Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ei kiinnosta vappu hevon peetä?

Vierailija
28.04.2026 |

Ainoa "juhla", josta en välitä yhtään. Muista sitten tykkään enemmän tai vähemmän.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän työläinen saisi mitään juhlia?

Mistä lähtien vappu on ollut työläisten juhla? Niinkauan kui itse muistan, niin sitä ovat juhlineet ylioppilaat ja yliopistolaiset juomalla itsensä kaatokänniin eikä kyse ole mistään tavallisen kansan ja työläisten juhlasta.

Vappu on vuosittain 1. toukokuuta vietettävä kansainvälinen juhlapäivä. Se on monissa maissa yleinen vapaapäivä. Vappu on kevään juhla sekä kansainvälinen työläisten juhlapäivä. Työväenliike omaksui vapun juhlakseen 1800-luvun lopulla. Suomessa vappua vietetään työväen, ylioppilaiden ja kevään karnevaalijuhlana. Vuodesta 1979 lähtien vappu on ollut Suomessa virallinen liputuspäivä, suomalaisen työn päivä. Vappua juhlitaan jo aattona eli 30. huhtikuuta.

-Wikipedia

Ehkä jossai n muualla on mutta ei ole Suomessa.

Vierailija
22/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylioppilas enkä juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut väliinputoaja, en työläinen millään mittarilla.  Ylioppilas-sukuni toinen , eli meillä ei ole myös mitään tuollaista sivistysporvaritaustaa kellastuine teekkarilakkeineen kolmessa sukupolvessa ja sillilounaat yms falle ralle raat....joten lapsena joo...oli kivaa , sai munkkeja ja simaa sekä huiskuttaa papersita huiskaa ja manailla karkuun päässyttä kaasupalloa...kallis kuin faan.  Niin ja sen yo-lakin jälkeen kauppaopisto ja pikkuherran sinänsä turvattua elämää, muttei tradioita erikä sen enempää juhalamieltä. Näin kuusikymppisenä kun ei tuo känniörvellyskään enää kiinnosta.

Vierailija
24/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri senhän takia, että vappu on työväen juhla, siellä kuullaan myös niitä poliittisia puheita.

Vierailija
25/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunnimme puistoon picknickille vaikka märkää  lumiränttää vihmoisi vaakasuoraan ja lämpötila nollan tienoilla. !! 🥳 

Vierailija
26/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vappu on ollut työläisten juhla? Niinkauan kui itse muistan, niin sitä ovat juhlineet ylioppilaat ja yliopistolaiset juomalla itsensä kaatokänniin eikä kyse ole mistään tavallisen kansan ja työläisten juhlasta.

https://historia.hel.fi/fi/media/kuva/tyolaisten-vappukulkue-senaatinto…

Alkoi Suomessa 1890-luvulla. Silloin oli kovin vähän ylioppilaita juhlimassa nykyiseen verrattuna.

Vierailija
27/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalla ei ole näemmä enää mitään käsitystä siitä, miksi mitäkin juhlaa tai päivää vietetään. Kaikista on yleinen väärä käsitys vallalla. 

Mitä siellä nykykoulussa oikein opetetaan, kun ei edes tämmöisiä enää tiedetä? Sieltä kait sitä vikaa pitää hakea, jos tietämys on nollatasoa. Tai sitten on nukuttu oppitunneilla.

Vierailija
28/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi erityisesti kiinnostaa? Päivä siinä missä muutkin ja kukin tekee mitä tykkää. 

Osa haluaa yhteisöllisyyttä ja siihen on sitten sovittuja vapputapoja ja perinteitä.

Minustakin on outoa, että joku edes kuvittelee, että vappu olisi kaikille joku suuri juhla. 

Suurin osa ei korvaansa lotkauta vapputohinoille. 

Enempi kai vappukin on lasten (ja nuorten) juhla. 

itse kyllä teen simaa, mutta sitäkin vain pari litraa ja lähinnä sen takia, että sitä on ihan kiva kerran vuodessa juoda. Sitten aina miettii, että voishan tätä tehdä muutenkin kesällä janojuomaksi, mutta aina se tekeminen jää siihen yhteen kertaan :D

Munkkejakin oon tehny ite ja pakastanut osan, kun kesällä ei tule niin leivottua niin onpahan sitten pakkasessa mistä ottaa. 

Tänä vuonne en enää viitsi leipoa ja paistelle munkkeja vaan taidan ostaa kaupasta.  Siman laitoin eilen käymään. 

Mutta enpä voi väittää, että vappu olisi minulle joku juhla. Mutta onhan se kevään saapumisen merkkipaalu.

juhlia ei toisaalta ole koskaan liikaa, joten juhlikoot ne ketkä tykkää ja HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE! juhli sitä tai ei. 

Vierailija
29/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juhlapyhät tuplapalkalla ja yölisällä töissä, jos vain suinkin mahdollista.

- soteala

Vierailija
30/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu kiinnostaa, kun on vapaapäivä töistä ja sattuu vielä perjantaiksi. Mutta muuten ei ihmeemmin kiinnosta, kun en käytä alkoholia. Vietän kuitenkin vapaaaikaa omalla tavallani. :)

Vierailija
31/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylioppilas enkä juo.

Nuo ei ole syitä jättää vappu juhlimatta. Mutta toki, jos ei halua juhlia, niin eihän se pakko ole, tietenkään. 

Ps. kuvitteletko, että ne työläiset jotka vappuna kulki/kulkee marssimassa on kaikki ylioppilaita tai juovat alkoholia? 

Vierailija
32/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työväenliike omaksui vapun juhlakseen 1800-luvulla" 

Vierailija
33/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta juoda alkoholia ja vetää itseään känniin joten jätän tänäkin vuonna vaput ja juhannukset välistä.

Et keksi mitään muuta tapaa juhlia kuin känni?

Vierailija
34/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunnimme puistoon picknickille vaikka märkää  lumiränttää vihmoisi vaakasuoraan ja lämpötila nollan tienoilla. !! 🥳 

Hauskaa vappua. 🍷🎭🎈

Vierailija
35/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta juoda alkoholia ja vetää itseään känniin joten jätän tänäkin vuonna vaput ja juhannukset välistä.

Miksi juhliminen olisi kännin vetämistä? En minä mene mihinkään marsseille, kuuntele työväenlauluja enkä kuljeskele ylioppilaslakki päässä mutta iloitsen kevään tulosta ja laitan jotain hyvää ruokaa ja mitä sitten keksinkään kivaa tekemistä. Lasillisen kuohuvaa voisin ottaa mutta en taida ottaa sitäkään. Lapsena vappu oli kiva, nuorena kaveriporukalla, viime vuosina on ollut vieraita juhlimassa mutta nyt olen ihan omissa oloissani omasta halusta ja hyvä niin. Laitan kyllä ilmapalloja ja serpentiiniä, arkea on niin paljon että kun on "syytä" vähän korottaa koristeilla teen niin.

Vierailija
36/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna kevät alkaa! Vuoden paras juhla.

Vierailija
37/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappu on vuosittain 1. toukokuuta vietettävä kansainvälinen juhlapäivä. Se on monissa maissa yleinen vapaapäivä. Vappu on kevään juhla sekä kansainvälinen työläisten juhlapäivä. Työväenliike omaksui vapun juhlakseen 1800-luvun lopulla. Suomessa vappua vietetään työväen, ylioppilaiden ja kevään karnevaalijuhlana. Vuodesta 1979 lähtien vappu on ollut Suomessa virallinen liputuspäivä, suomalaisen työn päivä. Vappua juhlitaan jo aattona eli 30. huhtikuuta.

-Wikipedia

Ehkä jossai n muualla on mutta ei ole Suomessa.

Jossain muualla mutta ei Suomessa vappu on virallinen liputuspäivä, suomalaisen työn päivä?

Vierailija
38/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme käsitys joillain että juhliminen olisi synonyymi ryyppäämiselle. 

Vierailija
39/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipyhät ovat täysin perseestä, kun joutuu nytkin riuhtomaan neljässä päivässä viiden päivän työt. Olen jo nyt eilisistä ylitöistä väsynyt. Nukun nuo 3 päivää. Ei jaksa mitään.

Vierailija
40/50 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tosi nuori.  Komeat vappumarssit punalippuineen ja poliitikkojen  puheet toreilla  keräsivät yleisöä sankoin joukoin takavuosina. Oli aatetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän