puhuu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän nyt ja alan kuluttamaan taas normaalisti, kun demarit voittavat vaalit eli vuoden päästä! 😊
Miten sinä sitten voit kuluttaa? Eivät mitkään rahahanat sitten aukea, sopeutukset jatkuvat.
Olen pystynyt säästämään rahaa nyt eli en ole kuluttanut normaalisti. Ensi vaalien jälkeen alan kuluttamaan normaalisti ja käytän myös säästöjäni kulutukseen. Kuules! Minulta ei tulla enempää viemään enää rahoja vaan tod näk toisin päin! 😊
Sen sinun tänä vuonna säästämäsi euron arvo vaan on ensivuonna nykyhetkeä alempi. Ei valtion pakolliset, ja hallituksista riippumattomat, sopeutukset laske hintoja tai tuo rahaa tilille.
Sitä rahaa on säästössä tuhansia euroja! Sama mulle, jos vähän arvo tippuu. Pääasia, etten nyt kuluta. Eipä ole uskaltanutkaan, kun ei ole tietoa, mitä huomenna tapahtuu. Tämä asia näyttää vain nyt pännivän sinua....
Eihän kellään ole tietoa huomisesta. Kyllä ne takit kääntyvät tiuhaan heti vaalien jälkeen kaikissa vasemmistopuolueissakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, että sossutukenne ovat edelleen liian suuria koska niistä voi säästää noin helposti. Eli leikataan niitä lisää seuraavalla hallituskaudella.
Mistä helvetin sossutuista? Ihan täällä työeläkkeellä ollaan ilman mitään tukia, kuten sinäkin ehkä joku päivä ellet jää sossutuille
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia satuja taas vassarin näppikseltä. Suomi pelastetaan kaivamalla kuoppaa syvemmäksi? Olette niin lapsellisia. Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan äänestäkö näitä satuilijoita vaaleissa. Tietämättömyys on ihan jäätävää.
Kuvitteletko että aloituksen on tehnyt suomalainen? Ei veikkoseni ei. Se on venäläisten propagandaa. Oikein urakalla trollaavat kun Suomessa vietetään vappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun ihan omasta päätöksestä pitänyt lopettaa kuluttaminen? Itseltäni se on ainakin pikkuhiljaa loppunut kun rahaa ei ole. Hallitus on pikkuhiljaa hintoja nostamalla syönyt ostovoiman. Ennen jäi pari sataa euroa rahaa kun kävi töissä ja maksoi laskut, nyt jää 5€ . Työn tekeminen ei kannata, palkat eivät nouse ollenkaan ja niistä puolustaminenkin on kielletty
3 vuotta sitten Purra sanoi, että suomalaiset ovat tottuneet liian korkeaan elintasoon. Se pisti mut ajattelemaan, että aika hövelisti minäkin olen rahaa käyttänyt. Joten "otin sakset käteen " ja aloin leikata omaa kulutustani. Säästyneillä rahoilla pystyin lopettamaan työnteon 11 kk ennen eläkeikää. Mulla on tietty budjetti enkä ylitä sitä. Kun hinnat nousee, ostan vain määrällisesti vähemmän. Harkitsen tarkkaan jokaisen ostopäätöksen kohdalla, tarvitsenko ihan oikeasti tätä vai pärjäisinkö ilmankin.
Ei minulla ole koskaan ollut tuolla tavalla rahaa että voisin leikata omia menojani. Palkka on 2000€ tilille kuukaudessa, siitä kun laskee pois asuntolainan oma osuus 600€ sähköt, vedet puhelinlaskut, vakuutukset, auton kulut ei jää viivan päälle mitään mistä leikata. Ei minulla ainakaan ole ollut moneen vuoteen esim 200€ tilillä rahaa että lähdenpä käymään kaupassa ostamassa itselleni vaikka vaatteita. Ne ovat jääneet ostamatta. Kaikki missään ihmisten ilmoilla liikkuminen ylipäätään on loppunut, koska rahaa ei ole.
Silloin onkin ihan ymmärrettävää, että ei voi vähentää kulutusta. 3 vuotta sitten nettopalkkani oli yli 4000 €/kk. Kun aloin tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa, progressiivisen verotuksen ansiosta nettopalkkani pieneni vain tonnin. Lisääntynyt vapaa-aika tarjosi mahdollisuuden tehdä itse sellaisia juttuja, mitä muuten olisi ostanut valmiina tai teettänyt jollain toisella. Mulla on asuntolaina jo aikoja sitten maksettu ja autoa ei ole koskaan ollutkaan. Lisäksi asun yksin, niin elintason laskeminen ei ole vaikuttanut muihin.
Vierailija kirjoitti:
Ai sieltä Venäjältä käsin leikkaatte?
Sama. Puoliso leikkasi mun hiukseni ja ostan kaupasta pelkästään halpaa ruokaa ja shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos demarit voittaa,niin loppuu työnteko ja veronmaksu,siitäs saavat perkeleet se on viimeinen niitti,.
Ei kun suomi pistetään kuntoon oikeistodemarien voimin ihan niin kuin ysärillä.
Onko oikeistodemareilla rahoittajaksi jo tiedossa joku Nokia kuten ysärillä?
Nokiahan juuri nousi Helsingin pörssin arvokkaimmaksi osakkeeksi.
Matkailu yrittäjät ei saa kesällä rahaa, jos bensan hinta on korkea. Ihmiset on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetin sossutuista? Ihan täällä työeläkkeellä ollaan ilman mitään tukia, kuten sinäkin ehkä joku päivä ellet jää sossutuille
Siis olette eläkeläisiä joilla on alaikäisiä lapsia :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä että ei ole montaa vuotta kun se asuntolaina oli noin 450€, nyt siis 600€ bensan oli 1,60€, sähkö ja sen siirto useita kymmeniä senttejä alempi, ruoka huomatusti halvempaa. Pahimpana aikana laskin että 600€ kk pitää olla enemmän rahaa että noista selvitään ja ollenkaan ei ole palkat nousseet ja siitä kiitos ainoastaan hallituksen. Ainoa asia mitä olen itse pystynyt puolustuksena tekemään on lopettaa kaikki ostaminen, aivan kaikki, olen käyttänyt pankkikorttia viimeisen kuukauden aikana vain autoa tankatakseni, 26€ puhelinliittymän vaihto kaikista halvimpaan mahdolliseen. Vielä syksyllä pääsen eroon nettiliittymästä niin muutama kymppi tulee. Seuraava on kaikki tärkeät vakuutukset kuten lasten terveysvakuutusten irtisanominen, hirven salametsästys, varastaminen kaupasta. Kahvin juonnin lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Temuttaminen on taloudellista!
Sivutuotteena saa syövän kielletyistä kemikaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä että ei ole montaa vuotta kun se asuntolaina oli noin 450€, nyt siis 600€ bensan oli 1,60€, sähkö ja sen siirto useita kymmeniä senttejä alempi, ruoka huomatusti halvempaa. Pahimpana aikana laskin että 600€ kk pitää olla enemmän rahaa että noista selvitään ja ollenkaan ei ole palkat nousseet ja siitä kiitos ainoastaan hallituksen. Ainoa asia mitä olen itse pystynyt puolustuksena tekemään on lopettaa kaikki ostaminen, aivan kaikki, olen käyttänyt pankkikorttia viimeisen kuukauden aikana vain autoa tankatakseni, 26€ puhelinliittymän vaihto kaikista halvimpaan mahdolliseen. Vielä syksyllä pääsen eroon nettiliittymästä niin muutama kymppi tulee. Seuraava on kaikki tärkeät vakuutukset kuten lasten terveysvakuutusten irtisanominen, hirven salametsästys, varastaminen kaupasta. Kahvin juonnin lopettaminen.
Miten pärjäisit työttömänä 595 yleistuella?