Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi taas onnittelut vauvansa jo saaneille. Itsellä on tähän asti ollut olo, että tulis jo. Nyt alkaa jännittää ja alan toivoa ettei vielä. Haikeutta myös tulee siitä, ettei enää koskaan olla sitten tällä porukalla. Ja esikoinen ei olekaan enää se vauva. Taitaa muillakin olla ollut samoja fiiliksiä.

Tänään taas ahkera päivä. Kävin hakemassa orvokit ja äskettäin istutin ne. Mies saa vielä laittaa ne paikalleen, en jaksa enää nostaa kun multa painaa niin paljon =)

Mitäs täällä on keskusteltu. Äitisuhteesta ainakin. Meillä äidin kanssa ihan hyvät välit. Viikoittain soitellaan ja nyt kun olen ollut kotona on soiteltu useamminkin. Olen kyllä tyytyväinen, että välit on näinkin hyvät. Myös isän kanssa välit on hyvät, ovat eronneet. Miehen vanhempien kanssa tullaan hyvin toimeen. Eli siinä ei valittamista.

Omaa napaa. Viime yö oli tuskaa. Menin jo kymmenen jälkeen nukkumaan ja puoli yksi heräsin eikä nukuttanut yhtään. Närästikin ja oli kuuma. Ei löydy asentoa. Kylkiasennossa nukkuminen käy tosi paljon niskan päälle ja hartiat on jumissa. Johonkin 3-4 saakka pyörin ja sen jälkeen vasta nukuin kunnolla. Muuten olo ihan hyvä. Huomenna neuvolaan, seurataan niitä paineita ettei tule raskausmyrkytystä.

No, pää on tyhjä taas. Palailen jos tulee jotain.

-supukka- 37+6

Vierailija
22/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kärvistelijöille oikein kovasti suppareita! :)

OP, herra Käpy 7 vrk ja " Iivari" 1v8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille! Mitenhän Murmeli, vai onko mulla mennyt uutinen ohi?

Kiitokset myötätunnosta äidin suhteen. Olen esikoinen joten lienen harjoituskappale ja sikäli eri asemassa. Oli miten oli, eiköhän jokainen edestään joskus löydä omat tekoset.

Onneksi sain nukuttua päivällä kun piiperokin nukkui, muuten olisinkin ihan pihalla, vai lienenkö muutenkin, heh. Käytiin kaupallakin kävelemässä ja alakerta vihoitteli oikein kunnolla. Nyt on tunnin ajan ollut selässä sellaista hiljaista jomotusta, en ole uskaltanut herätellä turhia toiveita vielä. Katsellaan. Masussa on taas ollut tavallista hiljaisempaa, taidan tehdä liikelaskentaa.

Itseasiassa jännittää vaikken myönnä :) Ettepäi.

Vierailija
24/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa ollut täällä jonkun aikaa. Oma jaksaminen niin ja näin...

Mutta hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille! Perässä tullaan!

Tiistaina piti olla ennustajien mielestä synnytyspäivä (joskin toinen veikkasi tyttöä ja toinen poikaa ;), mutta täällä sitä ollaan. Viime yö meni kärvistellessä supistusten ja vatsasäryn kanssa, mutta eipä se sen enempiä merkannut :(

Kävin tänään äippäpolin synnytystapa-arviossa ja vaavin kokoarvio nyt 3.3-3.5kg. Eli samaa sarjaa kuin 2 ekaakin. Käyrää otettiin ja siihen piirtyi kanssa suppareita. Nauroinkin, että piru vie tuun kyl ens yönä takasin ja sitten vauva mukaan. Joopa joo, toivossa on hyvä elää.

Jotakin istukasta se lääkäri mainitsi termein enkä sitten tajunnut edes kysyä mitä tarkoitti, mutta luulisin että kalkkeutumista. Ei kait se ainakaan mitään vaarallista ollut kun ei selittänyt sen enempää. Alakerrassa oli jo ihan hyvä tilanne. Kaulaa jäljellä 2½ cm, pehmeät ja sormelle auki. Eli oikeestaan sama tilanne kun kuopuksen kohdalla lähdettiin synnyttämään! Eli jännäksi tämä menee.

Meillä äiti taas soitteli tässä, että jos helatorstaina tulisi meille pariksi päiväksi. Asuu 500kilsan päässä, joten ei ihan nopeesti tänne tule. No toivottavasti vauva ois syntynyt siihen mennessä (Äitienpv olis kiva) tai sitten syntyis silloin. Mies pääsisi ainakin takuuvarmasti silloin mukaan synnytykseen. Meillä äidin kanssa välit olleet aina vähän niin ja näin. Valitettavasti.

Nyt taidan haukata iltapalasta ja odotella jännityksellä nukutaanko tämä yö vai valvotaaanko taas masuasukin kanssa suppareita laskien...

Tsemppiä kaikille!

AIHA ja Nea rv 37+2

Vierailija
25/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo. annikkihan se oli joka synnyttämään lähtemisestä kirjoitteli eikä Jansku, sori. Sama pää koko raskauden...

Täällähän oli muutkin käyneet orvokkeja ostamassa. Mäkin kävin. Meillä on tullut perinne, että äitienpäivänä käydään pojan haudalle orvokit viemässä. Jotenkin se tuntuu hyvältä itsestä, vaikka tietysti onhan se surullistakin. Itse haluaa vaan muistaa, että on senkin pikkusen äiti, jota ei saatu pitää. Mä en nyt vaan tiedä ehtiikö sinne, kun on ne treffit Tiitiäisen kanssa sovittu Naikkarille sunnuntaiksi ;)

Ostin myös meidän äitille kukkia. Ne on vähän niinku äitienpäiväksi ja kiitokseksi siitä, kun hän kävi pesemässä meidän ikkunat. Siinä oli aika kova homma. Huomenna ajattelin ne jo käydä viemässä, kun tänään mun vanhemmat kotiutuu viikon reissusta. Sunnuntaina voi sitten viedä jonkun pojan tekemän kortin tms.

Omaan puutarhaan en vielä ostanut mitään, kun haluisin lähinnä ostaa tomaatteja ja yrttejä yms. Ei niitä vielä kannata ostaa. Kukkia en ehkä juurikaan osta, koska mulla on kesäkuussa 30v. synttärit ja yleensä ulkokukkia olen merkkipäivinä saanut sukulaisilta.

Mä siivosin tänään taas koko iltapäivän ja nyt sen kyllä huomaa. Mies sanoi mulle kotiin tullessaan, että " sulla on tosissaan nyt joku ruuvi liian löysällä tai kireellä, kun siivoot koko ajan" . Mutta pitää siltä varalta siivota, että tulee lähtö laitokselle. Ei tarvii sitten heti siivota, kun tulee vauvan kanssa kotiin ;) Eikö ole loogista. Mies oli kuulemma jo töissäkin manannut mun siivoomista. Niin, nyt siis on maha koko ajan ihan kireellä eli supistaa ja vauva vetää kauheeta rallia. Vähän tuntuu ahtaalta :)

Minnis, mietinkin jo että ootko ottanut varaslähdön, kun en ollut bongannut sun kirjotusta :) Joo, loppusuoralla ollaan, jee!

Laru rv 37+1

26/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitu tytöstä!!!

Kurkkasin tuonne vauva-pinoon ja sinne oli ilmaantunut Miitun ilmoitus!

Voi kun mäkin kohta pääsisin, vaikka toisaalta hirvittää, kun muistaa miltä se alku tuntui... :) Eikä tähän mennessä oo oikein poppaskonstit tuntuneet auttavan alkua pidemmälle. Kävin sitten tekemässä edes jotakin järkevää (niin varmaan joo ;D) ja siirsin rankoja, joita syksyllä metsästä kuskattiin, pois nurmikolta ' pellon' puolelle. Odottelen vuokrasopimuksen päättymistä, että vois vaihtaa rangat klapihommiin. Eikä edes tunnu nyt missään, ei edes selässä. Pöh! Pitäiskö mennä takasin? :)

Jääkiekko kutsuu, tai kuuluuhan se selostus tähänkin...

Äippä taas

Vierailija
27/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea tytöstä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

juu ei muuta....pakko oli vain tulla lukemaan ja kurkkimaan vauvapinoa eli onnittelut täytyy laittaa MIITULLE!!!!

vauvauutisia odotellessa lisää....;)

toymama37+5

Vierailija
28/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIITU: Onnea tytön johdosta!!

K.A.T.A.: Parantumisia kovasti sinne flunssaisille!

VAUVAN ULKONÄKÖ oli puheena. Mä en ole juurikaan aktiivisesti miettinyt, ketä vauva muistuttaa. Johtuu ehkä siitä, kun en tiedä sukupuolta, niin nuo mielikuvat ovat aika hajanaisia. Miehellä on vekki leuassa ja sehän on dominoiva geeni eli sellainen on varmasti. Miehen suvussa myös kaikilla vauvoilla on sellaiset söpöt hamsteriposket. Meillä molemmilla on myös ihan kunnioitettavan kokoiset nenät... jos alan liikaa miettiä, mielikuva alkaa muistuttaa hiukan vesinokkaeläintä ;D Lienee siis parasta, että odottelen tapaamista enkä mieti liikaa, heh!

Tänään olen viipeltänyt ympäri kyliä kuin hullu ja toivonut, että runsas liikkuminen saisi jotain aikaan. Lopputulos on se, että selkää särkee jumalattomasti, suppareita ei normaalia enempää mutta mieli on ihan iloinen, kun on ollut tapahtumarikas päivä.

Pääsisiköhän joku meistä kärvistelijöistä ensi yönä tositoimiin? Toivotaan niin!

Voimia ja halauksia kaikille

...ja erikoisterkut rv-samikselle TIISUSAlle (minä jo luulin, ettei mulla enää sellaista ole, kun tuosta Sussusta ei ole kuulunut mitään)

Jansku 39+5

Vierailija
29/29 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää rueta muuta kirjottamaan mutta onnittelemaan piti tulla kun on taas vauvoja syntynyt:hurjan paljon onnea MIITU78, ONNELLINENMAMMA, TOTTELINA..OLIKO VIELÄ MUITA, KEVÄT-TÄHTI TAIS OLLA AINAKIN..loputkin jos unohtu joku.

Jospa täältä itsekin joku kaunis päivä listaan liittyisi. Sitä odotellessa, hyvää yötä kaikille.

Skedjk 38+6