Kokemuksia pölypussittomasta imurista?
Kommentit (18)
ja ei voi valittaa mistään, toiseen en enää vaihtaisi.
Miinuksena pidän kuitenkin
- hirvittävää meteliä.
- ½ vuodessa vikaantunut johdon takaisin kelaus
- harjaton suutin = tuntuu, että raavin paljasta lattiaa imuroidessani
- pienet vaihtosuuttimet irtoilevat helposti (on sijoitettu laitteen ulkopinnalle)
Mikä ihmeen malli teillä oikein on?
Meillä on Dysonin Allergy Parquet - malli ja suuttimissa on harjat, meteli ei ole sen kovempi kuin meidän edellisessä Philipsin pölypussillisessa imurissa, eikä irtoa mitkään vaihtosuuttimetkaan, ne ei tosin ole imurissa kiinni vaan erillisessä kassissa.
yksi asia kismittää: suuttimen pyörät ovat jumiutuneet hiuksista, eikä niitä saa pois kun härveli on ihan "umpio", ei ole ruuveja missään. Nyt sitä harjaosaa on raskas työntää, kun pikkupyörät ei pyöri.
Meillä on nimittäin v. 1990 rakennetussa okt:ssa alkuperäinen keskuspölynimuri, joka pitäisi uusia (itse laite + suuttimet/ letku).
Nyt ollaan vaan ruvettu miettimään voisiko Dyson ollakin vaihtoehto, niin monet ovat sitä kehuneet. Enempää tilaakaan ei vie kuin keskuspölynimurin hervoton letkukasa :)
muuhun en vaihtaisi. Suodattimet täytyy muistaa pestä kerran puolessa vuodessa tms. niin teho säilyy.
Henk. koht en näe suurta eroa Dysonin ja keskuspölynimurin välillä. Tietysti Dysonissa pienempi pölysäiliö, mutta toisaalta helpompi tyhjentää kuin keskarin säiliö.
Meillä Dysonissa on harjakset suuttimessa, mutta olen silti vähän samaa mieltä siitä että tuntuu jotenkin "raapivan" lattiaa. Pyörätkin on aika kovat, saisi olla jotkut kumipäällysteet niissä.
Värit eivät Dysoneissa aina ole aivan ihannimmasta päästä, mutta sillähän nyt ei pitäisi olla väliä!
Vai onko? Minne ne pölyt tungetaan? Terv. tietämätön
Meilläkin sellainen, ja on kevyehkö käyttää, ja hyvin siivoaa.
Mutta pitää tosiaan kovaa meteliä, ja on ulkopinnoiltaan koukeroinen, eli kun imuri itse pölyyntyy, niin sen pintojen pyykiminen koloineen on vaikeaa.
Mutta täydellistä imuria nyt ei varmasti olekaan.
Silti kyllä aion meidän uuteen taloon laittaa keskuspölynimurin, on se sen letku kuitenkin kevyempi liikutella kuin kokonainen imuri.
Suositelkaa! Mistä olette ostaneet?
Ja poistoilma on puhtaampaa, kun ilmaa ei puhalleta pölypussin läpi. Eli pöly erotellaan keskipakovoiman avulla ilmasta ja pöly kerääntyy tyhjennettävään säiliöön.
Oli siellä kaksi muutakin, en muista mitkä ne oli.
Vanhempien kotona (90-luvun talo) sellainen on (All away), muttei enää käytetä.
Teho ei kertakaikkiaan ole riittävä ja siksi paksut lankamatot lähtevät pölyistä vain tehokkaalla "perässä vedettävällä" imurilla.
t. yks dysonisti omassa kodissaan
että kannattaa kiinnittää huomiota keskuspölynimurin tehoihin.
T. talonrakentaja
imuteho pysyy koko ajan yhtä hyvänä, kun "pölypussi ei täyty".
Mä päädyttiin kuitenkin Electroluxin Eco malliin, vaikk ato Dysoniakin katsottiin. Suurimpana syynä oli Eco mallin hiljainen ääni. Mielestäni kaikki nykypäivän imurit ovat tehokkaita ja pälypäästöt ovat pieni, jos vähän katsoo minkä ostaa.
Melutaso oli mulla suurin kriteeri imuria ostaessa. Meidän malli on joko hiljaisin tai ainakin yksi hiljaisimmista. Ollaan tosi tyytyväisiä, vaikka Dysonissakin omat hyvät puolensa. Ostetaan sitten 5 vuoden päästä uus jos haluttaa.... tuo Dyson kun on 2-3 kertaa Econ hintainen, "enkä tiedä miksi".
Ps. meidän edeltävä imuri oli kallein mitä kaupasta löytyi (joskus 90-luvulla), mutta tää on parempi, vaikka onkin ihan keskihintainen.
Ja poistoilma on puhtaampaa, kun ilmaa ei puhalleta pölypussin läpi. Eli pöly erotellaan keskipakovoiman avulla ilmasta ja pöly kerääntyy tyhjennettävään säiliöön.
ja ominaisuudet ihan erilaisia eri malleissa. Mikä malli on hyvä, onko kenelläkään kokemusta?
t. 8, joka vielä lisää että keskuspölynimurinkin toki voi uusia
Eikö sekin ole uusittava jotain kymmenen vuoden välein, jotta teho säilyy. Ja eikö sama päde muihinkin kodinkoneisiin. Eihän ne nykyään kestä enää samalla tavalla kuin joskus ennen muinoin, kun pyykkikoneellakin pisteli 20 vuotta ja nykyään pyykkikone leviää viiden vuoden jälkeen.
Olen ollut tosi tyytyväinen, aiemmin oli AEG-merkkinen pölypussiton, mutta huono. Dysonilla saan säiliöön aivan kauhean määrän pölyä joka kerta imuroidessani. On tehokas!