Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hankalaa ja raskasta jos on selässä rinkka ja edessä tavallinen reppu?

Vierailija
27.04.2026 |

Pitäisi saada kolmeksi viikoksi tavarat mahtumaan mukaan. Euroopassa reissaan junalla. Toki pyykkiä voi myös pestä, mutta silti tilalle on tarvetta, jos haluaa vähän tuliaisiakin ostaa.

Eli ihan perusrinkka tulisi selkään ja eteen laittaisin tavallisen repun. Ajattelin asian niin, että ensin laitetaan reppu ja sitten vasta rinkka niin saa sitten helpommin sen rinkan pois selästä kun menee junaan. Lisäksi tunkisin rinkkaan kankaisen käsilaukun jota voisi käyttää sitten, kun kulkee kaupungilla ja tavarat on hotellihuoneessa.

Onko kokemusta tällaisista kantamuksista? Itsellä kokemusta vain erikseen noiden kantamisesta selässä. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaiset voi lähettää postissa kotiin.

Vierailija
22/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankalaa ja raskasta. Mieti tarkkaan mistä voisit karsia. Harjoittele kantamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipasin viikon vaellusreissulla reppua eteen selässä olleen rinkan lisäksi. Siinä olisi ollut helppoa kuljettaa mukana mm. evästä ja juotavaa. Nyt kun ne olivat kaikki selässä, juomiin sentään ylsi rinkkaa riisumatta, mutta jos tarvitsit vähänkään mitään muuta, rinkka piti aina riisua. Tässä oli se ongelma, että rinkan painosta johtuen en saanutkaan sitä selkään, jos ei ollut pöytää, sopivan korkuista kiveä tai kaatunutta puuta, jonka päälle sen ensin nostin. Kiersin Karhunkierrosta Rukalta Hautajärvelle päin, eikä mm. Sallan puolella viimeisellä vajaan kymmenen kilometrin matkalla ollut minkäänlaista apukoroketta käytettävissä. Eikä ihmisiä missään, koska kaikki olivat tulleet jo aiemmin päivällä vastaan. Jos joskus maailmassa vielä rinkan kanssa lähtisin, olisi etureppu ehdoton!

Sulla on ollut liikaa painoa rinkassa, liikaa tavaraa.

Pitää itse välttää tuota virhettä ja pakata järkevästi. Kahdet lenkkarit saa riittää, toiset jalassa ja toiset rinkassa. Itse kun yövyn hotelleissa, niin nyrkkipyykillä pestä vaatteita. ap

Juuri näin. Miettisin kyllä sitäkin, että miksi tarvitset kahdet lenkkarit?   

Ja tuo vaatteiden peseminen on hyvä, on nimittäin ihan idioottia lisätä rinkan painoa ja kantaa likaisia vaatteita. Ja näin käy, mikäli vaatteita on liikaa mukana, kanniskelee likaisia.

Vierailija
24/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipasin viikon vaellusreissulla reppua eteen selässä olleen rinkan lisäksi. Siinä olisi ollut helppoa kuljettaa mukana mm. evästä ja juotavaa. Nyt kun ne olivat kaikki selässä, juomiin sentään ylsi rinkkaa riisumatta, mutta jos tarvitsit vähänkään mitään muuta, rinkka piti aina riisua. Tässä oli se ongelma, että rinkan painosta johtuen en saanutkaan sitä selkään, jos ei ollut pöytää, sopivan korkuista kiveä tai kaatunutta puuta, jonka päälle sen ensin nostin. Kiersin Karhunkierrosta Rukalta Hautajärvelle päin, eikä mm. Sallan puolella viimeisellä vajaan kymmenen kilometrin matkalla ollut minkäänlaista apukoroketta käytettävissä. Eikä ihmisiä missään, koska kaikki olivat tulleet jo aiemmin päivällä vastaan. Jos joskus maailmassa vielä rinkan kanssa lähtisin, olisi etureppu ehdoton!

Sulla on ollut liikaa painoa rinkassa, liikaa tavaraa.

Pitää itse välttää tuota virhettä ja pakata järkevästi. Kahdet lenkkarit saa riittää, toiset jalassa ja toiset rinkassa. Itse kun yövyn hotelleissa, niin nyrkkipyykillä pestä vaatteita. ap

Juuri näin. Miettisin kyllä sitäkin, että miksi tarvitset kahdet lenkkarit?   

Ja tuo vaatteiden peseminen on hyvä, on nimittäin ihan idioottia lisätä rinkan painoa ja kantaa likaisia vaatteita. Ja näin käy, mikäli vaatteita on liikaa mukana, kanniskelee likaisia.

En todellakaan lähde yksillä kengillä kolmen viikon reissuun. Jos kengät hajoaa, niin ei tarvitse alkaa etsiä omille jaloille sopivia kenkiä. Kengät voi myös kastua.

ap

Vierailija
25/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkoilla on aina rinkka+reppu. On se hankala kulkea vähänkään pitempää  matkaa ja saa olla tarkka, että mihin astuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi