Monella plussalla valkuaisten pitää olla virtsassa että on pelkoa raskausmyrkytyksestä?
Eli virtsassa valkuaiset ++, verenpaine 162/90 ja lievää päänsärkyä. Neuvolassa ei sanottu asiaan mitään. On ollut myös pieniä näköhäiriöitä. Rv. 30 menossa.
Kommentit (53)
Olo oli ihan ok lukuunottamatta tuota ylämahakipua.
Ottivat kuitenkin osastolle (rv 33+5) ja jo 34+2 vauvat syntyivät jo vaikeaksi muuttuneen toxemian takia kiireellisellä sektiolla.
Mene hyvä ihminen sinne polille huomenna! Mielummin teet vaikka turhan käynnin, kuin et mene ollenkaan!!!
T: keskosten äiti
voi olla hengenvaarallinen sekä vauvalle että äidille. Vaatii paljon lepoa ja tiukkaa seurantaa. Yleensä liikkumiskielto tulee.
Terv. 43
Ja joskus synnytyssairaalassa puhelimeen saattaa vastailla kätilöopiskelija tai vastavalmistunut,joka ei todellisia riskejä osaa vielä tunnistaa. Vasta kun olet käynyt synnytyslääkärin vastaanotolle on tilanteesta tarkempaa selkoa muodostunut.
Ja jos tämä pääkipu ei lopu lääkkeellä niin toki lähden yöllä sinne äitipolille. Helppo täältä ei vaan ole lähteä kun on kaksi pientä lasta eikä heille hoitajaa. Ap
Raskausaikana verenpainelääkitys on aloitettava jo silloin, kun verenpaine on > 140/90 mmHg ja kun odottavalla äidillä on oireita (esim. päänsärky, näköhäiriöitä) ja/tai valkuaista virtsassa ja/tai turvotuksia. (Lääkärin käsikirjasta)
Siksi sanoinkin että verenpaine on korkea, mutta minulle suht kohtalainen. Mutta siis oli tänään kumminkin korkeampi kun on viime aikoina ollut. Ap
Vierailija:
Ei huolta jos ++. Mutta jos pääkipu ei lähde panadolilla niin sitten sinne käymään. AP
Sinun kuuluisi päästä välittömästi siis VÄLITTÖMÄSTI sairaalaan. Sinulla ON raskausmyrkytys! Pahimmillaan voi jopa henki lähteä sinulta tai sikiöltä.
t. äitiysneuvolan lääkäri
Otat lapset mukaan ja he pääsevät lastenosastolle hoitoon, kun jäät itse seurattavaksi.
Voisiko se olla minulle " normaalia" kun lääkärit eivät siihen reagoi?
Pääkipu helpottui nyt panacodilla, joten voin kai odottaa aamuun ja soittaa neuvolaan sitten? Ap
Ei lähtetetty eteenpäin kun verenpaine oli välillä normaali. Ei tälläkään äidillä kovin kehno olo ollut. Pari päivää viimeisestä lääkärikäynnistä (kun paine oli normaali) viikolla 28 toksemia, vauva kuoli, äiti kuin ihmeen kautta selvisi.
NKL:lla nimittäin hoidetaan nämä riskiraskaudet huolella ja puututaan herkästi ongelmiin. Minut otettiin sisään jo kohonneella verenpaineella (150/100) ja proteiinit yhdellä +:lla. Mitään oireita ei minulla ollut, ei mitään. Osastolle jäin seurantaan synnytykseen asti -ja laskettuna aikana käynnistettiin. Missään vaiheessa tauti(?!) ei pahentunut, ei tullut oireita, verenpainelääkkeet oli käytössä jne. Silti katsottiin parhaaksi, että seurataan osastolla synnytykseen saakka. Tästä olen äärimmäisen kiitollinen sairaalalle. Tuntui siltä, että mitään riskejä ei oteta -niinkuin ei pidäkään.
Hemmetti, kyllä voi ihmiset saada erilaista (lue: eriarvoista) kohtelua eri puolilla Suomea..!
Muita oireita ei nyt ole tuota poskien kihelmöintiä/pistelyä lukuunottamatta. Pitäisikö siitä olla huolissaan? Kätilö ei siihen kommentoinut mitään. Kätikö oli vanhemman naisen kuuloinen joten uskon että ihan pätevä. Ap
Mä nyt vaan ihmettelen että jos asia olisi vakava niin kai asiaan olisi puututtu jo sillon 17.4 kun oli ekan kerran prot ++. Ja kerta tänään oli neuvola ja siellä ei mitään sanottu ja äitipolillekin soitin ja eivät olleet huolissaan niin mitä tässä nyt sit sanoa tai tehdä.