Kyllästynyt kiusaamiseen, syrjimiseen, syrjäytymiseen, pahoinvointiin
Kyllästynyt nyky-yhteiskunnan menoon. Kyllästynyt esimerkiksi kiusaamiseen, syrjimiseen, syrjäytymiseen, ihmisten pahoinvointiin. Miksi ihmiset eivät auta ja välitä toisistaan?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon aloittaja sinä autat muita ihmisiä ja millä tavoin. Milloin viimeksi?
Nyt peilaat asiaa muihin, pysähdyitkö itse miettimään omasta takaa?
Aloittaja aloitti keskustelun ja kysyin häneltä. En muilta ihmisiltä. Eikö aloittaja laita tikkua ristiin auttaakseen muita?
Edelleen, se on peilaamista. Oletko sinä laittanut tikkua ristiin? Vai miksi sinulle on erityisen tärkeää olettaa ettei aloittaja ole?
Et siis ole auttanut ketään koska et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen mitenkään.
En ole aloittaja. Ihmettelen vain tuota asennetta.
Minäkin ihmettelen tuota asennetta, että ei osata vastata yksinkertaiseen kysymykseen: Milloin aloittaja sinä autoit viimeksi jotain henkilöä ja millä tavalla?
Ehkä aloittaja on fiksu eikä tartu typerään syöttiisi.
- Ei aloittaja
En tiiä. Ehkä se johtuu siitä kuuluisasta kotikasvatuksesta. Joissakin kodeissa kun ei piitata mitään mistään, ei sääntöjä missään yms. Ei edes lapsista piitata, he saavat heidän mielestään rellestää niin paljon, kuin lystäävät ja saavat kiusata, syrjiä yms. Todisteet: kerran yks talvi olin kaupungilla, ja vastaan tuli joku alaikäinen joukkio. Alkoivat sitten heittelemään lumipalloja syyttä. Onneksi ei osunut........ja on todella tyhmää olla aina se kiusattu ! Mun NS töissä on niitä paljon, ja se kohdistuu muhun n. 99 % ajasta, mitä siellä ollaan. Pahin oli, kun eräs hullu muija sekos täydellisesti yhden imurin räähkän takia ! Se alkoi vaatia sitä itselleen, vaikken ollut edes päässyt aloittamaan omaa vuoroani. Kun sanoin sievästi, että odota hetkinen, niin siitäkään se suuttui ja sitten alkoi se vaatteiden repiminen, huutaminen, lyöminen ja muu piruilu mulle. Onneksi vaatteeni kestivät.......nykyään sitä hullua ei ole enää onneksi näkynyt. Tais myös kämppää mennä alta.............sitte toinen tapaus. Tästä on vähän yli vuosi. Eräs hullu tökkäsi mua melkein oikeaan silmään ! Syyttä. Siinä on vieläkin punainen jälki näkyvissä, ja siihen koskee edelleen hiukan. Vasta muutama kk sitte pyysi anteeks. En antanut. Kyl siel on hävytöntä meluporukkaa ! Mä pelkään edelleen, että se sekoaa taas, ja lyö pahemmin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on niitä narskuja, jotka on koko ajan vailla jotain muilta ihmisiltä. Pitäs varmaan mennä prsekin siltä pyyhkimään ja nenä niistämään.
En yhtään yllättyisi, vaikka olisi se yksi ja sama, joka tota samaa "Miksi ihmiset eivät auta toisiaan?" -väninäänsä täällä vinkuu ...
Mieluummin noita aloituksia, en edes jaksa miettiä mitä sinä aloittaisit tuolla tyylilläs.
Onneksi sinun ei tarvitse, sillä ei kiinnosta tehdä minkäänlaisia aloituksia, ja sehän on sinunkin kannaltasi hyvä, sillä jää enemmän tilaa tällaisille aloittajan kaltaisille itsesäälissä kieriskeleville aikuisvauvoille.
Miksi aloittaja ei kykene vastaamaan tähän kysymykseen? Miten ja milloin viimeksi autoit jotain henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
En tiiä. Ehkä se johtuu siitä kuuluisasta kotikasvatuksesta. Joissakin kodeissa kun ei piitata mitään mistään, ei sääntöjä missään yms. Ei edes lapsista piitata, he saavat heidän mielestään rellestää niin paljon, kuin lystäävät ja saavat kiusata, syrjiä yms. Todisteet: kerran yks talvi olin kaupungilla, ja vastaan tuli joku alaikäinen joukkio. Alkoivat sitten heittelemään lumipalloja syyttä. Onneksi ei osunut........ja on todella tyhmää olla aina se kiusattu ! Mun NS töissä on niitä paljon, ja se kohdistuu muhun n. 99 % ajasta, mitä siellä ollaan. Pahin oli, kun eräs hullu muija sekos täydellisesti yhden imurin räähkän takia ! Se alkoi vaatia sitä itselleen, vaikken ollut edes päässyt aloittamaan omaa vuoroani. Kun sanoin sievästi, että odota hetkinen, niin siitäkään se suuttui ja sitten alkoi se vaatteiden repiminen, huutaminen, lyöminen ja muu piruilu mulle. Onneksi vaatteeni kestivät.......nykyään sitä hullua ei ole enää onneksi näkynyt. Tais myös kämppää mennä alta.............sitte toinen tapaus. Tästä on vähän yli vuosi. Eräs hullu tökkäsi mua melkein oikeaan silmään ! Syyttä. Siinä on vieläkin punainen jälki näkyvissä, ja siihen koskee edelleen hiukan. Vasta muutama kk sitte pyysi anteeks. En antanut. Kyl siel on hävytöntä meluporukkaa ! Mä pelkään edelleen, että se sekoaa taas, ja lyö pahemmin !
Missä kehitysvammaisten ryhmäkodissa noin kävi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet itsekeskeinen?
Miksi haastat riitaa? Menisit nyt haukkaamaan happea ja koskettamaan ruohoa.
Ei sitä ruohoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja ei kykene vastaamaan tähän kysymykseen? Miten ja milloin viimeksi autoit jotain henkilöä?
Jumalauta mitä jankkaamista! Mitä on mahdettu vetää perjantain kunniaksi? HULLUJA OLETTE!!!!!!!!
Välillä kun pysähtyy, esimerkiksi kaupassa huomaa että ihmiset auttelee toisiaan. Itsekin nostanut lyhyemmälle jotain hyllystä, tai lattialta tippuneen setelin mummolle. Pyytämättä tai pyytäen. Tällaisia pieniä tekoja ja auttamisia on mukava seurata ja tehdä, ei sen tarvitse olla mitään isompaa, pienikin riittää. Mutta jos tämäkin koko ajan supistuu ja supistuu arjesta pois, mitä jäisi jäljelle?
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä kuuluu lusifer nimiselle hemmolle ja toteuttavat hänen suunnitelmiaan pientä lahjusta vastaan.
Vihvassu nyt ainakin kuuluu...
Minäkin ihmettelen tuota asennetta, että ei osata vastata yksinkertaiseen kysymykseen: Milloin aloittaja sinä autoit viimeksi jotain henkilöä ja millä tavalla?