Soittorasia. Jännitysohjelma tv:ssä 70-luvulla. Muistaako kukaan?
Tällainen soittorasia tuli telkkarista lapsuudessani ja sarja oli kauhean jännittävä. Siinä oli Esko Roine isänä ja Marjukka Halttunen äitinä. Perhe oli jossain mökillä ja tapahtui kauheita. Musiikki oli hyytävää. Olen ollut tuolloin koululainen, joten en tiedä pelkäisinkö enää nelikymppisenä tätskänä. Onkohan sitä tullut sen koommin uusintana?
Rakastin myös Pertsaa ja Kilua.
Kommentit (32)
mökkikohtaus nostaa mullakin ihon kananlihalle edelleen.
vm 67
En tosin muista kuin tuon karmivan musiikin tehon.
Ja jonkun väläyksen mökiltä, jossa äiti ja lapset ja kamala pelko.
itäisi nähdä joskus ihan psykologisesta näkökulmasta ;).
Ilmeiseti juuri tuo perhettä koskeva uhka on ollu lapselle niin kamala että ahdistuksen muistaa vieläkin...
t eräs vm 71
Mä pelkäsin meillä kotona, että jonkun kasvot ilmestyvät ikkunan taa. Me asuttiin kahdeksannessa kerroksessa...
vm. 67
:D
Joskus vain miettinyt miten niin pelottavaa ohjelmaa sai edes katsoa
minäkin sitä salaa kurkin olohuoneen lasi-ikkunaisen oven takaa, en saanut katsoa ja se tuli myöhään.
Muistan sen kun ovenkahvaa kokeili joku ulkopuolelta ja äiti ja lapset oli mökissä kauhuissaan, ja sen kun jossain unessa (?) esko roineen esittämä hahmo hukkuneena nosti päätään vedestä tms.
Olen ajatellut täälläkin tehdä aiheesta avauksen mutta ajattelin että kukaan ei muista;). Mä tykkäsin myös Pertsasta ja Kilusta:)
Siinä oli naisella punaiset kumisaappaat jalassa ja sen ruumis taisi olla muurattuna johonkin kellarin seinään.
Kolmannessa kauhuohjelmassa oli Anna-Leena Härkönen pyöränsä kanssa jossain tienhaarassa. Eero Melasniemi oli murhannut hänet ja menettänyt muistinsa.
Muistattekos näitä?
Olen siis syntynyt 67.
ap
llekin on just jääny mieleen nuo kasvot ikkunassa ja oven ripa jota joku yrittää avata....karmivaa!
Tietääkö kukaan, onko tullut uusintana?
ap
Se tuli yle teema tai yle extra (en muista tarkkaan mikä kanava)
kanavalta vuosi pari sitten...
se on jäänyt lähtemättömästi myös minun mieleeni, ja olen vuosien varrella monesti ihmetellyt, miten jotkut sarjat tulevat kymmeneen kertaan, ja joitakin ei uusita koskaan.
Ja juuri tuo ikkunakohtaus.
Vm. 1971 ja salaa kurkittiin.
Lokkisaaren arvoitusta, sekin oli kaamea.
Mä muistan kanssa ton mökkikohtauksen ja käden oven kahvassa. Ihmettelen miten olen saanut sitä katsoa, jos on tehty vuonna 1974, sillä olen 1970 syntynyt. Kai jostain syystä olen saanut valvoa.
Ihan kamala toi Soittorasia. Siksi en ole koskaan jännäreitä katsellut.
Vierailija:
mulle on jäänyt ikuisesti mieleen, kun tämä äiti ja kaksi lasta siellä mökillä ovat keskenään, taisi olla peräti saari. Oli sateinen ilma ja kun äiti meni juomaan vettä tms. ikkunan ääreen, niin ikkunan takana toljotti sadekamppeissa mies, jonka aikeet eivät tietenkään olleet kovin hyvät. Huih! (vm -68)
muistelisin että Soittorasian ehkä viimeisessä jaksossa lenteli helikopteri saaristossa. Onko mielikuvituksen tuotetta vai oliko siinä myös joku linnoitus ja kiviset portaat, ehkä kierre?
Soittorasiasta just tuon ovenkahvakohtauksen! Ja lokkisaari oli huippu, siinä oli se sokea tyttö, eikös vaan???
Nää oli kyllä pelottavia.
vm. 69
Apuna oli likka.
Soittorasia parasta! vm.65
mulle on jäänyt ikuisesti mieleen, kun tämä äiti ja kaksi lasta siellä mökillä ovat keskenään, taisi olla peräti saari. Oli sateinen ilma ja kun äiti meni juomaan vettä tms. ikkunan ääreen, niin ikkunan takana toljotti sadekamppeissa mies, jonka aikeet eivät tietenkään olleet kovin hyvät. Huih! (vm -68)