Kotitalousvähennys +5%!!!! JIPPII???
AamuTV:n tämän aamun hehkutus. Mullistava päätös. Nyt kyllä lama taittuu. Erityisesti naisyrittäjät kiittävät??????
Mihin unohtui, että tämä hallitus pudotti vähennystä 2024 60%:sta 40%:iin...... ja viime vuonna vielä pudotus 35%:iin?
Nyt otetaan pikkuisen takapakkia, ja tämä on upeeta? Mahtavaa?
Ja kun joku perskokkare tulee kuitenkin ja kiistää tämän, niin tässäpä juttu ja numerot parin vuoden takaa: https://yle.fi/a/74-20108798
Kommentit (22)
MInä olen teettänyt työtä jo useita vuosia pimeästi kirvesmiehellä, joka toimii omaishoitajana ja on siis työelämän ulkopuolella. Verottaja ei hyödy pennin jeniä, eikä yksikään tulonsiirroista elävä työhaluton. Sen sijaan työhaluinen, vastuuntuntoinen ihminen, saa hieman helpotusta oman ja läheisensä elämään ja vaihtelua arkeen.
lasketaas.
ostin kotisiivouksen kun loppui itsellä keinot kesken koirien aiheuttaman pinttyneen lian kanssa. 240 euroa, mielestäni hyvin kohtuullinen hinta työn jälkeen nähden. Toki tein itse 12 tuntia työtä maksaakseni tuon summan, siis omalla työlläni saan ostettua puoli tuntia siivouspalvelua tunnin tuloillani.
Mitä tuosta summasta kuittasi sitten verottaja? Ensin lähes 100 euroa minulta ja työnantajaltani ansiotuloveroa ja veroluonteisia maksuja (excl eläke). Sitten neljänneksen alvina, siis 60 euroa. Ja vielä siivoojan palkkiosta viidenneksen, reilun 30 euroa. Jotta saatiin aikaan 6 tuntia siivoustyötä ja työn tehneelle ammattilaiselle reilu 100 euroa rahaa kuluttaa vaikka ruokaan, veti verottaja välistä noin 200 euroa. Onko ihme, että suomalainen siivoaa työpäivän päätteeksi itse ja ukrainalainen elää toimeentulotuella vaikka hänellä olisi ammattitaitoa esim siivota? No, maksetaan tuosta verottajan kuppaamasta rahasta hälle sitten toimeentulotuki. Kai se on järkevämpää niin. Työssäkäyvä voi sitten pyrkiä loppuunpalamisen ja mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle ja hänen lapsensa syrjäytyä kun ei vanhemmilla ollut koskaan aikaa lukea läksyjä tai harrastaa yhdessä.