Järjestetäänkö nykyään korkeakouluista valmistuneille valmistujaisia?
En ole kovinkaan paljon kuullut että olisi, vaikka olen tuota ikäluokkaa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos järjestävät itse eikä odota vanhempien enää niitäkin kustantavan ja hoitavan kaiken. Yo tai ammattikoulusta valmistuville vielä vanhempana voin juhlat järjestää, mutta siitä eteenpäin itse. Muutoinkin opiskelua on tuettu jne, joten valmistuva pitäköön juhlat itse mikäli lahjoja haluaa.
Juhlien järjestäminen on kallista ja tuossa on nuorella epävarma taloustilanne.
Aika 50/50 osa järjestää ja osa ei. Duunari/akateeminen tausta ei ainakaan omien havaintojen mukaan vaikuta tähän mitenkään, kun joku kuitenkin siitä rupeaa täällä urputtamaan. Riippuu todella paljon miten paljon perheissä muuten juhlistetaan eri asioita (synttärit, eläkkeet, yms.). Jos haluat itsellesi juhlat, vaikka suku ei perinteisesti ole ollut kovin juhlivaa sorttia, niin kannattaa itse laittaa rohkeasti ratas pyörimään. Suomalaiset ovat poikkeuksellisen ujoja rikkomaan omia suku-perinteitään, joka vaikuttaa tähän myös.
- tohtori :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos järjestävät itse eikä odota vanhempien enää niitäkin kustantavan ja hoitavan kaiken. Yo tai ammattikoulusta valmistuville vielä vanhempana voin juhlat järjestää, mutta siitä eteenpäin itse. Muutoinkin opiskelua on tuettu jne, joten valmistuva pitäköön juhlat itse mikäli lahjoja haluaa.
Juhlien järjestäminen on kallista ja tuossa on nuorella epävarma taloustilanne.
Voi pitää sellaiset juhlat mitä rahavarat antaa myöten. Ei vanhemmillakaan välttämättä ole liiemmin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tulla palstalaisille yllätyksenä, mutta iso osa meistä vanhemmista rakastaa lapsiaan ja mielellään järjestäisivät vaikka 40 vuotiaalle lapselle juhlat, jos hän sellaiset haluaisi. Kasvatusfilosofia tällä palstalla vaikuttaisi olevan 18 vuotiaan lapsi voi painua vaikka hiiteen jota seuraa usein miksi meidän Mikko-Liisa laittoi välit poikki ilman mitään syytä.
Osa kavereista on järjestänyt mutta suurin osa ei.
Kävin miehen kanssa syömässä kun valmistuin DI:ksi. Maksoin itse. Siinä juhlimiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tulla palstalaisille yllätyksenä, mutta iso osa meistä vanhemmista rakastaa lapsiaan ja mielellään järjestäisivät vaikka 40 vuotiaalle lapselle juhlat, jos hän sellaiset haluaisi. Kasvatusfilosofia tällä palstalla vaikuttaisi olevan 18 vuotiaan lapsi voi painua vaikka hiiteen jota seuraa usein miksi meidän Mikko-Liisa laittoi välit poikki ilman mitään syytä.
Jotkut osaavat kasvattaa lapset pärjäämään itse eikä heidän vanhempina tarvitse ostaa lastensa rakkautta. Aikuiset lapset haluavat myös olla tekemisissä ihan koska haluavat eikä siksi että heille järjestetään juhlia ja sirkushuveja.