Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20v vanha Moccamaster pannu hajosi, ostaisitko uuden pannun vai uuden keittimen?

Vierailija
25.04.2026 |

Manuaali tippalukolla olevan malli.

Ostaisittko uuden pannun vai uuden keittimen?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannun ostaisin. Itsellä saman ikäinen moccis. Pannu on orkkis, muoviosia uusittu.

Vierailija
2/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varsinainen merkkikannu on ylihinnoiteltu, ikään kuin sillä hinnalla rohkaistaisiin ihmisiä ostamaan kokonaan uusi laite. Mutta markkinoilla on edullisia lasikannuja jotka sopivat täydellisesti Moccamasteriin. Osta sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varsinainen merkkikannu on ylihinnoiteltu, ikään kuin sillä hinnalla rohkaistaisiin ihmisiä ostamaan kokonaan uusi laite. Mutta markkinoilla on edullisia lasikannuja jotka sopivat täydellisesti Moccamasteriin. Osta sellainen.

Siis parinkympin kannu kannustaa ostamaan parinsadan keittimen?

Vierailija
4/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koska se on noin 30% kalliimpi kuin vastaavat lasikannut yleensä. Siinä on psykologinen kynnys. 

Vierailija
5/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo riippuu siitä, haluatko uuden keittimen. Itse ostaisin pannun, mulle välttää tämä kahvinkeitinten Toyota Corolla, mutta vaihtelua haluava voisi nähdä tämän hyvänä syynä kokeilla jotain ihan muuta.

Vierailija
6/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan siitä oma vaiva selvittää mikä pannun malli siihen sinun kahvinkeittimeesi käy. Sitten pitäisi vielä löytää paikka mistä sen löytää. Moccamasteri ei onneksi ole kauheasti muuttunut, joten ei ole ylitsepääsemätön ongelma.

Vierailija
7/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi Braun merkkinen keitin, 60e

Vierailija
8/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet keittimet sammutaa itsensä melko pian kahvin valmistumisen jälkeen. Eli en vaihtaisi vanhaa toimivaa keitintä kylmään kahviin.

Vierailija
9/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet masterit taitaa sammuttaa itsensä automaattisesti. Joku eu säädös. Itse en tästä ominaisuudesta välitä ja pidän vanhan mielelläni.

Vierailija
10/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on Moccamasterin osia, kannut, vaakaputket, suppilot, kahvimitat.

Vierailija
11/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin tuon manuaalisen tippalukon vuoksi, ellei siihen saa muita osia vaihdettua.

Vierailija
12/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannu tietenkin. Yksi pointti moccamasterin hankinnassa oli että siihen saa hyvin varaosia. Yhden pannun olen itsekin onnistunut hajottamaan.

Itsellä on vielä vanhempi malli jossa ei ole tippalukkoa eikä ajastinta lainkaan. Vähemmän osia mennä rikki ja hyvä niin.

Vierailija
13/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termoskannu tilalle, niin ei hajoa.

Vierailija
14/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin varaosa. Ennen vanhaan vielä tehtiin laatukamaa, todistaahan sen jo se, että sun kahvinkeitin on 20 vuotta vanha.

Jos nyt ostaisit uuden keittimen, sen ominaisuuksia on taatusti heikennetty siten, että se kestäisi sulla vain 5 vuotta, kunnes hajoaisi kokonaan.

Mä ainakin käytän kaikki mun vanhat laitteet niin loppuun kuin vain voi, koska nykylaatu on tarkoituksellisesti heikennetty siten, ettei se kestä.

Vierailija
15/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa on Moccamasterin osia, kannut, vaakaputket, suppilot, kahvimitat.

Onko totta? Tuo on hyvä pitää mielessä.

Vierailija
16/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannun

Vierailija
17/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä syy vihdoin päästä kokonaan irti Moccamasterista ja menneen ajan räpeltämisestä. Osta joku kunnollinen kahvinkeitin tilalle.

Mikäli suodatinkahvin keittäminen on sinulle tervetullutta askartelua, ostat uuden pannun ja senkin mieluiten osina.

Vierailija
18/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin uuden keittimen, koska uudet keittimet sammuttaa itsensä automaattisesti eikä tartte sitten aina kotoa lähtiessä stressata, että sammuttiko kahvinkeittimen. Itsellänikin vanha kanhvinkeitin jossa ei ole tuota ominaisuutta ja aina pitää lähtiessä käydä tarkistamaan että onhan se kahvinkeitin nyt varmasti sammutettu. 

Vierailija
19/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin uuden keittimen, koska uudet keittimet sammuttaa itsensä automaattisesti eikä tartte sitten aina kotoa lähtiessä stressata, että sammuttiko kahvinkeittimen. Itsellänikin vanha kanhvinkeitin jossa ei ole tuota ominaisuutta ja aina pitää lähtiessä käydä tarkistamaan että onhan se kahvinkeitin nyt varmasti sammutettu. 

EI kai siitä haittaa ole jos päälle jää, kuin sähkön kulutus.

Vierailija
20/26 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tokmanni.fi/lasikannu-nedis-moccamaster-k-kb-10s-1-2-l-5412…

15€, ei paha jos ei tarvitse alkuperäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän