Joel 24 v on työtön eikä halua töitä.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b20f0dd6-b0bc-49b2-928e-c58f7cf5af6f
No mistäpä niitä töitä sais edes. Nykyään parilla tutkinnolla ei kelpaa edes postia jakamaan, itse hain 5 kertaa vaikka postissa ne sanoi että on 200 työntekijän vajaus. Kun olin 24 v itse niin töihin pääse heti eikä juuri kyselty. 50 vuotiaana ei sitten kelpaa enää mihinkään. En usko että tuo Joel saisi töitä vaikka haluaisi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka on työpaikka jonne pääsee heti töihin? Menen heti sinne.
Perusta oma firma tai rupea vaikka keräämään tyhjiä pulloja.
Pientilallisuus on myös perinteinen keino millä itsensä voi elättää ilman tukia. Työ on toki rankkaa ja elanto niukkaa, mutta eipähän ole veronmaksajien rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Rupea sijaisvanhemmaksi.
Näitä työhaluttomuåia vasemmiston kannattajia on Helsinki täynnä. Ei ihme että valitsivat yhden ideologisesti työttömänkin valtuustoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennusteet kertovat, että v. 2050 Suomessa olisi 1-2 miljoonaa työpaikkaa. Tämä tarkoittaa työttömyysprosentteina 35-70%
Tekemättömästä työstä ei ole koskaan pulaa. Pulaa on vain tessin mukaisen palkan maksajista. Jossain vaiheessa ihmisille alkaa varmaan tulla mieleen, että olisiko työmarkkinat ja erityisesti työnteon rahoitus syytä uudistaa perinpohjaisesti. Ei voi olla niin, että erittäin suuri osa ihmisistä on työttömiä koska järjestelmä tekee heidän palkkaamisestaan kannattamatonta.
Poliitikot suosii ja mahdollistaa vierastyövoiman jotan suomalaisilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei pääse vaikka haluaisikin, joten kenelläkään ei ole hyvää syytä soimata Joelia.
Pari vuotta sitten pääsi helposti, ei silloinkaan Joelia ja teitä kiinnostanut. Nyt helppo tekosyy, pari vuotta sitten olikin vaikeampi uhriutua.
Olen hakenut 9 vuotta töitä ja noin 50 hakemusta kuukaudessa, enkä ole kertaakaan päässyt edes haastatteluun, että älä valehtele.
Kertoo lähinnä sinusta kuin työmarkkinoista.
Jos sinä et pääse olympialaisten 100 m finaaliin, niin rupeatko väittämään, että sen juokseminen alle 15 sekunnin on mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientilallisuus on myös perinteinen keino millä itsensä voi elättää ilman tukia. Työ on toki rankkaa ja elanto niukkaa, mutta eipähän ole veronmaksajien rasitteena.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Liha tulee metsästä, kala merestä, kasvikset maasta, teen oravannahka kauppaa ja ompelen tarvittaessa myös omat vaatteeni. Pyrin kuluttamaan mahdollisemman vähän, jne ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän. Vaikka tekoni on vain sympolinen voi itse paremmin kuin koskaan, mutta sen eteen täytyy nähdän vähän vaivaakin eikä odottaa, että joku muu täyttää minun kaikki itsekäät ja narsistiset tarpeeni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan romanilta. Nehän eivät todistetusti ole töissä. Meillä aloitti yks mies jokin aika sitten, eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt. Selvästi romani. Ja meillä oli koulussakin heitä 3 kpl luokalla. Meillä oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria. Kyl ne siellä kävivät, mutta ainakin kerran yks niistä nukkui koko tunnin. Eikä ope piitannut mitään.
Romanit ovat tosi kivoja tyyppejä. Vai oletko koskaan kuullut esim. Romanista, joka olisi koulu-, tai työpaikkakiusaaja?
Vierailija kirjoitti:
Ei tämänkään palstan työttömät halua töihin. Samanlaisia ovat kuin Joel.
Osoita minulle yksikin työtön joka oikeasti haluaa töihin ja ei ole ulkomaalainen niin saat kymmenen pistettä ja papukaijamerkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennusteet kertovat, että v. 2050 Suomessa olisi 1-2 miljoonaa työpaikkaa. Tämä tarkoittaa työttömyysprosentteina 35-70%
Tekemättömästä työstä ei ole koskaan pulaa. Pulaa on vain tessin mukaisen palkan maksajista. Jossain vaiheessa ihmisille alkaa varmaan tulla mieleen, että olisiko työmarkkinat ja erityisesti työnteon rahoitus syytä uudistaa perinpohjaisesti. Ei voi olla niin, että erittäin suuri osa ihmisistä on työttömiä koska järjestelmä tekee heidän palkkaamisestaan kannattamatonta.
Poliitikot suosii ja mahdollistaa vierastyövoiman jotan suomalaisilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä töihin.
Suomessa ulkomaalaiset tekee niitä paskaduuneja, osa-aikaduuneja, perustaa yrityksiä, jne. Samaan aikaan suomalaisen yhärin on hakeuduttava sinne työkkärin listoille, kun julman hallitus leikkasi siltä tuet. Se, että kaikki moralisointi kohdistuu aina köyhimpään tai toiseksi köyhimpään tulokymmenykseen on noloa. Paljon nolompaa ja kalliimpaa on Suomen keskiluokan ahneus ja avuttomuus. Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja. Jokainen apurahalla tehty köyhyyttä kritisoiva taideteos on poissa samasta rahasta, joka voitaisiin antaa vaikka asunnottomalle. Ja 1970-luvun c-kasettiaan pyörittävä, köyhyyttä paheksuva Tampereen yliopisto dosentti käyttää samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille. Jokainen maataloustuella viljelty pörriäispelto on pois siltä yhärin lapselta. Ja se, että hyväosaisten lapset maleksivat kahdeksan vuotta yliopistossa lukemassa sellaisia asioita kuin että Mona Lisa on Freudin mukaan ”mytologisen, arkkityyppisen, androgyynin korppikotkan kuva on ihan hiton noloa. Politikkojen kannattaa mielistellä eniten niitä, joita on eniten.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluaa töitä? Itse haluan rahaa.
Jokainen matalapalkka-aloilla työskentelevä lopettaisi heti, jos vaikka voittaisi lotossa.
Ei noita töitä halua tehdä kukaan ja kurjinta on se, että noissa on myös nuo työehdot ja reiluus vedetty pöntöstä alas.
Aluksi minussakin heräsi tuomitsija Joelia kohtaan. Mutta uskallan kyseenalaistaa, ovatko hän ja hänenkaltaisensa Suomen ongelma isossa mittakaavassa. Helppo moralisoinnin kohde toki heille, ketkä tekevät töitä. Mutta ei hän herroiksi elä, vaan on tyytyväinen vähään. Ehkäpä jokunen kovaa palkkaa nostava valtion virkamieskin saisi olla vähempään tyytyväinen..