Missä työkyvyttömien palvelut??
Arto Satonen sanoi jo pari vuotta sitten että tämä hallitus hoitaa asiat niin että työkyvyttömät saavat apua. Onko kukaan saanut? Mistä ja minkälaista apua? Minut on pakotettu hakemaan töitä joka kuukausi vaikka töihin en kykene. Lääkäriin ei ole enää varaa, eikä kaikkiin lääkkeisiin. Saisin kyllä sairausloman mutta b todistus maksaa liki 100€ ja Kela sen kuitenkin hylkää eikä maksa sairauspäivärahaa. On näin jo kerran tehnyt. Voisin siis olla sairauslomalla mutta työmarkkinatuella. Mitä järkeä olisi maksaa se 100€ todistuksesta ja sitten olla työmarkkinatuella? Sama lähettää niitä työhakemuksia ja nostaa työmarkkinatukea. Maksut tulee ajallaan ja saman suuruisina ilman byrokratian viivästyksiä. Kiusaa sitten työnantajia turhilla hakemuksilla. Mikä/missä se luvattu apu on?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Niin se sama satonenko, joka kävi Filippiineillä rekryamassa hoitajia Suomeen? Nyt sitten groomaaja-rydman on sitä mieltä, että vain suomen kieltä osaavat hoitajat ovat kelvollisia hoitamaan Suomen kansalaisia. Mitäs niille filippiiniläisille hoitajille nyt sitten tehdään, tuskin vielä kieltä kunnolla taitavat..
Ehtikö niitä edes vielä tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan siitä B-todistuksesta se hyöty, että vapaudut työpaikkojen pakkohausta, jos olet sillä todistuksella työkyvytön. Näin mulle työkkärin täti selitteli kun laittoi mulle kahden paikan pakkohaun, mulla on 40 prossan invaliditeetti.
No joo aina kaksi kk kerrallaan ja taas pitäisi maksaa liki 100€ seuraavasta pätkästä. Ei minulla ole varaa, saan pelkän 595€, eikä ole puolisoa elättämässä. Tämä työnhakusysteemi tuo tasaiset tulot ja edes jotain suunnitelmallisuutta ja varmuutta elämiseen.
Tämäkään ei tasa-arvoista. Lääkäri saa itse päättää laskuttaako b-todistuksesta va ei. Jotkut laskuttavat ja jotkut eivät.
Itse olen saanut omalääkärin, joka ei laskuta. Vaikuttaa muutenkin empaattiselta henkilöltä.
Toivottavasti jaksaa tk-työtä, eikä uuvu siinä.
Terveyskeskuksen lääkäritkö myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän lainen on tuo työttömän terveystarkastus, johon on mahdollista päästä, jos ei ihan hiljattain ole sellaisessa ollut? Ainakin se on maksuton, mutta voiko sitä kautta edistää lääkärintodistuksen saamista vai onko pelkkä hoitajakäynti hyödytön?
Työttömän terveystarkastus on pelkkä vitsi, siitä ei saa mitään apua. Minulle se tehtiin puhelimitse. Todettiin vaan ongelmat, mutta ei apua niihin saanut. Katsovat Kanta-palvelusta terveystiedot.
Ok. Kuulostaa aikalailla siltä, miltä oletin. Minulle tuota tarjottiin, ei ole ollut tarvetta. Ilmeisesti sinne ei voi mennä valittelemaan mitään tiettyä vaivaa, vaan on enemmän lastenneuvolan tyyppinen "Mitä kuuluu"-tarkastus?
Niin. Puolitoista tuntia kysymyksiä puhelimitse. Kysymyksiä elintavoista ym. Vaikka jonkun ongelman kertoi, ei siihen tarjottu mitään apua. Todettiin vain asioita. En hyötyny mitään tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Minkähän lainen on tuo työttömän terveystarkastus, johon on mahdollista päästä, jos ei ihan hiljattain ole sellaisessa ollut? Ainakin se on maksuton, mutta voiko sitä kautta edistää lääkärintodistuksen saamista vai onko pelkkä hoitajakäynti hyödytön?
Minäkin kävin siinä ja pitkä jutteluhetki neuvolan tätin kanssa. Kyseli samat asiat mitkä olisi voinut lukea kannasta. Kirjasi ne ylös ja kommentoi kuin pientä lasta "juttelee reippaasti" jne. Ihan silkkaa nöyryytystä ja vttuilua koko homma. Kohdellaan työtöntä kuin olisi yksinkertainen avustettava mt ongelmainen. Tarkoitus oli päästä lääkärille tarkempiin tutkimuksiin kun on kipusairaus. Ei siitä mitään hyötyä ollut itselleni, hoitajille kyllä kun saivat lisää juoruttavaa ja pilkattavaa tauoilla ja kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin siinä ja pitkä jutteluhetki neuvolan tätin kanssa. Kyseli samat asiat mitkä olisi voinut lukea kannasta. Kirjasi ne ylös ja kommentoi kuin pientä lasta "juttelee reippaasti" jne. Ihan silkkaa nöyryytystä ja vttuilua koko homma. Kohdellaan työtöntä kuin olisi yksinkertainen avustettava mt ongelmainen. Tarkoitus oli päästä lääkärille tarkempiin tutkimuksiin kun on kipusairaus. Ei siitä mitään hyötyä ollut itselleni, hoitajille kyllä kun saivat lisää juoruttavaa ja pilkattavaa tauoilla ja kaupungilla.
Miksi terveystarkastuksen piti neuvolan terveydenhoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi terveystarkastuksen piti neuvolan terveydenhoitaja?
Heille se on meidän kaupungissa sälytetty,en tiedä miksi. Hän kyseli samat asiat mitkä lääkäri oli kirjannut kantaan moneen kertaan ja jotka olin työvoimavirkailijalle kertonut, moneen kertaan. Kirjasi sitten kantaan uudelleen ne samat. Ei yhtään mitään hyötyä siitä ollut, päinvastoin. Kävin myöhemmin myös lääkärillä joka totesi ensimmäisenä että en tiedä sinun sairaudestasi mitään. Teki terveystarkastuksen josta siitäkään ei ollut mitään hyötyä. Järjetön määrä täysin turhaa työtä ja joku tuonkin maksaa. Kaikki olevinaan asiantuntijoita eikä yhdelläkään mitään ratkaisua tai edes ehdotusta mihinkään. Onko tässä systeemissä yhtään mitään järkeä enää? Kymmeniä isopalkkaisia asiantuntijoita kuuntelee kun köyhä ja kipeä valittaa mutta sen jälkeen tulee hiljaisuus ja rukkaset tippuu maahan. Miksi näille kirjaajille maksetaan palkkaa ylipäätään?
Puoli vuotta taiteilin aina 2 kk saikkua kerralla. Meni talous ihan kuralle kun ei koskaan tiennyt milloin saa rahaa ja minkä verran.