Olenkohan unohtanut jotain tärkeää vauvaa varten? OV
Meiltä löytyy:
- vaatteita koosta 55 alkaen
- pinnasänky patjoineen ja petivaatteineen
- vaunut
- rintareppu
- hoitopöydän alusta
- kestovaippoja
- normivaippoja
- tutti
- tuttipulloja
- leluja
Sanokaa, jos puuttuu jotain. Vielä ehtii mennä ostamaan!
Kommentit (32)
Tosin kaikkea saa haettua nopeasti kaupasta.
Ei mulla ainakaan ole ja imettänyt olen nyt 6kk.
Itse hankin kaikki mahdolliset valmiiksi ja sitten kävi ilmi että aika montaa asiaa niistä ei tarvitakaan todellisuudessa.
Suihkussa saa lypsettyä kovat pois tarvittaessa.
eli ne ettei maito valu, en muista mitä ne virallisesti on
on huomattavasti mukavampi niin itselle kuin vauvalle, ja sidonnat oppii nopsaan.
desinfiointiaine
Pumpulia
Liivinsuojia
Neutraali saippua vauvan pepun pesuun
Hoitoöljy
itse koin ne semmoiset kertakäyttöiset kosteat puhdistusliinat hyviksi -- lähinnä yöllä kun vauvan vaippa piti vaihtaa, ulkoillessa ja muutenkin.
Ainakin Daily' s on edullinen ja riittoisa merkki.
Vierailija:
Meiltä löytyy:
- vaatteita koosta 55 alkaen
- pinnasänky patjoineen ja petivaatteineen
- vaunut
- rintareppu
- hoitopöydän alusta
- kestovaippoja
- normivaippoja
- tutti
- tuttipulloja
- lelujaSanokaa, jos puuttuu jotain. Vielä ehtii mennä ostamaan!
Meillä niitä meni paljon, kun vaipanvaihdon yhteydessä lapsi melkein aina pissasi tai kakkasi.
Toinen mitä lähdettiin melkein heti ostamaan, oli suolatipat nenään.
Onko sinulla itsellesi varattuna tissirasvaa, siteitä ja liivinsuojia? Minulle myös maidonkerääjästä oli iso apu alussa kun maitoa tuli paljon.
Rintarepun sain ilmaiseksi. Kantoliinaa olen harkinnut, mutta en vielä ostanut. Tuo rintareppukin on lähinnä " varoiksi" . En tiedä tarvinko semmoista ollenkaan.
AP
Just synnytyksen jälkeen maitoa suihkuaa usein molemmista rinnoista yhtäaikaa ja näin saat ilman pumppuakin maitoa heti jemmaan. Eivät maksa paljon.
aivan turhia, vaikka täysimetin, mulla ei pisaraakaan maitoa valunut ulospäin- taitaa tosin olla harvinaista (mulla kai takaiskuventtiilirinnat ;o)) En myöskää herunut rintapumpulle lainkaan.
Mietoa saippuaa ei taida olla.
AP
Ja kaapissa oli vain yksi 50-senttinen body.... Tuli kiire ostamaan pienempiä vaatteita kun meidän rääpäle hukkui 55-senttisiin..
liivinsuojuksille ja maidonkerääjille. Rintapumppukin oli turha kapistus, kun sain sillä irti maksimissaan 10 milliä. 2 lasta olen silti menestyksellä täysimettänyt.
Meillä on molempien kanssa tärkein väline ollut trikoinen kantoliina. Riisipaperi on kätevää vastasyntyneen kanssa jos kestoilee. Ja ne kosteat peppupyyhkeet ovat kätevät reissussa, jos ei satu olemaan pesumahdollisuutta. Mutta kaiken voi ostaa jälkijunassakin siinä vaiheessa kun tuntee tarvitsevansa. Varmuuden vuoksi ostettu tavara jää usein käyttämättä.
Haet sitten kaupasta, jos tarvetta ilmenee. Hyvin sinulla on jo perustarvikkeet kasassa, voit rauhoittua ja nauttia odotuksesta! :)
Perusvoide käy pesuun jos on " saippualle" tarvetta.
Ja äitiyspakkauksen mukana tais tulla hoitoöljyä...
Nyt kun virtaa riittää, niin tee ruokia valmiiksi pakkaseen, leivo yms. Niistä on iso ilo, kun tulee vauvan kanssa kotiin ja syötävää valmiina itselle=)
AP