Miksi naisia ei ole muuttofirmoissa kantajina?
En ole koskaan nähnyt naispuolista muuttotyöntekijää.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kotiinkuljetuksissa, siis vienyt sohvia, pesukoneita jne. Ja olen 55kg nainen. Oli vaan määräaikainen työ ja logistiikka alalle on vaikeaa työllistyä naisena. Nykyään sitten hoitoalalla ja ei mitään ongelmia nostella niitä 50-100kg potilaita. Kumma että sitä ei sitten katsota liian raskaaksi naisille. Ja eihän toki noita raskaita nostoja yksin tehdä, ei myöskään siellä muuttofirmassa, vaikka olisi mieskin.
Se että kykenee pari kertaa päivässä nostamaan 50kg ei tarkoita että kykenee raskaisiin töihin ja stressinsietokyky on naisilla tutkitusti lapsen tasolla.
Voi luoja
Kämppä tekemässä edes yksi työpäivä vuodeosastolla.
Ja sitten toinen leikkaussalissa.
Tule sitten puhumaan molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kotiinkuljetuksissa, siis vienyt sohvia, pesukoneita jne. Ja olen 55kg nainen. Oli vaan määräaikainen työ ja logistiikka alalle on vaikeaa työllistyä naisena. Nykyään sitten hoitoalalla ja ei mitään ongelmia nostella niitä 50-100kg potilaita. Kumma että sitä ei sitten katsota liian raskaaksi naisille. Ja eihän toki noita raskaita nostoja yksin tehdä, ei myöskään siellä muuttofirmassa, vaikka olisi mieskin.
Se että kykenee pari kertaa päivässä nostamaan 50kg ei tarkoita että kykenee raskaisiin töihin ja stressinsietokyky on naisilla tutkitusti lapsen tasolla.
Pari kertaa? Hoitoalalla on hankalaa, koska ne raskaat hommat pitää tehdä hankalissa asennoissa. Eli potilas edellä. Muuttohommissa ne voi tehdä oma terveys edellä.
höpölöpö
Mahtaa muuttomiehiä ärsyttää jos joukkoon tulee nainen joka kantaa vain tyynyt ja itse joutuu tekemään kaiken raskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisille aloille ei juuri haluta palkata naisia. Mielummin palkataan se huonokuntoinen mies kuin hyväkuntoinen nainen.
Sillä huonokuntoisellakin miehellä vaan on luonnostaan enemmän voimaa kuin hyväkuntoisella naisella. Ja pienen työrupeaman jälkeen se huonokuntoinen mieskin on paremmassa kunnossa.
"Yhdysvaltalaisessa tutkimuksessa vuodelta 2020 testattiin 20 miehen ja 19 naisen lyöntivoimaa. Kaikki tutkitut olivat hyväkuntoisia ja urheilullisia. Miehet lyönnit ovat keskimäärin 162 prosenttia voimakkaampia kuin naisten.
Testiryhmän heikoinkin mies löi lujempaa kuin vahvin nainen."
https://tieku.fi/ihminen/miksi-miehet-ovat-fyysisesti-vahvempia-kuin-na…
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt sitä hommaa ja on muutama muukin nainen. Mutta voisiko olla että miehillä on enemmän edellytyksiä ja kiinnostusta raskaiden tavaroiden kantamiseen? Ihan kuin niillä olisi enemmän lihasmassaa ja voimaa? Onkohan tästä jotain tutkimustietoa?
Tätä asiaa pitäisi tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehiä ei ole hoitajina? Varsinkaan vanhuspuolella. Tai päiväkodeissa. Tai siivoojana. Tai sosiaalityöntekijöitä.
Miksi miehet eivät huonopaökkaisia , mutta korkeaa koulutusta vaativia, ja yhteiskunnan kriittisiä tehtäviä?
Astuisit joskus ulos sieltä neukkukuutiostasi. Jokaisella mainitsemallasi alalla näkee myös miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa? Hoitoalalla on hankalaa, koska ne raskaat hommat pitää tehdä hankalissa asennoissa. Eli potilas edellä. Muuttohommissa ne voi tehdä oma terveys edellä.
höpölöpö
Mikä höpöhöpö? Itse siirryin hoitoalalta metallialalle. Palkka nousi, työasennot helpottui, vaikka työn raskaus oli sama ja henkinen stressi helpotti.
Noh, hanki silmälasit niin näet. Harvinaisuuksia kyllä, mutta heitä on.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko muuten tilata jostain pakettiautollisen bikinibeibejä muuttotalkoisiin?
No vaikka multa.
Ihan halpaa ei ole, mutta taatusti järjestyy.
Naiset eivät ole vielä voimaantuneet fyysisesti. Henkinen voimaantuminenkin on useimmilla aktivoinut vain mielenterveysongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on nostoraja 20kg, naisten fysiikkaa ei ole tehty raskaiden lastien kantamiseen, selkä menee äkkiä rikki kun lihasvoima ei riitä. Poikkeuksia toki voi olla, mutta taitaa ihan lakisääteinen olla tuo nostoraja. Ainakin itselläni oli fyysisesti raskaassa työssä se 20kg nostorajana.
Anteeksi? Oletko tehnyt hoitotyötä. Se on fyysisesti yhtä raskasta kuin raksatyö. Harva potilas painaa alle 20 kg ja nostajia ei aina ole kuin max 2.
rakennustöissä nostellaan koko ajan.
hoitotyössä pääosin istuskellaan kahvihuoneessa somettamassa. vanhukset saavat maata paskavaipoissa päiväkausia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on nostoraja 20kg, naisten fysiikkaa ei ole tehty raskaiden lastien kantamiseen, selkä menee äkkiä rikki kun lihasvoima ei riitä. Poikkeuksia toki voi olla, mutta taitaa ihan lakisääteinen olla tuo nostoraja. Ainakin itselläni oli fyysisesti raskaassa työssä se 20kg nostorajana.
Anteeksi? Oletko tehnyt hoitotyötä. Se on fyysisesti yhtä raskasta kuin raksatyö. Harva potilas painaa alle 20 kg ja nostajia ei aina ole kuin max 2.
rakennustöissä nostellaan koko ajan.
hoitotyössä pääosin istuskellaan kahvihuoneessa somettamassa. vanhukset saavat maata paskavaipoissa päiväkausia .
Kivat kuvitelmat sulla molemmista. Et ole tainnut kumpaakaan päivääkään tehdä. 🤭
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan hoitoalalla ole mitään tuollaisia nostorajoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi et ole, ap?
Olen ollut nuorempana. Olen tehnyt noin 200 muuttoa. Ikinä ei ollut naista mukana kantamassa.
Koska muuttofirmat eivät palkkaa naisia kantajiksi. Koskee myös muita ns. miesten aloja: eivät palkkaa naisia. Eli ei ole naisten syy.
Naiset ovat edelleen vähemmistössä muuttotyöntekijöiden keskuudessa. Tämä on seurausta siitä, ettei naispuolisia hakijoita ole tarpeeksi. Ilmiön taustalla voi olla väärä käsitys muuttoalan fyysisestä kuormittavuudesta.
– Muuttopalvelutyö ei lähtökohtaisesti ole naisten unelma-ammatti. Taustalla on ehkä väärä ennakkoluulo, sillä muuttaminen on paljon muutakin kuin tavaroiden kantamista. Toimistomuutot vaativat paljon valmistelevaa työtä kuten kalusteiden ja kulkuväylien suojauksia. Työ ei välttämättä ole aina niin fyysistä kuin ajatellaan. Tästä huolimatta meillä on muuttotöissä toistakymmentä naista.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/muuttoyritys-ottaisi-lisaa-naisia-toih…
Vierailija kirjoitti:
Koska muuttofirmat eivät palkkaa naisia kantajiksi. Koskee myös muita ns. miesten aloja: eivät palkkaa naisia. Eli ei ole naisten syy.
Mutta miksei miehiä palkata naisvaltaisille aloille niinkuin virastoihin palaveeraamaan?
Entinen kurssikaverini, nainen, oli opiskeluaikanaan muuttofirmassa töissä ja teki myös kantohommia.
Koska naisille ei kelpaa ihmistäsyövät paskaduunit siksi