Millainen ihminen ostaa kiinalaisen paristoauton?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mielummin kiinalainen kuin yksikään volkkarikonsernin auto.
Totta ne on ihan påskåja ja kalliitta
Auto, johon DI ilmeisesti viittasi on noilla spekseillä Smartin #5 Brabus. Siinä on myös eräs markkinoiden nopeimmista latauksista. Mersun ja Geelyn (Volvo) yhteisyritys. Autot tehdään Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin. Koulutus DI, tulot 200 ke/vuosi. Omakotitalo, 2 lasta ja koira.
Autossa on reilusti tilaa, kaikki mahdollinen vakiona, neliveto, tehoa käsittämättömän paljon, vetomassaa trailerille riittävästi, rangea 550 km. Lataa jär
Takuu 5 v, ilmaiset huollot 5 v, akkutakuu 8 v ja puhkiruostumistakuu 12 v.
Eurooppalainen samankokoinen samoilla varusteilla olisi maksanut ainakin kolmanneksen enemmän.
Olen ollut todella tyytyväinen autoon tämän ensimmäisen puoli vuotta.
Ihan mielenkiinnosta. Miksi ostit noilla tuloilla kiinalaisen auton? Sinulla olisi ollut varaa eurooppalaiseenkin.
Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvin osa-alueesi.
Rahako vain ratkaisee vaikka olisi mahdollisuus tehdä valintojakin tulojen puolesta?
Jos minulla ei ole luetun ymmärtämistä niin ei sinulla ja aloittajallakaan ole ymmärrystä että on sillä nyt muutakin eroa kuin hinta ostaako kiinalaisen vai eurooppalaisen auton.
Oletteko sitä porukkaa jotka ostaa aina halvinta ruokaakin riipppumatta onko suomalaista tai miten esimerkiksi eläimiä on kohdeltu?
Jos tosiaan vedät tämän kohtelukortin, niin fine. Sinä kirjoitit tämän jeesustelusi kiinalaisella laitteella, kotisi on täynnä kiinalaista elektroniikkaa. Mikset ostanut jossain muualla tehtyä, sitä laadukkaampaa? Etkö sääli kiinalaisissa tehtaissa ahertavia orjatyöläisiä?
Minä ostin kiinalaisen sähköauton käytettynä, vaikka ei ollut tarkoitus ajaa sillä muuta kuin liikkeestä kotipihaan. Lataan sen yöllä halvalla sähköllä täyteen ja otan siitä taloon lämmityspattereille ja lämminvesivaraajalle sähköä silloin kun pösä kallista. Toisena vaihtoehtona katselin ihan virallista akkujärjestelmää taloon, mutta käytetty kiinalainen patteriauto voitti tämän vertailun.
Sellanen ihminen joka haluaa hypätä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina on tällä hetkellä edistyksellisin sähköautojen tekijä maailmassa, ovat selvästi edellä länsimaita.
Ostakee,
%3D
Byd tulee kaatumaan muutaman vuoden sisällä. Sen jälkeen noihin autoihin ei saa varaosia. Muuttuvat nopeasti arvottomiksi. Kannattaa siis katsella muita merkkejä, vaikka niitä helposti itsestään syttyviä saksalaisia.
Täällä Kiinassa on satakunta automerkkiä, jotka tekevät sähköautoja. BYD on markkinajohtaja. Hintakilpailu on sairasta, ja autoja myydään nollakatteilla. Kyllä täältä varmaan aika monta valmistajaa kupsahtaa ennen BYD:tä.
VW:n konsernijohtaja muuten totesi kuukausi sitten, että saman mallin tekminen täällä maksaa 50 % siitä mitä Euroopan tehtailla. Kyllä siinä välissä kärsii vähän tullejakin maksella.
Mielummin kiinalainen kuin yksikään volkkarikonsernin auto.