Alisa, 33, tienaa kätilönä 3 300 €/kk – "Elän kädestä suuhun"
Kommentit (56)
Valintojen maailmaahan tämä on. Minä tienaan nettona tuon 3300 ja tili tyhjä ennen palkkapäivää. Toki osa menee sijoittamisen kautta säästöön mutta muuten tilillä ei ole juuri mitään. Omakotitalo ja kolme teinikäistä ruokittavaa suuta vie kaiken. Onneksi puoliso tienaa suurinpiirtein saman.
Ei todellakaan elä kädestä suuhun, jos pystyy säästämään ja asuntosäästötilillä on 13 000€. Että mua pistää vihaksi tuollaiset ihmiset jotka väittävät elävänsä kädestä suuhun!
Mun nettotulot on tällä hetkellä elämäntilanteen vuoksi n. 1400€ ja siitä maksan yksin omakotitalon kulut. Onneksi asun yksin, mutta kädestä suuhun elän kyllä! Senttiäkään ei jää säästöön ja kyllä pitää tarkkaan miettiä mitä ruokaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
1. Paljonko se palkka oikeasti on. Tonni kuussa lisää erilaisista lisistä? Vai riittääkö?
2. Pääkaupunkiseudulla voi asua myös edullisesti. Ei kaikkien tartte asua Eirassa.
3. Neljä lasta, paljonko tulee lapsilisiä ja/ tai elareita
Että nämä jaksaa valittaa.
En usko että riittää lisät, mulla pn peruspalkka 3800 joka jo itsessään hyvä liksa. Kaksivuorotyö lisineen ja satunnaisia viikonloppuja(toki ylitöinä, ei suunniteltuja vuoroja) niin kuukausiansiot alkaa vitosella..
Vierailija kirjoitti:
Neljä lasta ja asuu pääkaupunkiseudulla. Siinä syy miksi kolme tonnia ei riitä.
niin, tossa uppoaa jo vuokraan 1500e. Yksin asuvana tämä olisi ihan ok palkka, mutta ei mitenkään vielä hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä lasta ja asuu pääkaupunkiseudulla. Siinä syy miksi kolme tonnia ei riitä.
niin, tossa uppoaa jo vuokraan 1500e. Yksin asuvana tämä olisi ihan ok palkka, mutta ei mitenkään vielä hyvä palkka.
Jutussa taitaa lukea, erittely lopussa, vuokraan 1000 euroa, koska avipuoliso maksaa puolet vuokrasta
Perheelliselle ei tahdö riittää edes noin neljän tonnin palkka. Tätä se kaiken kallistuminen ja sairas verotus tekee.
Saan neljäsosan tuosta palkkaa ja hyvin elän vaikka tiukka tekee, tää on vaan näitä provojuttuja joilla yritetään herättää keskustelua ja raivoa
Alisa ei osaa käyttää rahaa. Tai siis olla käyttämättä.
En pärjäisi. Saan hieman yli 4000€ nettona, mutta kuun lopussa tili näyttää nollaa asuntolainan lyhennyksen ja pakollisten menojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi. Saan hieman yli 4000€ nettona, mutta kuun lopussa tili näyttää nollaa asuntolainan lyhennyksen ja pakollisten menojen jälkeen.
Eli elät liian kalliisti.
Vierailija kirjoitti:
Minun on pärjättävä 1300 eurolla, jos en halua olla koditon :)))) Onneksi ei ole lapsia, autoa tai lemmikkejä, itse nyt syö vaikka kaalia siltään.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan elä kädestä suuhun, jos pystyy säästämään ja asuntosäästötilillä on 13 000€. Että mua pistää vihaksi tuollaiset ihmiset jotka väittävät elävänsä kädestä suuhun!
Mun nettotulot on tällä hetkellä elämäntilanteen vuoksi n. 1400€ ja siitä maksan yksin omakotitalon kulut. Onneksi asun yksin, mutta kädestä suuhun elän kyllä! Senttiäkään ei jää säästöön ja kyllä pitää tarkkaan miettiä mitä ruokaa ostaa.
Taas joku ei osannut lukea artikkelia. 2500 nettona (plus jotain lisää), mutta 4 lasta toisin kuin sinulla. Säästöt saattavat olla vanhaa perua.
Ei ihme, että et kykene parempaan työhön tuolla lukutaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten asian mieltää. Itsellä myös 4k netto ja mitään ei jää. Vastike 300e ruokaan 500e huvituksiin ja matkusteluun 600e. Random laskuihin 100e. Niin ja 2500e sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku ei osannut lukea artikkelia. 2500 nettona (plus jotain lisää), mutta 4 lasta toisin kuin sinulla. Säästöt saattavat olla vanhaa perua.
Ei ihme, että et kykene parempaan työhön tuolla lukutaidolla.
Sulla tässä on nyt lukutaidossa pahasti vikaa. Se ei ole kädestä suuhun elämistä jos pystyy säästämään ja säästössä on 13 000€! Opettele saakeli vieköön itse lukemaan.
Mä olen sairaanhoitaja joka ei tee täyttä työaikaa, että siinä sulle hemmetin viisastelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten asian mieltää. Itsellä myös 4k netto ja mitään ei jää. Vastike 300e ruokaan 500e huvituksiin ja matkusteluun 600e. Random laskuihin 100e. Niin ja 2500e sijoituksiin.
Et elä kädestä suuhun. Ihan oma valinta sijoittaa noin paljon.
Mitä lyödään vetoa niin jotkut eivät tajunneet tuon palkan olevan bruttopalkka.