Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö katsomassa muistisairasta vanhempaasi, joka ei enää tunnista sinua?

Vierailija
25.04.2026 |

Kävisitkö katsomassa muistisairasta vanhempaasi, joka ei enää tunnista sinua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä asiaa isäni kohdalla. Hänellä on muistisairaus ja tunnistaa minut vielä hyvin. Mutta hänellä on kaikkia vainoharhaisia ajatuksia miehistä, jotka soittelevat hänelle ja uhkailevat ja kiristävät. Hän puhuu näistä ja muista harhaisista ikävistä asioista minulle koko vierailuni ajan. En tiedä onko viikottaiset vierailuni hyväksi, kun hänellä lähtee silloin höpöjutut käyntiin, hän hermostuu ja tulee surulliseksi. Hänelle on turha sanoa, että ei ole uhkailevia miehiä ja eikä kukaan vainoa häntä.

Vierailuni tuntuvat olevan katalysaattoreita näille ikävien asioiden tulvalle.

Vierailija
22/24 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä asiaa isäni kohdalla. Hänellä on muistisairaus ja tunnistaa minut vielä hyvin. Mutta hänellä on kaikkia vainoharhaisia ajatuksia miehistä, jotka soittelevat hänelle ja uhkailevat ja kiristävät. Hän puhuu näistä ja muista harhaisista ikävistä asioista minulle koko vierailuni ajan. En tiedä onko viikottaiset vierailuni hyväksi, kun hänellä lähtee silloin höpöjutut käyntiin, hän hermostuu ja tulee surulliseksi. Hänelle on turha sanoa, että ei ole uhkailevia miehiä ja eikä kukaan vainoa häntä.

Vierailuni tuntuvat olevan katalysaattoreita näille ikävien asioiden tulvalle.

No sitähän voisi kysyä häntä hoitavilta. Että muuttuuko isäsi käytös huonompaan kun olet käynyt. Ehkä käyt sen verran harvoin, että hän kokee sinut täysin vieraaksi ja siksi uhaksi. Tai sitten on vain jatkuvasti huononevassa tilassa.

Joka tapauksessa kuulostaa surulliselta. Hienoa silti, että olet jaksanut käydä tähän mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn.  Rakkaus säilyy, vaikka sairaus on  muuttanut isäni persoonan täysin. Laulan hänelle usein tuttuja lauluja hänen nuoruusvuosiltaan, niihin hän reagoi.   Lohdutan kykyni mukaan ahdistuksen hetkillä. 

Vierailija
24/24 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, jos olisin itse sellaisessa kunnossa, ja elämäntilanne muutenkin sellainen, että pystyisin käymään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän