Hallitus korottaa terveydenhuollon maksuja rajusti. Onko se mielestäsi hyvä asia vai huono asia? 🧑🏻😷🏥🚑
Uutena maksuna tulee leikkaus- ja toimenpidemaksu 257,00 €. Vapiskaa, työttömät!!! 🏻🏻
Minun mielestä on nimenomaan HYVÄ asia, että sairastamista ja yhteiskunnan rahojen käyttämistä ja köyhänä olemista ei mitenkään suosimalla suosita. On jo ihan kansalaisten omankin edun mukaista, että yhteiskunta kannustaa pysymään terveenä ja korostaa samalla työssä käymisen tärkeyttä.
Olen veronmaksaja itsekin ja pidän tärkeänä, että maksamiani veroeuroja ei tuhlata. Nythän niistä onkin jo pitkään ollut paha pula.
HYVÄ ASIA!!! 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻!!!
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se, että jos oikeasti ei ole varaa maksaa korkeita terveydenhoitomaksuja, sitten niihin voi saada alennusta tai jopa vapautuksen jostain maksusta. Sitä pitää vaan osata itse hakea.
Mutta periaatteessa ongelma tässä on se, että työssäkäyvillä, joilla on kohtuullinen palkka, ei ole hätää, he pystyvät maksamaan, mutta kaikken pienituloisimmat ja sairaimmat eivät.
Viesti kansalle on selvä: Orpo puolustaa vain ja ainostaan varakkaiden etuja, köyhät saavat hänen puolestaan kitua ja kuolla. Hyvin amerikkalaiseen järjestelmään olemme siirtymässä. USA:ssa ihmiset, joilla ei ole terveysvakuutusta, eivät uskalla edes tilata hätätilassa ambulanssia, koska pelkäävät sen maksavan liikaa.
Lääketieteellisestikään tässä ei ole mitään järkeä. Terveydenhoitoon tulee sitten todella vakavassa tilassa olevia potilaita enemmän.
Orpo yrittää siirtää julkisesta terveydenhoidosta väkeä pois antamalla varakkaiden yksityislääkärillä käyntiin etuja. Sillä lailla hän tukee siis myös yksityisiä terveysyrityksiä -- juuri niitä, jotka usein kiertävät veroja ja kotiuttavat voittoja jonnekin veroparatiiseihin. Hänhän samalla määräsi, että yksityislääkärillä käyvä yli 65-vuotias saa nyt röntgenkuvatkin ilmaiseksi veronmaksajien lukuun. Näitä palveluja käyttävät enimmäkseen varakkaat, jotka jo ennestään käyttivät yksityislääkäreitä, nyt vaan saavat kaiken halvemmalla.
Itse olen pysytellyt pois ns.terveydenhuollosta (killing fields) post 2021 kun tiesin mitä tekivät thl, lekurit, hoitajat et comp ja mistä vaikenivat täysin, ei niin mitään luottoa (enää) tuhonkaan systeemiin. Herra on auttanut kaikissa vaivoissa, kiitos Jeesus Kristus ja Amen.
Suomeen on otettu niin paljon ulkomaalaisia sosiaalituilla elätettäviä että jostain on leikattava heidän ylläpitoa varten. Raha ei riitä kaikkeen. On vaarallista ajatella vain itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole enää varaa mennä lääkäriin tai ottaa vastaan hoitoa. Uutinennon järkyttävä.
Miksi ne ei mene töihin jotta on varaa mennä lääkäriin tai on varaa ottaa vastaan hoitoa?
Ootko majaillut jossain perunakellarissa kun sinulta on mennyt ohi se että maassamme on suurtyöttömyys?? Sivistä itseäsi, Kiitos!!
T.eri
Ei tuo päiväkirurgiamaksu uusi ole. Sitä on vaan nostettu joillakin kympeillä. Tiedän, koska olin kahdessa leikkauksessa syksyllä ja yli 200 euroa maksoi kumpikin.
En valita, koska palvelu oli priimaa. Jossain Jenkeissä leikkaukset olis maksanu mulle yli kymppitonnin.
Jo nyt ihmiset hakeutuvat hoitoon myöhemmin kuin enemmin, mikä tulee nyt luultavasti lisääntymään. Varhaisessa vaiheessa hoitaminen säästäisi rahaa, mutta näyttää siltä, että jotkut haluavat paisuttaa kulut valtavaksi, jotta kaverien firmat saadaan lopulta jollain tempulla mukaan kahmimaan osa potista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole enää varaa mennä lääkäriin tai ottaa vastaan hoitoa. Uutinennon järkyttävä.
Miksi ne ei mene töihin jotta on varaa mennä lääkäriin tai on varaa ottaa vastaan hoitoa?
Miksi sinä et mene kuuhun?
Minä käyn työterveydessä hoidattamassa itseni tai maksan omasta vakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo päiväkirurgiamaksu uusi ole. Sitä on vaan nostettu joillakin kympeillä. Tiedän, koska olin kahdessa leikkauksessa syksyllä ja yli 200 euroa maksoi kumpikin.
En valita, koska palvelu oli priimaa. Jossain Jenkeissä leikkaukset olis maksanu mulle yli kymppitonnin.
Jenkeissä on yleensä vakuutus jos ei ole spurgu tai maksikolainen.
Vierailija kirjoitti:
On järkyttävää. Yksinasuvalle työttömälle maksetaan kaikki ja avoliitossa työttömän puolisolla maksatutetaan työttömän puolison sairaskulut kaikki. Tämä ei ole ihan reilua. Sairauskuluihin työtön ei saa mitään toimeentulotukea jos vaikkapa puolisolla oli vain pieni eläkekkin ja omatkin sairauskulunsa. Pariskunnilta rokotetaan ihan kaikki ja muut elävät ilmatteeksi.
Ei kaikki yksinasuvat ole oikeutettuja toimeentulotukeen, esim. minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä on yleensä vakuutus jos ei ole spurgu tai maksikolainen.
Niin, siitä huolimatta itse maksettavaksi tulee tuhansia dollareita. Jotkut joutuu tyyliin myymään asuntonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä ei ole varaa? Kerrotko meillekin.
Esimerkiksi minulla. Olen minimisairaseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Maksukatto on ainakin vielä!
Maksukatto ei tarkoita, ettei sinun tarvitse sen täyttymisen jälkeen maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se, että jos oikeasti ei ole varaa maksaa korkeita terveydenhoitomaksuja, sitten niihin voi saada alennusta tai jopa vapautuksen jostain maksusta. Sitä pitää vaan osata itse hakea.
Mutta periaatteessa ongelma tässä on se, että työssäkäyvillä, joilla on kohtuullinen palkka, ei ole hätää, he pystyvät maksamaan, mutta kaikken pienituloisimmat ja sairaimmat eivät.
Viesti kansalle on selvä: Orpo puolustaa vain ja ainostaan varakkaiden etuja, köyhät saavat hänen puolestaan kitua ja kuolla. Hyvin amerikkalaiseen järjestelmään olemme siirtymässä. USA:ssa ihmiset, joilla ei ole terveysvakuutusta, eivät uskalla edes tilata hätätilassa ambulanssia, koska pelkäävät sen maksavan liikaa.
Lääketieteellisestikään tässä ei ole mitään järkeä. Terveydenhoitoon tulee sitten todella vakavassa tilassa olevia potilaita enemmän.
Orpo yrittää siirtää julkisesta terveydenhoidosta väkeä pois antamalla varakkaiden yksityislääkärillä käyntiin etuja. Sillä lailla hän tukee siis myös yksityisiä terveysyrityksiä -- juuri niitä, jotka usein kiertävät veroja ja kotiuttavat voittoja jonnekin veroparatiiseihin. Hänhän samalla määräsi, että yksityislääkärillä käyvä yli 65-vuotias saa nyt röntgenkuvatkin ilmaiseksi veronmaksajien lukuun. Näitä palveluja käyttävät enimmäkseen varakkaat, jotka jo ennestään käyttivät yksityislääkäreitä, nyt vaan saavat kaiken halvemmalla.
Itse olen pysytellyt pois ns.terveydenhuollosta (killing fields) post 2021 kun tiesin mitä tekivät thl, lekurit, hoitajat et comp ja mistä vaikenivat täysin, ei niin mitään luottoa (enää) tuhonkaan systeemiin. Herra on auttanut kaikissa vaivoissa, kiitos Jeesus Kristus ja Amen.
Uskova saa myös hakea lääkinnällistä apua, ei ole ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa. Jumalan tahdosta on lääketiede kehitetty.
Tosin tässä nykysuomessa ei voi enää turvautua siihen että saa tarvitsemansa hoidon, valitettavasti. Jumala on kuiteinkin kaiken yläpuolella, ja Jeesuksen oma voi turvallisin mielin kohdata kuoleman, emme pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Tuota alennusta muuten ei saa kuin ihan tietyissä tapauksissa. Otin selvää viime vuonna, kun mulle tuli maksuja maksukattoon asti eli se vähän yli 800 e.
Jouduin lainaamaan rahat sukulaisilta.
Lääkärit pelkäävät terv.hoidon romahtavan, kun ihmiset eivät hakeudu rahan takia ajoissa lääkäriin, kuin viime tipassa, ambulanssin kyydissä ja joutuvat tehohoitoon, joka on moninkertaisesti kalliimpaa.
Jo nyt näkyy terv.hoidossa, kun ei hakeuduta hoitoon, eikä ole varaa syödä lääkkeitä.
MiKSI sukupuolenvaihdos hoidot ja leikkaukset hoidetaan julkisessa terv huollossa?? Onko oikein että tuollaista kustannetaan, niin että rahaa ei sitten riitä sairauksien hoitoon??
Kaikki nämä pervohoidot/leikkaukset yksityiselle sektorille, ja ilman Kelakorvausta, Kiitos!!
Minulle henkilökohtaisesti yhdentekevää, mutta huonompiosaisille huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois. Ensi keväänä, kun Demarit ja Vasemmistoliitto ottavat maata järisyttävän vaalivoiton, niin nämä maksut poistetaan tai ne säilyvät vain hyvätuloisille.
Toivoa sopii.
Todellisuudessahan näin ei ole ikinä käynyt, vaan uusi hallitus antaa kaikkien edellisen hallituksen kusipaskapäätösten jäädä voimaan ja tekee itse lisää samanlaisia. Tämän sanon vasemmalla seisovana tai nykyään en oikeastaan poliittisesti kallistu enää mihinkään, koska kaikki ne ovat samanlaisia pelkkää omaa ja hyvävelikerhojensa etua ajavia vtn ksipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit pelkäävät terv.hoidon romahtavan, kun ihmiset eivät hakeudu rahan takia ajoissa lääkäriin, kuin viime tipassa, ambulanssin kyydissä ja joutuvat tehohoitoon, joka on moninkertaisesti kalliimpaa.
Jo nyt näkyy terv.hoidossa, kun ei hakeuduta hoitoon, eikä ole varaa syödä lääkkeitä.
Kohta porukka juoksee ambulanssia karkuun niinkuin jenkeissä.
Maksan veroa vaan päästäkseni kallistuneeseen hoitoon. Voi pylly.
Eikö tässä maassa voi tehdä muuta kuin maksaa, maksaa, maksaa? (Saamatta juurikaan vastinetta rahalle.)