Koskaan ei kerrota lehtijutuissa, että 800 euron peruspäivärahasta työtön saa vajaat 600 euroa -
koska tuota summaa verotetaan 20%:lla. Miksi vääristellään totuutta?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä verottomana muissakaan.
Pointti on siinä, että työttömyyskorvausta verotetaan huomattavasti korkeammalla prosentilla kuin vastaavankokoisia muita tuloja.
Tämä! Köyhiltä verotetaan 20% ja rikkaat saa veronalennuksia vaikka niillä ois varaa maksaa.
Rupee sinäkin palkkatöihin ja lopeta se vinkuminen vai ootsä joku Joel
No palkkaa joku työtön, niin sitten on yksi työtön vähemmän. Kyllä he menisivät töihin, jos työtä olisi tarjolla.
Ei hän pysty palkkaamaan, on vielä niin nuori ja epäkypsä. Riehuu vain täällä haukkumassa ihmisiä, kai ne äidin kellarin seinät alkanut jo kaatumaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei veroteta 20prossaa kuin niiltä hölmöiltä, jotka eivät osaa/halua printata uutta verokorttia vero.fi -sivustolta.
Mä teen aina muutosverokortin ja mun veroprosentti on aina 15,5
Mä kerran tein ja uusi prosentti oli suunnilleen 19,87. Eli ihan saman prosentin noista maksaa ennakonpidätystä joka tapauksessa.
Koska se verokone laskee sulle arvoidut tulot mitä on ollut aiemminkin. Jos olisit koko ajan työttömänä niin % olisi nolla . Siis peruspäivärahaa ei veroteta jossei sulla ole muita tuloja ja jos on verotettu niin saat palautusta. Onhan sekin kiva.
Mä olin ollut työttömänä tuota edeltävänkin kalenterivuoden. Lisäksi veroja menee, vaikkei olisi lainkaan muita tuloja kuin työmarkkinatuki. Tiedän sen, koska se näkyy verotuspäätöksestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei veroteta 20prossaa kuin niiltä hölmöiltä, jotka eivät osaa/halua printata uutta verokorttia vero.fi -sivustolta.
Mä kerran tein ja uusi prosentti oli suunnilleen 19,87. Eli ihan saman prosentin noista maksaa ennakonpidätystä joka tapauksessa.
Koska se verokone laskee sulle arvoidut tulot mitä on ollut aiemminkin. Jos olisit koko ajan työttömänä niin % olisi nolla . Siis peruspäivärahaa ei veroteta jossei sulla ole muita tuloja ja jos on verotettu niin saat palautusta. Onhan sekin kiva.
Vwrotetaan. Verotetaan. Ei autisti ymmärrä tätä?
Olen eri ja autismin kirjolla ja toivoisin, ettei tuota sanaa käytettäisi haukkumiseen. Moni meistä autismin kirjolla olevista on itse asiassa aika välkkyjä numeroiden kanssa, kuten itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole hölmöjä vaan valehtelevat jotta saisivat empatiaa. Jos pidätetään 20 % niin se palautetaan verotuksen valmistuttua ( jollei ole muita tuloja)
14 000 saa tienata/ vuosi ilman mitään pidätyksiä.
Ei sitä kokonaan palauteta. Mä saan kolme-neljäsataa veronpalautusta, jos koko vuodelta on viety tuo 20 % eli noin 150 euroa jokaiselta neljältä viikolta. Siis palautuksina tulee ehkä viidennes tuosta summasta näin äkkiä päässä laskien.
Palautetaan josset saa muita tuloja. Älä kiemurtele
Ei ole ainakaan tähän saakka palautettu. Olen ollut työkyvyttömänä ja työkkärin listoilla (ei päästetä eläkkeelle) monta vuotta, joten tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan älyvapaa senkin on keksinyt, että valtio "maksaa" ensin bruttona tietyn summan (paperilla) ja verottaa siitä sitten itse itseään? Miksi eivät anna suoraan sitä nettosummaa, minkä suostuvat maksamaan? 😂 Ihan s*nan sairasta pelleilyä. Sillä saadaan kelatyöntekijät napsuttelemaan turhia brutto-nettolaskelmia ja maksetaan sitten palkaa semmoisesta "työstä".
Osa tuista on verottomia ja osa veronalaisia.
Veronalaiset tuet kuten työttömyyskorvaukset, eläkkeet, kodinhoidontuki, opintoraha, jne... ovat käytännössä ansiotuloja eli vastaavat palkkaa - näillä ihmiset elättävät itsensä. Ne muut tuet. kuten asumistuki tms., ovat vain täydentäviä sosiaalitukia.
Ansiotuloista pitää lain mukaan maksaa veroa aivan kuten palkasta, palkkioista, pääomatuloista, yms. joten työtönkin on siten veronmaksaja.
Kyllä mutta peruspäivärahasta ei mene veroa JOSSEI ole muita tuloja. Tyhmää väittää vasten parempaa tietoa.
Työmarkkinatuesta ainakin menee verot, vaikkei olisi latin latia palkkatuloja koko vuonna.
Voi olla että menee mutta palautetaan jos on alle 14 t/ vuosi
Muisti saattaa pätkiä kun verotus valmistuu vasta seur syksynä
Ei palauteta.
Jos tmtuesta maksaa 20 prossaa veroa ja ei muita tuloja, niin palautus on pari satkua koko vuodelra.
Mulla menee 15,5 prossaa eli 1499 euroa veroa tmtuesta, ja ei palautuksia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vwrotetaan. Verotetaan. Ei autisti ymmärrä tätä?
Olen eri ja autismin kirjolla ja toivoisin, ettei tuota sanaa käytettäisi haukkumiseen. Moni meistä autismin kirjolla olevista on itse asiassa aika välkkyjä numeroiden kanssa, kuten itsekin olen.
Ja 75 pros ke-va
Miten saat noin 600 euroa riittämään asumiseen, sähköön, veteen, puhelinliittymään, ruokaan ja lääkkeisiin?