Joel 24 v on työtön eikä halua töitä.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b20f0dd6-b0bc-49b2-928e-c58f7cf5af6f
No mistäpä niitä töitä sais edes. Nykyään parilla tutkinnolla ei kelpaa edes postia jakamaan, itse hain 5 kertaa vaikka postissa ne sanoi että on 200 työntekijän vajaus. Kun olin 24 v itse niin töihin pääse heti eikä juuri kyselty. 50 vuotiaana ei sitten kelpaa enää mihinkään. En usko että tuo Joel saisi töitä vaikka haluaisi.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluaa töitä? Itse haluan rahaa.
Jokainen matalapalkka-aloilla työskentelevä lopettaisi heti, jos vaikka voittaisi lotossa.
Ei noita töitä halua tehdä kukaan ja kurjinta on se, että noissa on myös nuo työehdot ja reiluus vedetty pöntöstä alas.
Sanopa muuta. Mielestäni pitäisi mennä niin päin, että mitä huonompi palkka, sitä paremmat muut edut (lomat yms.). En itse edes kuulu kaikkien vähäosaisimpiin, mutta silti ajattelen näin. On vastenmielistä nähdä, että pienituloisia kiristetään jokaisesta ruuvista.
"Jokainen apurahalla tehty köyhyyttä kritisoiva taideteos on poissa samasta rahasta, joka voitaisiin antaa vaikka asunnottomalle. Ja 1970-luvun c-kasettiaan pyörittävä, köyhyyttä paheksuva Tampereen yliopisto dosentti käyttää samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille."
Sinäkin vain haluat vastakkainasettelua ja kannatat hölmöläisten peitonjatkotoimenpiteitä. Et tajua, että apurahaa saava taitelija on voinut olla entinen työtön, tai vähintäänkin hän on työtön siinä vaiheessa kun ei saa kyseistä apurahaa. Sinä siis haluat antaa hänelle rahaa työttömänä ja asunnottomana, joka ei saa edes tehdä vapaaehtoistyötä (koska se mukamas on pois työnhausta), mutta sitten kun hän oikeasti tekee jotain, vaikkakaan ei sellaista, jolla tulee toimeen itsenäisesti, rahaa ei enää saakaan hänelle antaa.
En jaksanut koko ketjua läpi lukea, kun tuli mieleeni: Työnantajat tuskin haluavat palkata työhaluttomia, eiköhän työhaluisiakin löydy tarpeeksi, ainakin jos palkka on kohdillaan, tai edes alaan nähden kohtuullinen.
Ennen tätä kommenttia katsoin avoimet työpaikat, vain yksi kelvollinen löytyi, ja sinne olin jo hakemuksen laittanut.
Haaveilen itse työttömyydestä, mutta en kehtaa jäädä pois töistä. Olen painanut tukka putkella koko 2000-luvun sekä opiskellen että töitä tehden - ja välillä molempia samanaikaisesti. Työkokemusta on jo 90-luvulta. Nyt tosin alkaa olla jo takki tyhjä. En ole ollut sekuntiakaan työtön, en hoitovapaalla, enkä millään muullakaan. Loma-aikoinakin olen usein tehnyt vielä sivutoimista työtä. Oma koti, joka on velaton ja pienet asuinkustannukset. Velattomia sijoitusasuntoja isoissa kaupungeissa 4 kpl, jotka tuottavat ihan kivasti. En silti kehtaa jäädä pois työelämästä, vaikka pärjäisin työmarkkinatuellakin oikein hyvin, edellä mainituista syistä johtuen. Olen vaan niin pirun väsynyt työntekoon. Mikään muutaman viikon loma ei vie tätä väsymystä pois. En koe olevani työuupunut, en ole sillä tavalla ylivirittynyt ja -stressaantunut, vaan ennen kaikkea koen olevani kulunut ja loppuun käytetty ihminen.