G: Vierekkäin vain peräkkäin istuttavat kaksosten rattaat?
Moi!
Meillä esikoinen nyt 1v 3kk ja pikkusisko tai veli tulossa marraskuussa. Mietin, että kummanmalliset rattaat olisivat paremmat siinä vaiheessa kun kyytiläisiä on kaksi??
Kokemuksia??!! Kiitos! ;D
Kommentit (8)
Meille ostettiin vierekkäin istuttavat. Niiden käytöstä ei kuitenkaan tullut mitään. Esikoinen olisi halunnut ollakasvot menosuuntaan (en uskaltanut kääntää koska olisivat sitten molemmat olleet pois näköpiiristäni) lisäksi esikoinen jatkuvasti osui vauvan päälle vahingossa tai tahallaan, Parhaassa tapauksessa hyppi ja pomppi niin että rattaat oli hajota.
Peräkkäin istuttavat olisi ehä toimineet.
Ostettiin kuitenkin seisomalauta ja sen kanssa ollaan pärjättu hienosti.
Eli riippuu tietysti paljon kaikesta, mutta suosittelen sisomalautaa, marraskuulle on vielä pitkä aika ja vanhempi lapsi ehtii kehittyä paljon ennen sitä. Jokatapauksessa suosittelen jättämään hankinnan tosi myöhäiseksi niin näkee oikean tarpeen.
Niin ikäeroa meillä 1v 10 kk
Meillä vierekkäin istuttavat Emmaljungan perinteiset tuplat. Ikäeroa on 1 v 7 kk ja kuopus syntyi lokakuun lopulla, joten rattaita on käytetty nyt puolisen vuotta. Kovin käyttöaika oli siis talvi.
Esikoinen on ollut ihan nätisti vauvan kanssa vaikka ovat vierekkäin kasvot menosuuntaan ja joudun välillä kurkkimaan mitä kuomun alla tapahtuu. Ekat kuukaudet vauva oli piilossa kantokopassa, nyt puolivuotias poika " kestää" jo hieman sörkkimistä. Käännettävä istuinosa tai kurkistusaukko kuomussa olisi tietty plussaa, mutta näinkin pärjää.
Kauppoihin nämä ovat mahtuneet ihan kivasti, sillä ovat alle 80 cm leveät ja yllättävän lyhyet ja näppärät. Painoakin kestävät mukisematta ainakin 30 kg (lapset+ruokaostokset).
Emme halunneet peräkkäin istuttavia, sillä ne ovat hankalampia paikallisbusseissa. Eräs vaunukaupan myyjä myös sanoi että niiden rungot kuluvat nopeasti, kun suurin paino on edessä (esikoinen) ja etupyöriä nostellaan ilmaan. Monet rungot ovat kuulemma vain jatkettuja yksösrattaiden runkoja eikä niitä ole suunniteltu kahden lapsen painolle.
ja ikäeroa lapsille tulee 1v4kk.Heitä varten ostimme vierekkäin istuttavat tuplat. Minun kriteerit olivat seuraavat:edulliset(ostettiin käytetyt), mahdollisimman kapeat ja kevyet.
Mutta makuasia on tämäkin juttu. Mä kävin liikkeissä työntelemässä kärryjä pari päivää ennen ostamista, peräkkäin istuttavat oli heti out, en mieltynyt junamalliin, sekä niiden pituuteen ja kömpelyyteen. Myös pitää mahtua bussiin ;)) Ihanteelliset kuvissa oli I' coon tuplat, ne osottautuivat liian painaviksi ja pituuttakin niillä oli hurjasti hinnasta puhumattakaan.
Myös perus briot ja emmaljungat oli poissa pelistä koon takia. Päädyimme kolmipyöräsiin x-adventureihin. Kotona vasta oon rullannut niiden kanssa, vielähän nuo tuntuvat isoilta, mutta hissiin mahtuvat loistavasti!! Kesällä vasta totuus tulee ilmi kun rullaamme tuolla kaduilla ja muistakin ovista ku kotoa.
Voi olla, että vauva kiinnostaa isosiskoa kovasti ja monet huudot siinä sitten tuleekin, tai sitten ei...
kuumetta ja lapset 12v, 1v3kk ja rv 35+3
Meillä on Childwheelsin tuplajoggerit, joissa lapset siis vierekkäin. Olleet käytössä nyt 10kk, ikäeroa lapsilla 1v7kk.
Ollaan tykätty tuplajoggereista tosi paljon. Meillä isosisko ei ole juurikaan vauvaa mennyt " sörkkimään" ja nyt " vauvan" jo lähestyessä 10kk viihtyvät molemmat tosi hyvin kun saavat istua vierekkäin ja molemmat näkevät hyvin eteenpäin. Minusta kyseiset joggerit on olleet ketterät kaupungilla liikkuessa ja hyvin ollaan mahduttu hisseihin ja liukuportaisiin. Lisäksi paljon ollaan pitkiä kävelylenkkejä tehty ilman ongelmia :)
Taija
...joku tuolla suositteli esikoiselle seisomalautaa. Meillä ei pelkkä seisomalauta olisi toiminut: ensinnäkin esikoinen nukkuu joskus päiväunet meidän ollessa liikkeellä ja toiseksi esikoinen saa uhmakohtauksia, joten esim kaupungilla helpompi istuttaa hänet rattaisiin kuin kantaa huutavana kainalossa. Ja esim jos maksan kassalla jotain istuvat molemmat lapset turvallisesti rattaissa, meillä isompi ei juurikaan malta olla edes hetkeä paikallaan.
näin siis meillä :)
T
Itse olen ensituntumalta jotenkin mieltyneempi vierekkäin istuttaviin, mutta mietin juuri tuota, että " sörkkiikö" vanhempi vauvaa vai antaako olla ja sitä, että miten takana istuja viihtyisi peräkkäin istuttavissa isompana siellä " takapenkillä" ...
Seisomalauta ei taida toimia " maasto-olosuhteissa" ? Asumme maalla ja asfalttimetrejä ei juuri ole...
Meillä oli AT-Lastenturvasta ostetut Happy Baby -tuplat, joissa on erilliset, käännettävät istuimet. Alkuvaiheessa vauva matkusti kasvot äitiin päin (kantokassi + ratasosa) ja esikoinen kasvot menosuuntaan, myöhemmin käänsimme molemmat istuimet samaan suuntaan. Ikäeroa lapsillamme oli 1 v 7 kk, ja juuri tuon " sörkkimisongelman" pelossa päädyimme näihin. Vaunuissa oli tukevat ilmakumit, toimivat hyvin metsäautoteilläkin. Istumatilavuutta oli ihan hyvin, ja silti kokonaisleveys alle 80 cm (mahtuu ovista).
olen itse ostanut juuri peräkkäin istuttavat, vaikka neiti 2v odottaakin innolla tulevaa vauvaa, syntyy syksyllä, haluan eliminoida mahdolliset nipistelyt, tuuppimiset yms, saa toinen nukkua rauhassa kun isosisko istuu edessä