Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL Tunteet kuumenivat työttömän Joelin puheista - "Täyttä hevonpaskaa", lataa kokoomuslainen

Vierailija
27.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6c68ea0e-9542-4142-9f3e-dc08c849c…

"Perusteluja siitä, että kaikkien tulisi saada tehdä omat päätöksensä elämässään ilman yhteiskunnallisia paineita tai tunnetta siitä, että tulee tuomituksi omien valintojen perusteella, Sammallahti kommentoi tiukasti.

- Voin olla samaa mieltä sillä reunaehdolla, että myös kaikilla veronmaksajilla on oikeus tehdä valintoja sen suhteen, haluavatko he kustantaa Joelille tällaisen elämänvalinnan.

Sammallahden mukaan on tekosyy olla opiskelematta tai tekemättä töitä sillä verukkeella, että valmistumisen jälkeen ei välttämättä löydy töitä.

- Tuohan on vain tekosyy ja ihan täyttä hevonpaskaa. Siis että luovutetaan jo ennen kuin mitään ikävää on tapahtunut ihan vain sillä ajatuksella, että joka tapauksessa kaikki menee päin helvettiä.

- Jos tällaiset puheet alkavat kovin yleistyä nuorten keskuudessa, niin ehkä se on sitten jonkinlainen merkki siitä, että onkohan sosiaaliturvajärjestelmämme edelleen liian avokätinen, että se mahdollistaa vapaaehtoisen ideologisen työttömyyden ja joutilaisuuden."

Asiaa! 100% asiaa! Hyvä Tere Sammallahti!

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden tyttäret joutuvat kohta kesäisin armeijan metsäleirille hyttysten kanssa.

Ja marssimaan 20 km varusteet päällä 30 asteen helteessä heinäkuussa.

Hyvä kokoomus

Armeijasta on tehty niin lepposaa nykyään että sen voi lihavat tytötki suorittaa. Et jos ei jaksa marssia nii voi sanoa että mä en jaksa ja sit saa kyydin takas kasarmille.

Ja jos alikersantti huutaa niin sen voi haastaa käräjille ja se tuomitaan päiväsakkoihin.

Sieltä itseasiassa pääsee pois ku sanoo et mua ahistaa olla täällä.

Ei pääse. Mutta jos rikas isi hommaa tyttärelle mielenterveys diagnoosin niin voi saada vapautuksen armeijasta.

Vierailija
202/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, että kun englantilaiset oli Suomessa kesällä metsäleirillä niin heillä oli ollut lääkintämiehillä kahden päivän koulutus hyttysten puremiin.

Onko sulla tylsää ku sä höpiset täällä omaa monologias armeijasta? Ootko sä joku dementoitunu vanhus palvelukodissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alle 30 vee maa han muut ta ja miehetkin vois pistää käymän armeijan mikäli haluavat Suomessa olla. Ois sitten veloitettu tulemaan Suomeen sotimaan, jos sota tulisi. Se vois olla vaikka ehto tukien saamiselle. 

Vierailija
204/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, että kun englantilaiset oli Suomessa kesällä metsäleirillä niin heillä oli ollut lääkintämiehillä kahden päivän koulutus hyttysten puremiin.

Onko sulla tylsää ku sä höpiset täällä omaa monologias armeijasta? Ootko sä joku dementoitunu vanhus palvelukodissa?

Älä hätäile. Jos sun tyttärellä on mielenterveysongelma niin se voidaan laittaa siviilipalvelukseen.

Vierailija
205/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset saa lähteä Suomesta pois, jos tänne tulee sota.

Vierailija
206/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käyneet suomalaiset, jotka asuvat ulkomailla joutuvat tulemaan tänne puolustamaan Suomea, jos tulee sota.

Vierailija
207/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile. Jos sun tyttärellä on mielenterveysongelma niin se voidaan laittaa siviilipalvelukseen.

Eli oot dementoitunu vanhus palvelukodissa ja hoidat täällä yksinäisyyttäs

Vierailija
208/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Joelhan on jutun mukaan sekä opiskellut että tehnyt töitäkin ja paraikaakin oli joku hakuprosessi kouluun meneillään ja työnhakuvelvollisuuskin hoituu. Mistäs se Tere nyt pelihousunsa repi? Siitä, että Joel kertoi, ettei ole oikeen sopeutunut työelämään vai? Vaikuttaisi siltä, että Terelle ja kumppaneille se työnteko tai aktiivisuus ei ole edes se juttu, tärkeämpää on se, että työtön on nöyrä ja onneton ja osoittaa sen jatkuvasti "ylemmilleen".

Olen Joelia paljon vanhempi, mutta tavallaan ymmärrän häntä. En pidä itseäni ideologisesti työttömänä ja haen kyllä töitä jatkuvasti, mutta sain sen verran paskaa niskaan viimeisimmässä työpaikassani, että ei minua oikeastaan hirveänä harmita tämä työttömyyteni. En oikeen keksi sellaista työpaikka missä olisin mitään muuta kuin tiellä, joten ehkä on parempi vaan pysyä poissa. Koulutusmahdollisuudetkin on aika olemattomat, koska en ole valmis velkaantumaan kymppitonnia tai jopa enemmän vuositasolla, joten kehitän sitten itseäni ihan omalla ajalla itseäni kiinnostavissa asioissa.

No joo, Terenkin pitäisi mennä niihin omiin töihinsä ja miettiä miten niitä töitä saataisiin niille sadoille tuhansille työttömille, jotka kyllä haluavat töihin. Työn välttelijät on kuitenkin aika marginaalinen ilmiö.

Vierailija
209/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden tyttäret joutuvat kohta kesäisin armeijan metsäleirille hyttysten kanssa.

Hyvä kokoomus

Armeijasta on tehty niin lepposaa nykyään että sen voi lihavat tytötki suorittaa. Et jos ei jaksa marssia nii voi sanoa että mä en jaksa ja sit saa kyydin takas kasarmille.

Ja jos alikersantti huutaa niin sen voi haastaa käräjille ja se tuomitaan päiväsakkoihin.

Ehkä sieltä jopa potkitaan pois, kun alkaa tekemään toistuvia armeijaa halventavia somepäivityksiä tuhansille someseuraajille:  "Siis OMG tää Suomen armeija on niin kauhee. Mulla katkes eilen rakennekynsi metsäleirillä, ja tiiättekö mitä mulle sanottiin.... OMG Siis ette ikinä usko!!!! OMG....Selvää naisvihaa!!! OMG "

Vierailija
210/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kokoomus

Ehkä sieltä jopa potkitaan pois, kun alkaa tekemään toistuvia armeijaa halventavia somepäivityksiä tuhansille someseuraajille:  "Siis OMG tää Suomen armeija on niin kauhee. Mulla katkes eilen rakennekynsi metsäleirillä, ja tiiättekö mitä mulle sanottiin.... OMG Siis ette ikinä usko!!!! OMG....Selvää naisvihaa!!! OMG "

Ja tehdään rikosilmoitus etkä pääse koskaan valtiolle töihin, koska siellä on turvallisuusselvitys 

Vierailija
211/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset saa mun puolesta tämän kämäisen vuokra-asunnon, jos haluavat, jos tulee sota. En omista kiinteistöjä Suomesta. Voin asua vuokralla Italiassakin.

Vierailija
212/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat loisia. M31

..Ja M31 on vajakk i +v ajakkien kasvavassa joukossa rotuun,kokoon ja sukupuolisuuteen katsomatta.

Vierailija
213/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset saa mun puolesta tämän kämäisen vuokra-asunnon, jos haluavat, jos tulee sota. En omista kiinteistöjä Suomesta. Voin asua vuokralla Italiassakin.

Jos tulee sota niin voin sanoa venäläisille, että ottakaa vaan tämä asunto. En omista tätä.

Vierailija
214/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Isänmaata ei ole, uskonto jäi rippikouluun. Koto ny jonkinnäkönen on nutta huoneet on yhtiön."

Vierailija
215/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos julkisesti on kertonut että ei voisi vähempää kiinnostaa työnteko tai opiskelu niin se ei varmaan ole mikään meriitti, jolla helpottaa haastatteluun pääsyä työpaikkaa hakiessa.

Tuohan oli huumorilla ja kieliposkessa  tehty, sen pojan pään muotokin vaihtui puhuessa eri mittasuhteisiin.

Vierailija
216/218 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on mennyt sotakeskusteluksi. Ei työttömyydellä ja sillä onko innokas lähtemään sotaan ole juuri yhteyttä. Kerran joku kyseli jodelissa kiinnostaako miehiä lähteä sotimaan, jos sota syttyy, ja juuri ketään ei kiinnostanut. Aikoivat lähteä ulkomaille karkuun, eivät halua uhrata ainoaa henkeään Suomen takia. Takuulla niistäkin useimmat oli töissä silti. Toisaalta työttömien joukosta voi ihan hyvin löytyä sotaintoilijita tai sellaisia, jotka on niin elämään masentuneita, että ovat ihan valmiit uhraamaan henkensä sodassa, jotta joku edes jostain muistaisi sankarina. Ei voi siis suoraan päätellä mitään.

Vierailija
217/218 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskeskustelujen sakean liejun alla piilevät teemat pähkinänkuoressa:

Tietoista väestön harvennusta ja kansakunnan jalostusta tarjolla, keinovalikoimana hyvinvointivaltion perustuksien purku, pelon ilmapiirin kasvattaminen jokaisella elämänalueella ja valvonnan lisääminen jo ruohonjuuritasolta lähtien. Lisätään soppaan vielä vanhojen normien pullahtaminen pintaan jälleen kerran klassisten hokemien saattelemana.

Mikä voisikaan mennä vikaan?

Vierailija
218/218 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joelihan vaikuttaa ihan joltain näyttelijältä jonka nämä teret sun muut on varmaan palkanneet esiintymään että saataisiin taas hyvä syy leikkoa sosiaaliturvaa vähän lisää. Enpä ole moisia oikeassa elämässä nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi