Olenko jotenkin poikkeus kun oletan että vaatteen pitää kestää käytössä vuosia?
Olin etsimässä uusia lököhousuja ja taivastelin kaverille nykyisiä hintoja. Cubusilla hikipajalaatuiset pierikset oli 29,90 vaikka kankaasta ja saumoista näki jo valmiiksi että ne ovat puhki alle vuoden käytön jälkeen. Kaveri oli vaan vähän nauroi mulle että no eikö vuoden päästä ole jo aikakin ostaa uudet. En vaan käsitä tätä asennetta. Miten voi olla että 30 euron housut on nykyään lähestulkoon kertakäyttötuote?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Onlysta farkut ja niissäkin lukee että pitäisi pestä ennen käyttämistä. En kyllä aio pestä!
Onks se liikavärin vai jonkun myrkyn takii noi pesu kehoitukset? Entäs jos ei pese?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Onlysta farkut ja niissäkin lukee että pitäisi pestä ennen käyttämistä. En kyllä aio pestä!
Onks se liikavärin vai jonkun myrkyn takii noi pesu kehoitukset? Entäs jos ei pese?
Miulla on vanhat farkut joissa myös pesukehoitus. En pessy vaan pidin kun en sillo aikoinaa lukenu mitä missäin lukee. Vähä alkuun värjäsivät aluspöksyi ja siinä kaikki. Sitte kun lopulta pesin, farkut vaaleni huomattavasti eli tuli ihakän kulahtaneen näköisiks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein niissä tekstiileissä on aika tymäkät homeenestoaineet ja varmaan myös jotain myrkkyjä koiperhosten ja kuoriaisten varalta. Minusta hajukin on usein kyllä sen mukainen, outoa jos joku ei halua pestä. Itse en pystyisi käyttämään niin vahvasti haisevia vaatteita. Yksistä Zalandon farkuista sain peräti hyvityksen kun löyhkä ei lähtenyt edes pesussa.
Mä oon laittanu haisevat farkut pariksi päiväksi kunnolla tuulettumaan. Epäilemättä ei toivottuja jäämiä on, mutta valitettavasti ainaki halvemmat farkut ei pestessä suinkaan parane.
Kaikki tuodaan kiinasta, intiasta jne. Selvä syy.