Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskaan ei kerrota lehtijutuissa, että 800 euron peruspäivärahasta työtön saa vajaat 600 euroa -

Vierailija
29.04.2026 |

koska tuota summaa verotetaan 20%:lla. Miksi vääristellään totuutta?

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valehtelee niin paljon kun luulevat ei kukaan tiedä totuutta. Aina vedotaan siihen ettei rahat riitä vaikka riittää ihan hyvin 

Miten saat noin 600 euroa riittämään asumiseen, sähköön, veteen, puhelinliittymään, ruokaan ja lääkkeisiin?

Vierailija
162/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä verottomana muissakaan.

Pointti on siinä, että työttömyyskorvausta verotetaan huomattavasti korkeammalla prosentilla kuin vastaavankokoisia muita tuloja. 

Tämä! Köyhiltä verotetaan 20% ja rikkaat saa veronalennuksia vaikka niillä ois varaa maksaa.

Rupee sinäkin palkkatöihin ja lopeta se vinkuminen vai ootsä joku Joel

No palkkaa joku työtön, niin sitten on yksi työtön vähemmän. Kyllä he menisivät töihin, jos työtä olisi tarjolla.

Ei hän pysty palkkaamaan, on vielä niin nuori ja epäkypsä. Riehuu vain täällä haukkumassa ihmisiä, kai ne äidin kellarin seinät alkanut jo kaatumaan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veroteta 20prossaa kuin niiltä hölmöiltä, jotka eivät osaa/halua printata uutta verokorttia vero.fi -sivustolta.

Mä teen aina muutosverokortin ja mun veroprosentti on aina 15,5

Mä kerran tein ja uusi prosentti oli suunnilleen 19,87. Eli ihan saman prosentin noista maksaa ennakonpidätystä joka tapauksessa.

Koska se verokone laskee sulle arvoidut tulot mitä on ollut aiemminkin. Jos olisit koko ajan työttömänä niin % olisi nolla .  Siis peruspäivärahaa ei veroteta jossei sulla ole muita tuloja ja jos on verotettu niin saat palautusta. Onhan sekin kiva. 

Mä olin ollut työttömänä tuota edeltävänkin kalenterivuoden. Lisäksi veroja menee, vaikkei olisi lainkaan muita tuloja kuin työmarkkinatuki. Tiedän sen, koska se näkyy verotuspäätöksestäni.

Vierailija
164/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veroteta 20prossaa kuin niiltä hölmöiltä, jotka eivät osaa/halua printata uutta verokorttia vero.fi -sivustolta.

Mä kerran tein ja uusi prosentti oli suunnilleen 19,87. Eli ihan saman prosentin noista maksaa ennakonpidätystä joka tapauksessa.

Koska se verokone laskee sulle arvoidut tulot mitä on ollut aiemminkin. Jos olisit koko ajan työttömänä niin % olisi nolla .  Siis peruspäivärahaa ei veroteta jossei sulla ole muita tuloja ja jos on verotettu niin saat palautusta. Onhan sekin kiva. 

Vwrotetaan. Verotetaan. Ei autisti ymmärrä tätä?

Olen eri ja autismin kirjolla ja toivoisin, ettei tuota sanaa käytettäisi haukkumiseen. Moni meistä autismin kirjolla olevista on itse asiassa aika välkkyjä numeroiden kanssa, kuten itsekin olen.

Vierailija
165/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole hölmöjä vaan valehtelevat jotta saisivat empatiaa. Jos pidätetään 20 % niin se palautetaan verotuksen valmistuttua ( jollei ole muita tuloja) 

14 000 saa tienata/ vuosi ilman mitään pidätyksiä.  

Ei sitä kokonaan palauteta. Mä saan kolme-neljäsataa veronpalautusta, jos koko vuodelta on viety tuo 20 % eli noin 150 euroa jokaiselta neljältä viikolta. Siis palautuksina tulee ehkä viidennes tuosta summasta näin äkkiä päässä laskien.

Palautetaan josset saa muita tuloja. Älä kiemurtele

Ei ole ainakaan tähän saakka palautettu. Olen ollut työkyvyttömänä ja työkkärin listoilla (ei päästetä eläkkeelle) monta vuotta, joten tiedän.

Vierailija
166/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan älyvapaa senkin on keksinyt, että valtio "maksaa" ensin bruttona tietyn summan (paperilla) ja verottaa siitä sitten itse itseään? Miksi eivät anna suoraan sitä nettosummaa, minkä suostuvat maksamaan? 😂 Ihan s*nan sairasta pelleilyä. Sillä saadaan kelatyöntekijät napsuttelemaan turhia brutto-nettolaskelmia ja maksetaan sitten palkaa semmoisesta "työstä".

Osa tuista on verottomia ja osa veronalaisia. 

Veronalaiset tuet kuten työttömyyskorvaukset, eläkkeet, kodinhoidontuki, opintoraha, jne... ovat käytännössä ansiotuloja eli vastaavat palkkaa - näillä ihmiset elättävät itsensä. Ne muut tuet. kuten asumistuki tms., ovat vain täydentäviä sosiaalitukia. 

Ansiotuloista pitää lain mukaan maksaa veroa aivan kuten palkasta, palkkioista, pääomatuloista, yms. joten työtönkin on siten veronmaksaja. 

Kyllä mutta peruspäivärahasta ei mene veroa JOSSEI ole muita tuloja. Tyhmää väittää vasten parempaa tietoa.

Työmarkkinatuesta ainakin menee verot, vaikkei olisi latin latia palkkatuloja koko vuonna.

Voi olla että menee mutta palautetaan jos on alle 14 t/ vuosi 

Muisti saattaa pätkiä kun verotus valmistuu vasta seur syksynä 

Ei palauteta.

Jos tmtuesta maksaa 20 prossaa veroa ja ei muita tuloja, niin palautus on pari satkua koko vuodelra.

Mulla menee 15,5 prossaa eli 1499 euroa veroa tmtuesta, ja ei palautuksia ollenkaan.

Vierailija
167/191 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vwrotetaan. Verotetaan. Ei autisti ymmärrä tätä?

Olen eri ja autismin kirjolla ja toivoisin, ettei tuota sanaa käytettäisi haukkumiseen. Moni meistä autismin kirjolla olevista on itse asiassa aika välkkyjä numeroiden kanssa, kuten itsekin olen.

Ja 75 pros ke-va

Vierailija
168/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000€/vuosi tuloista palkan vero on 0%, saman suuruisen työttömyyskorvauksen vero on: 17%.

Nämä siis lopullisen verotuksen lukuja.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a…

Vierailija
169/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valehtelee niin paljon kun luulevat ei kukaan tiedä totuutta. Aina vedotaan siihen ettei rahat riitä vaikka riittää ihan hyvin 

Miten saat noin 600 euroa riittämään asumiseen, sähköön, veteen, puhelinliittymään, ruokaan ja lääkkeisiin?

Ei sillä eläkään, itse olen saanut vain 595€/kk ei euroakaan mitään tuloja tai tukia lisäksi, 4vuoden ajan, nyt tuota alennetaan Purran toimesta tänä vuonna.

Jouduin lopettamaan välttämättömät lääkkeet kokonaan ja tulen kuolemaan, teen itsemurhan olen miettinyt sopivaa tapaa mutta rohkeus ei tahdo riittää ,neuvoja otetaan vastaan miten se olisi parasta hoitaa?

Vierailija
170/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."

https://yle.fi/a/74-20206493

Vierailija
171/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
172/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toukokuussa tulee yleistuki, osalla tuki vähenee."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Vierailija
173/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Ne pitää myydä ja käyttää niistä saadut rahat ensin ruokaan.

Vierailija
174/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan älyvapaa senkin on keksinyt, että valtio "maksaa" ensin bruttona tietyn summan (paperilla) ja verottaa siitä sitten itse itseään? Miksi eivät anna suoraan sitä nettosummaa, minkä suostuvat maksamaan? 😂 Ihan s*nan sairasta pelleilyä. Sillä saadaan kelatyöntekijät napsuttelemaan turhia brutto-nettolaskelmia ja maksetaan sitten palkaa semmoisesta "työstä".

Narsistien kehittämä järjestelmä narsistisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
175/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömyyskorvaukselle käytetä palkan verokorttia vaan etuuden.

Vierailija
176/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksen veroprosentti on isompi kuin palkan, koska ei saa vähennyksiä esim. työtulovähennystä.

Vierailija
177/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taitaa laskea työttömyyskorvauksen veroprosenttia palkan verokortilla. Saavat aika mätkyt.

Vierailija
178/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

595 eurosta menee vielä vuokraan itsellä 136 euroa, sitten netti 37 euroa kk. Jää joku 422 euroa josta maksetaan sähkö ja vakuutus. Ruokaan ja kaikkeen muuhun jää 400 euroa. Toimeentulotukea voi hakea., ei sitäkää saa kun 50 euroa. Siksi teen pikku hommia pimeesti koska ei 400 euroa riitä ruokaan ja harrastuksiin. Säästää pitää oikein pahan päivän varalle joka kuukausi. Ei tässä kauheasti käydä missään mikä maksaa. Enimmäkseen ole kotona ja käyn kalassa. Kalastan itselleni ahvenia ruuaksi. Onneksi on pimeitä töitä ollut koska muuten varmaan olisin masentunut jja alkoholisti jos ei olisi mitään järkevää tekemistä.

Vierailija
179/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa veronpalautuksia tänä vuonna niin jokainen euro vähennetään toimeentulotuesta joten hyöty on 0 euroa lopulta. Ottakaa se huomioon.

Vierailija
180/191 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa veronpalautuksia tänä vuonna niin jokainen euro vähennetään toimeentulotuesta joten hyöty on 0 euroa lopulta. Ottakaa se huomioon.

Niinhän se vähennetään, mutta ei sitä tiedä vaikka töitä saisi tuolloin, silloin on mukava ylimääräinen pikkuraha palkan päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi