Vuosaaren väkivaltatyttö on kokenut kovia
https://yle.fi/a/74-20222548
Tytön isä kertoo, että tyttöä on kiusattu. Kiusaajat ovat vastuussa tytön käytöksestä. Vastuu on myös aikuisilla, jotka eivät laita kiusaajia kuriin.
Kommentit (119)
Meidän vihreiden mielestä tämä on hallituksen vika koska se on pihistellyt kotoutumisrahoissa.
Kohta vuosaari on sitten täynnä lapsijengejä, koska nämä kiusaa kaikkia ja sitten syy on kaupungin mielestä rasismi.
No buhuu. On tasan isän sana siitä, että sitä likkaa on muka edes kiusattu. Vaikka olisikin, ei se oikeuta piinaamaan muita, viattomia lapsia. "Olen yrittänyt jutella", no vau, kunnon kasvattaja. Ihan turhaa lässytystä koko artikkeli. Se pentu pitäisi laittaa kunnolla ruotuun ja ennen kaikkea vastuuseen teoistaan. Mutta ei, kun pikkuma.nea pitää ymmärtää.
Ainahan ihmisillä on syy olla jonkunlainen. Kiusaaminen tekee tosi huonoa ihmisen psyykelle ja väkivaltaa kokenut ihminen on altis tekemään sitä muille.
Muistakaa että ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen, ja te jotka fantasioitte tämän lapsen rankaisemisella väkivallalla ja etenkin te sairaat pervot jotka mässäiletteja fantasioitte tähän tyttöön kohdistuvalla seksuaalisella väkivallalla ette ole ihan terveitä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ihmisillä on syy olla jonkunlainen. Kiusaaminen tekee tosi huonoa ihmisen psyykelle ja väkivaltaa kokenut ihminen on altis tekemään sitä muille.
Muistakaa että ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen, ja te jotka fantasioitte tämän lapsen rankaisemisella väkivallalla ja etenkin te sairaat pervot jotka mässäiletteja fantasioitte tähän tyttöön kohdistuvalla seksuaalisella väkivallalla ette ole ihan terveitä itsekään.
Kuka täällä on "mässäillyt seksuaalisella väkivallalla tuota tyttöä kohtaan"? Sinä olet ainoa joka moisia sairauksia jauhaa. Kilipää.
Vierailija kirjoitti:
Aina syy jossain muussa.
No älä! Täällä on ainakin syyllistetty meitä valkoihoisia useampaankin otteeseen. Tiedä sitten, onko kyseessä ollut yhden ihmisyksilön vai koko suvun yhteisiä kannanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aina vastuussa itsestään, yksikään kiusaaja ei ole vastuussa yhtään kenestäkään. Ihmisen pitää itse kasvaa aikuiseksi. Toki nyt kun puhutaan pienestä likasta, niin vastuu siirtyy tottakai vanhemmille. Mutta miten vanhempi voi lastaan auttaa, jos se ei osaa auttaa edes itseään? Se vanhempikin on ihan lapsi vielä kypsyydeltään, niiku kaikki muutkin aikuiseksi itseään kutsuvat yleensä ovat. Ei sellaset ihmiset voi opettaa yhtää mitää, niillä ei itellääkää ollu opettajaa, eikä ne oo kykeneväisiä tekemään mitään itsekään.
Hän on ilmeisesti pudonnut jopa puun latvasta viidakossa.
Tuskin sentään puusta viidakossa. Liikkuvasta Mersusta ennemminkin.
Voi että odotan sitä päivää, kun uunit alkavat taas lämmetä...
Iskä satuilee kaikkea, mitä osaa, jotta oma kasvatusvastuu ja vinksahtaneen ideologian syöttäminen jää sivuseikaksi. Voiko joku nykyisessä Suomessa todella perustella omia laiminlyöntejään kasvattajana sillä, että vika on yhteiskunnassa. Täysi ylöspito, asunnot, ravinto ja koulutus on tarjolla mutta se ei ihan sitten riitä, vai?
Minua harmittaa se että suomessa asuu eritaustaisia ihmsiä
Vierailija kirjoitti:
Iskä satuilee kaikkea, mitä osaa, jotta oma kasvatusvastuu ja vinksahtaneen ideologian syöttäminen jää sivuseikaksi. Voiko joku nykyisessä Suomessa todella perustella omia laiminlyöntejään kasvattajana sillä, että vika on yhteiskunnassa. Täysi ylöspito, asunnot, ravinto ja koulutus on tarjolla mutta se ei ihan sitten riitä, vai?
Tuota p a s k a sakkia ei varmaan turhaan aikoinaan karkoitettu Intiasta, ja tämä hölmölä tietenkin otti nuo p a s k a t vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiusattiin pitkään koulussa. Eipä tullut kuitenkaan mieleen muiden pahoinpitely.
Surkea tekosyy.
Samoin minua. Koko peruskouluaikani oli lievästi ilmaistuna yhtä h*lv*ttiä. Silti en ole koskaan hakannut ketään: en yksin enkä jengissä, enkä lähtenyt kostoretkelle silloisia kiusaajiani kohtaan. Tajusin aina, että on täysin turhaa tuhlata energiaansa hyödyttömään p@sk@@n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aina vastuussa itsestään, yksikään kiusaaja ei ole vastuussa yhtään kenestäkään. Ihmisen pitää itse kasvaa aikuiseksi. Toki nyt kun puhutaan pienestä likasta, niin vastuu siirtyy tottakai vanhemmille. Mutta miten vanhempi voi lastaan auttaa, jos se ei osaa auttaa edes itseään? Se vanhempikin on ihan lapsi vielä kypsyydeltään, niiku kaikki muutkin aikuiseksi itseään kutsuvat yleensä ovat. Ei sellaset ihmiset voi opettaa yhtää mitää, niillä ei itellääkää ollu opettajaa, eikä ne oo kykeneväisiä tekemään mitään itsekään.
Tuskin sentään puusta viidakossa. Liikkuvasta Mersusta ennemminkin.
Tai liikkuvasta ravikärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä näpeilleen saa kun räkyttää joskus väärälle ihmiselle.
Kyllä se päivä vielä koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tytsystä julkaistu valokuvaa, niin tietäisi kiertää kaukaa?
LMAO, persut pelkää jo pikkutyttöjä🤣🤣
Mikähän logiikka lienee tuon aivopierusi takana? Mitä tekemistä persuilla on nilkkisen tytön tapauksessa? Vai ulkoistitko homman vanhasta tottumuksesta?
Vierailija kirjoitti:
No buhuu. On tasan isän sana siitä, että sitä likkaa on muka edes kiusattu. Vaikka olisikin, ei se oikeuta piinaamaan muita, viattomia lapsia. "Olen yrittänyt jutella", no vau, kunnon kasvattaja. Ihan turhaa lässytystä koko artikkeli. Se pentu pitäisi laittaa kunnolla ruotuun ja ennen kaikkea vastuuseen teoistaan. Mutta ei, kun pikkuma.nea pitää ymmärtää.
Isällä huumetausta. Puolustelee itseään sillä, että tyttö on ollut pieni, kun hänellä rikollisuutta, ettei olisi voinut vaikuttaa. Ihmettelen kyllä poliisinkin hidasta toimistaa, tyttö kavereineen rötöstellyt jo pitkän aikaa, 30 rikosilmoitusta vaadittiin, että aletaan toimia. Koulukaan ei puuttunut pikkuperseilijän toimintaan. Pentuhan on lehtien mukaan laajalti tunnettu rikoksistaan. Perheelle järjestettiin kyllä uusi asunto välittömästi, kuinkas muutenkaan, mistä lie kaupunginosasta. Vuosaafi on mun simissä kiva paikka, olen käynyt siellä paljon tuttavani luona ja aina kulkenut Columbuksessa kaupoissa ja ravintoloissa, ei mitään häikkää. Mutta eihän se tarvitse olla kuin jokin yksi rauhaton alue, niin koko kaupunginosa mielletään huonoksi alueeksi.