Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulta ei edes kysytty, mitä tarjoiluja haluan rippi- ja yo-juhliin

Vierailija
24.04.2026 |

Joiltain ilmeisesti kysytään.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö siis joku kutsumatta sun juhliin? Kavereillasihan oli omat juhlansa.

Vierailija
62/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä meillä ainakin ylioppilas itse sai vaikuttaa tarjottaviin paljonkin. Tosin leipoikin niistä ison osan itse.

No sama meillä. Mies kokki ja kysyi tyttäreltä, että kerro tarjoilut. Hän kertoi ja kysyi onko liikaa pyydetty. No ei ole sanoi isä. Sanoi, että meillä aika vaatimaton lapsi. Siihen mies sitten teki lisää tarjottavaa ,mutta piti lapsen toiveet kuitenkin. Lisäsi vähän. Oli iloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaalle ne tärekeimmät tarjoilut on iltajuhlassa jossa koko luokka menee kaupungin parhaimpaan ravintola-yökerhooon.

Vierailija
64/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt sitten alamme yhdessä kaikki palstalaiset kuorossa itkemään sun kurjaa kohtaloasi.

Kaikki mukaan. Itketäääään äääähäähääähäää

Ihan muiden kokemuksia olisin halunnut kuulla. Muutamia tulikin. Ap

Mitä vtun kokemuksia? Eri perheissä on ollut vuosikymmeniä sitten ja nykyäänkin erilaisia tapoja. Sä kerjäsit surkuttelua sun kohtalosta.

Toiset osaa avata suunsa ja kertoa mitä toivoisi tarjoiltavan. Toiset on autisteja.

Käsitykseni keskustelusta on jotain muuta kuin tuo. Minusta ylioppilaan täytyy antaa osallistua juhlien kaikkien osa-alueiden suunnitteluun ja järjestämiseen ja päätöksiin. Kyseessä on ylioppilasjuhla. Ap

Se joka maksaa tekee päätökset tarjoilusta. Ei autistipenska. Ja se joka tarjoaa syötävää, päättää kenelle tarjoaa syötävää ja juotavaa.

Raha on sinulle selvästi herkkä paikka.

Tuohan se nitisi rahasta, siis se, jonka kommenttia lainasin

Vierailija
65/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut äidiltä kiva ele kysyä. Sen sijaan hän useamman kerran muisti mainita, että nämä juhlat ovat tulonsiirto häneltä minulle. Ok. Tietysti pitäisi olla kiitollinen, mutta olisi toki jäänyt kivempi muisto, jos äiti olisi vaikka sanonut, miten on ylpeä ja iloinen saadessaan järjestää juhlat rivin laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen. Ei saa takaisin noitakaan hetkiä, joista olisi voinut tehdä onnellisia muutamalla kauniilla sanalla. Nyt jäi mieleen, että meni rahaa.

🤪🤕😭😭😭😭😭😭😭🥱

Minä en näitä itkeskele. Äiti sen sijaan on vanha ja yksinäinen. Nyt hän kaipaa ja arvostaa. Nyt kelpaisi hellyys ja läheisyys. Niitäei ollut minulle tarjollaleikki-iän jälkeen. Sitä kannattaisi miettiä, kun on vielä voimainsa tunnossa, että pian ne osat vaihtuvat. 

Sama

Missä se isukki oli kun sinulle kekkerit järkättiin? Tuskin sun mutsi jaksais autistikakaran läsnäoloa. Mene isäsi riesaksi

Istuuko myös olkapäälläsi tällä hetkellä autistipenska?

Sinullahan on psykoosit tulilla.

Vierailija
66/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä sitten ne tarjoilut ovat olleet yleensäkin vaatimattomia. Kahvia ja pullaa siihen kylkeen.

Tälle aapeelle olis varmaan pitänyt olla sen seitsemän sortin päivällinen alkupaloineen ja juomineen.

Vierailija
67/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei edes ktdyttu haluanko rippikouluun. Olisin halunnut.

Ja opiskelupaikan valinnasta ilkuttiin, niinpä en mennyt opiskelemaan. Menin töihin.

Vierailija
68/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä sitten ne tarjoilut ovat olleet yleensäkin vaatimattomia. Kahvia ja pullaa siihen kylkeen.

Tälle aapeelle olis varmaan pitänyt olla sen seitsemän sortin päivällinen alkupaloineen ja juomineen.

Fabuloitko paljonkin? Ap

Vierailija
69/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä meillä ainakin ylioppilas itse sai vaikuttaa tarjottaviin paljonkin. Tosin leipoikin niistä ison osan itse.

Meillä olin vain vanhempien egon jatke, jonka piti olla hiljaa ja totella. En saanut vaikuttaa edes kutsuttujen listaan. Ap

Kermaperse uhriutuu.

Vierailija
70/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut äidiltä kiva ele kysyä. Sen sijaan hän useamman kerran muisti mainita, että nämä juhlat ovat tulonsiirto häneltä minulle. Ok. Tietysti pitäisi olla kiitollinen, mutta olisi toki jäänyt kivempi muisto, jos äiti olisi vaikka sanonut, miten on ylpeä ja iloinen saadessaan järjestää juhlat rivin laudatureita kirjoittaneelle tyttärelleen. Ei saa takaisin noitakaan hetkiä, joista olisi voinut tehdä onnellisia muutamalla kauniilla sanalla. Nyt jäi mieleen, että meni rahaa.

🤪🤕😭😭😭😭😭😭😭🥱

Minä en näitä itkeskele. Äiti sen sijaan on vanha ja yksinäinen. Nyt hän kaipaa ja arvostaa. Nyt kelpaisi hellyys ja läheisyys. Niitäei ollut minulle tarjollaleikki-iän jälkeen. Sitä kannattaisi miettiä, kun on vielä voimainsa tunnossa, että pian ne osat vaihtuvat. 

Sama

Missä se isukki oli kun sinulle kekkerit järkättiin? Tuskin sun mutsi jaksais autistikakaran läsnäoloa. Mene isäsi riesaksi

Istuuko myös olkapäälläsi tällä hetkellä autistipenska?

Sinullahan on psykoosit tulilla.

Hän kutsui kahta eri kommentoijaa autistipenskaksi...

Vierailija
71/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kun sun äippä on yksin laittanut ja maksanut tarjoilut, niin kai sä ymmärrät, ettei yhden henkilön tuloilla mahtavia notkuvia pöytiä hommata. Samoin se vieraiden lukumäärä pitää pitää rajallisena.

Todennäköistä on, että mutsillas ei oo ollu varaa kysellä sinulta, vaan on hommannut ne tarjoilut, johon on varaa. Ja sille porukalle, jolle on varaa tarjota.

Vierailija
72/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olin vain vanhempien egon jatke, jonka piti olla hiljaa ja totella. En saanut vaikuttaa edes kutsuttujen listaan. Ap

Kermaperse uhriutuu.

YO on sinulle kermaperse?

Vierailija
73/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ja lähipiirissä on aina laitettu juhliin kunnolla tarjottavaa. Vuonna -91 oli voileipäkakkua, kermakakkua, lohivoileipiä, savuporovoileipiä, pasteijoita, pikkuleipiä, kuohuviiniä, kahvia jne.

Vierailija
74/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tullut mieleenkään puuttua tarjoiluun. Mun yo- juhlissa oli muistaakseni karjalanpiirakoita, pullaa, herrasväenleipiä, kuivakakkua ja täytekakkua. Ei silloin tarjottu kuohuvaa, eikä ketään erikseen kutsuttu. Tuli, kuka tuli. Yo vm 1979

Vierailija
75/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fabuloitko paljonkin? Ap

Etkö sinä reppana oo saanu kunnon panoa koskaan? Nyt sitten yksinäisenä vikiset jostain puoli vuosisataa sitten olleesta tarjoilusta. Faijaasikaan ei kiinnostellut järkkäillä tarjottavia.

Vierailija
76/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ja lähipiirissä on aina laitettu juhliin kunnolla tarjottavaa. Vuonna -91 oli voileipäkakkua, kermakakkua, lohivoileipiä, savuporovoileipiä, pasteijoita, pikkuleipiä, kuohuviiniä, kahvia jne.

Kyllä kyllä kuten kirjoitin, että eri perheissä on eri tavat. Lisäksi eri perheillä on erilaiset tulot ja säästöt, joka määrittelee pitkälti sen, mitä tarjotaan.

Vierailija
77/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärtänyt että tämän pitäisi olla ongelma. Äitini teki yo-juhliini tarjottavat eikä minulle edes juolahtanut mieleen ehdotella mitään erityistä. Kaikki hänen leipomuksensa olivat aina maistuvia joten luotin että kaikkia herkkuja tulee tarjolle, leipuri valitkoon ihan itse mitä haluaa ja jaksaa tehdä. 

Vierailija
78/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fabuloitko paljonkin? Ap

Etkö sinä reppana oo saanu kunnon panoa koskaan? Nyt sitten yksinäisenä vikiset jostain puoli vuosisataa sitten olleesta tarjoilusta. Faijaasikaan ei kiinnostellut järkkäillä tarjottavia.

Miten niin? Vanhempani tuntien siellä oli montaa sorttia kakkua ja voileipäkakku ja jotain muuta. En muista. Ap

Vierailija
79/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap käydä keräämässä äidille valkovuokkoja.

Vierailija
80/98 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän lähipiirissä yksinhuoltajia, jotka kamppailivat tuolloin juhlien aikaan toimeentulonsa kanssa. Tällä aloittajalla oli vaan äiti, joka kustansi tarjoilut.

Ja tuo vaatimattomuus oli aiempina vuosikymmeninä, josta kirjotin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi