Tunnetko jonkun, jolla on mielestäsi TYLSÄ elämä? Kuvaile, millainen se elämä on!
Kommentit (23)
Voin tietysti kuvitella, että olisiko jonkin otisen elämä minun elämäkseni tylsää, mutta kun me kaikki nautimme niin erilaisista asioista, että eihän ole mitään yhtä standardia siitä mikä on mielenkiintoista, jännittävää tai tylsää. Jonkun mielestä dekkarit ovat jänniä (joko telkkarista tai luettuna), toisen mielestä rentouttavia ja kolmanne nmielestä tylsiä. Joku pitää matkailua virkistävänä kun taas toinen voi vaikkapa matkailla töissä jo niin paljon ettei halua muuta kuin pötköttää sohvalla kotona.
Jonkun luonne vaatii runsasta sosiaalista elämää ja jonkun taas erakkomaista omaa aikaa.
Joku nauttii kaupoissa tai kaupungilla kuljeskelusta, joku toinen taas suuntaa mieluiten metsään luonnonrauhaan ja karttaa kaikkia urbaaneja ympäristöjä.
Yksi haaveilee säästämisestä lomamatkaan, toinen isompaan asuntoon tai taloon muuttamisesta, kolmas jakkupuvusta, neljäs ehkä hevostilasta tai takasta olohuoneessa.
Tylsää on se jollei ihminen pyri tuntemaan itseään niin hyvin että tietää mistä nauttii. Kun/ jos itsensä tuntee, niin tylsää on jollei pyri tekemään elämästään itselleen sopivaa, vaan pyrkii täyttämään jotain ulkokohtaisia standardeja vaikkei sellaisesta nauttisi ja sitten miettii, että " olenko nyt onnellinen, kaikkien mittareiden ja tunnusmerkkien mukaan minä olen, olenhan, jooko" . Toisten elämistä haaveilu on turhaa, koska olemme kuitenkin niin erilaisia, tämä kaupallisuus ja media vain pyrkii luomaan meille kaikille samat tarpeet, toiveet ja maut samaan aikaan, että kaikkea menisi massoittain kaupaksi.
Vierailija:
Muuten sitä samaa teeveen tuijotusta ja yhdeksältä nukkumaan. En ymmärrä, miten jopa eräät kolmekymppiset, terveet ihmiset viitsivät elää kuin eläkeläiset.
Vierailija: