Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on osakesäästötili tuottanut?

Vierailija
29.04.2026 |

Katsoin juuri että 15000€ plussalla ja osinkoa on tullut sitäkin jo 12000€

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa ihanko speciifisti sitä haettu ihme sääntöineen? En oo avannu. Ehkä joskus avaan ja se 40k/50k suoraan jotain ruotsin tai norjan nordnet rahastoa

No et kyllä OST:lle ostele rahastoja...

Vierailija
22/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten osakesäästötili avataan?

Kuulemma helposti. Sitä ei vaan selitetä missään. miten Varaa aika konttorissa pankkipalveluhenkilön kanssa istutte yhdessä tietokoneen ääreen ja hän näyttää mitä klikkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa ihanko speciifisti sitä haettu ihme sääntöineen? En oo avannu. Ehkä joskus avaan ja se 40k/50k suoraan jotain ruotsin tai norjan nordnet rahastoa

noita nordean ei taideta laskea varsinaisiksi rahastoiksi, tai näin pörssiklubissa väitettiin- Elisi saisi just nimenomaan noita nordnetin omia ostaa sinne. 

Toisaalta tulee nordnet nyrpeänä vastaan jos yrittää ostaa yli 40 donalla tjsp. Se on vähän ninku ilmainen sisäänheittotuote. 

Vierailija
24/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 5000€ nyt on lähes 500000€.

Vierailija
25/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noita nordean ei taideta laskea varsinaisiksi rahastoiksi, tai näin pörssiklubissa väitettiin- Elisi saisi just nimenomaan noita nordnetin omia ostaa sinne. 

Toisaalta tulee nordnet nyrpeänä vastaan jos yrittää ostaa yli 40 donalla tjsp. Se on vähän ninku ilmainen sisäänheittotuote. 

Osakesäästötilille voi ostaa arvo-osuusjärjestelmässä (euroclear) rekisteröityjä arvo-osuuksia. Nordetin rahastot, tai ETF:t (tai mikä tahansa muun tyyppinen instrumentti) ei käy, eikä onnistu.

Nordnettiä ei myöskään todellakaan kiinnosta, mihin jonkun 40k€ piensijoituksesi laitat. Mutta ylipäätään toki ottavat sen mielellään omaan sallkuunsa ja kuorivat siitä sen pienen preemion itselleen. Rahansa he tekevät transaktioilla ja vivutustuotteiden tuotoilla.

Vierailija
26/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma helposti. Sitä ei vaan selitetä missään. miten Varaa aika konttorissa pankkipalveluhenkilön kanssa istutte yhdessä tietokoneen ääreen ja hän näyttää mitä klikkailla.

Tai sitten mene oman pankkisi verkkopankkiin ja klikkaa siellä painiketta "Avaa osakesäästötili". Näin minä tein.

Ja tilini on nyt noin 60 % plussalla. Olen laittanut sinne rahaa 5000 euroa ja nyt tilillä olevien osakkeiden arvo on vähän yli 8000 euroa.

Vierailija
27/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mene oman pankkisi verkkopankkiin ja klikkaa siellä painiketta "Avaa osakesäästötili". Näin minä tein.

Ja tilini on nyt noin 60 % plussalla. Olen laittanut sinne rahaa 5000 euroa ja nyt tilillä olevien osakkeiden arvo on vähän yli 8000 euroa.

mahtavaa! 

Jos/kun myyt nämä osakkeesi huomenna paljonko sulla on cashiä verojen jälkeen konkreettisesti kädessä? 

Emme kaikki ole ihan eilen syntyneitä mutta yrittää täytyy ns sijoitusneuvojan jossakin; Suomen taloudellinen tilanne kun on Mitä on …

Vierailija
28/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mahtavaa! 

Jos/kun myyt nämä osakkeesi huomenna paljonko sulla on cashiä verojen jälkeen konkreettisesti kädessä? 

Emme kaikki ole ihan eilen syntyneitä mutta yrittää täytyy ns sijoitusneuvojan jossakin; Suomen taloudellinen tilanne kun on Mitä on …

Jos myisin nämä osakkeet huomenna (mitä en ole tekemässä), joutuosin maksamaan veroja myyntivoitosta 900 euroa ja myyntikuluja muutaman kympin. Minulla olisi cashiä vähän yli 7000 euroa.

Vierailija
29/29 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+84,8% näyttää tänään olevan, saldo 5000 paikkeilla. Avasin silloin heti ja pari ekaa vuotta rämpi miinuksella. Etf:iä mulla on enimmäkseen, ost on leikkimistä varten, larppaan  Buffettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi