Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kainalot haisee lähes aina hielle - mikä avuksi?

Vierailija
24.04.2026 |

Olen 49 vuotias. Olen aina hikoillut kainaloista. Nyt tuntuu että kainalot haisee entistä enemmän. Tietyssä vaiheessa kuun kiertoa kainalot haisee hielle myös suihkun jälkeen. Tää on tosi inhottavaa. 

Kainalot oon sheivannu, joten karvoistakaan ei johdu. 

Onko muita tämän ongelman kanssa painiva? 

Mikä tähän auttaa? Onko ruualla merkitystä? En syö erityisen mausteisia ruokia. Dödöjä vaihdan, ettei aina oo sama merkki. 

Vaihdevuosioireita ei ole ellei tämä sitten siihen liity. 

Tympäsee ku joutuu vaatteita uusiin aika usein, kun paidat haisee kainaloista hielle. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nettiapteekista: Triple Dry 100 h Fresh Antiperspirant Roll-On. Ei haise enää sen jälkeen 👌

Vierailija
2/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on ikäsi perusteella vaihdevuosiin liittyvä oire. Itsellä oli samaa, oire hävisi kun aloin käyttää hormonikorvaushoitoa. Toki mulla oli muitakin vaihtarioireita, mutta tämän tajusin liittyvän vaihdevuosiin vasta, kun se oire loppui hkh:n aloituksen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Absolut Torr. Loppuu hikoilu kokonaan.

Vierailija
4/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa imetyksen aikana, joten voisi olla hormonaalista ja liittyä vaihdevuosiin, koska molempiin liittyy estrogeenin lasku. Minulla toimi parhaiten voidemaiset dödöt ja niistä soodapohjaiset. Ihan ruokakaupoista löytyi Kaurialan saunan voidedödö ja Ben & Anna. 

Vierailija
5/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko myös haarat?

Vierailija
6/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihketta kainaloon, kuten Mikko Alatalon kappaleessa.

Vierailija
7/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese palasaippualla. Ja oikeasti myös pese äläkä vaan kevyesti pyyhkäise kainaloa saippuoidulla kädellä.

Vierailija
8/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tehokkaammat antiperspirantit voivat auttaa ja lisäksi suosittelen pesua palasaippualla. Emäksisenä se poistaa ainakin minulla hajua paremmin. Myös sively NeoAmiseptilla on auttanut.

Vierailija
9/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaa pesusienen karhealla puolella ja pesuaineella kainalot huolellisesti. Huuhtele huolellisesti samalla hangaten pesusienellä.

Suihkauta haavanpuhdistusnestettä pullosta, ja kuivaa. Tämä nitistää bakteerit. 

Vierailija
10/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On . Kurjaa se haju muillekin.  Jotkut haisee niin kauheasti .  Joku elukkaruoka varmaan haisee läpi . Mieti mikä käy hormoneihin vaikuttamaan.  Kokeile pari kuukautta kasvisruokaa jos haju lähtee. Mutta kun peset kainalot saippualla , huuhdo kunnolla ja kuivaa. Anna hetki olla sitten lisää deodorantti missä luvataan että haju lähtee.  Laita huolellisesti. Anna hetki kuivua ja sitten vasta laitat puseron. Se on joku ruoka hormoni yhdistelmä. Vuohen juusto maistuukin väkevälle . Puhveleilla on kovempi hormonituotanto ja sitä on mozzarellassa. On se kauheaa se haju. Osta vaikka savetteja ja niillä pyyhi välillä kun haisee.  Nuoretkin voi haista. Joku vaate materiaali ei sovi ehkä. Ihmiset nyrpistää nenäänsä kun olet lähellä ?  Hyh.  Pese 60 asteessa puserot. Ostarilla ei kannata haista kaikki lähtee kotiin. 

Vierailija
11/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseekö pesukoneesi hyvin vaatteesi todella? Meidän pesukone piti vaihtaa kun edellisen ei pessyt kunnolla.

Vierailija
12/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteinen pesu vaatteille. Ei ne bakteerit muuten lähde vaatteista. Alkaa haista saman tien kun kainalo kastuu.

Vierailija
13/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Toimii. Ei edes tarvi laittaa joka päivä. 

Vierailija
14/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tuota, mutta kirveli niin vietävästi, että oli lopulta pakko pestä pois. Siis aivan sairaasti kirveli.

Vierailija
15/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peseekö pesukoneesi hyvin vaatteesi todella? Meidän pesukone piti vaihtaa kun edellisen ei pessyt kunnolla.

Koska tuhosit sen silikaatilla. Liialla jauhemaisella pesuaineella.

Vierailija
16/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiseeko myös haarat?

No käske äitiäs haistelemaan, niin saat tietää haisetko myös haaroista.

Vierailija
17/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa on miehille ja naisille omat hormoni korvaus hoidot . Pidä mukana savetteja .  Myös vessassa pyyhi pyllyvako.  Sekin hikoilee. Osta c- vitamiini pore tabletteja saat uutta virtaa. 

Vierailija
18/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuhosit sen silikaatilla. Liialla jauhemaisella pesuaineella.

En ole käyttänyt jauhemaista pesuainetta 30 vuoteen.

Vierailija
19/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäise käsidesiin kastetulla vessapaperilla. Auttaa minulla aina.

Vierailija
20/62 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä se hormoneihin liittyy ja tihi haisee myös kamalalle. Olen nyt taltuttanut nämä sillä, että palasaippualla pesun jälkeen pyyhin aina käsidesillä, rasvaan perusvoiteella ja annan kuivua kunnolla. Siihe voidemainen dödö päälle ja ei muuten haise, ei edes lenkin jälkeen.