Nytse sitten selvis. Visa Electronia kutsutaan kaupoissa " pilipali visaksi"
Kommentit (32)
jos taas sinulla on luotollinen visa ja käytät sitä, tehdään neljän sivun mittainen ketju aiheesta " mitä ajattelet kun joku maksaa visalla?" . JA perässä tuhat: kyllä sen köyhä täytyy olla ja rahat sillä on loppu vastauksia....
Hoh hoijjaa
Vierailija:
Tyhmää, koska erittäin suurella todennäköisyydellä en tule tarvitsemaan luotto-ominaisuutta lainkaan. Mutta kun vaihtoehto ois ollut electron, niin minkäs teet. Kyllä se varmaan monelle on paras kortti, mutta itse en halunnut. Kieltämättä miellän sen teinikortiksi...Hölmöä ehkä tehdä tälläisiä ratkaisuja imago- tai turhamaisuussyistä, mutta näin vaan tein.
elektroniin ei voi saada luottoa ja se on sen merkki että pärjää ilmankin. Ap on siis rutiköyhä joka tarvitsee luottoa, jotta saa ruokaa.
Ja joo, visanhan saa nykyään kaikki.
Vierailija:
uskomatonta. voi tsiisus.
Vierailija:
Tyhmää, koska erittäin suurella todennäköisyydellä en tule tarvitsemaan luotto-ominaisuutta lainkaan. Mutta kun vaihtoehto ois ollut electron, niin minkäs teet. Kyllä se varmaan monelle on paras kortti, mutta itse en halunnut. Kieltämättä miellän sen teinikortiksi...Hölmöä ehkä tehdä tälläisiä ratkaisuja imago- tai turhamaisuussyistä, mutta näin vaan tein.
Niin kuin tuossa joku sanoikin, visan nyt saa jokainen. Luottoa en varmaan tule käyttämään, mutta eipähän se vara venettä kaada. Mieluummin yhdistelmä kuin electron. Käy useemmassa paikassakin.
Kyllä minä nään tun electronin ihan niinkuin pankkikorttina, ainoa, ettei sillä voi ylittää tiliään, mutta eihän kukaan järkevä sellaista tehnyt myöskään normi pk-aikana!
Eipähän tarvitse esittää yhtään mitään kenenkään silmissä. On se kun pitäisi olla joku Pk-Visa jostain imagosyistä. Miten paljon tuollakin ihmisellä kuluu energiaa, jotta olisi täydellinen toisten silmissä.
Vierailija:
Eipähän tarvitse esittää yhtään mitään kenenkään silmissä. On se kun pitäisi olla joku Pk-Visa jostain imagosyistä. Miten paljon tuollakin ihmisellä kuluu energiaa, jotta olisi täydellinen toisten silmissä.
Ihan meni se energia, kun päätin kumman otan ja kerroin tädille pankissa tarvittavat tiedot! Syy ei nyt kuitenkaan ollut pelkkä imago, vaikka se ratkaisikin, tunnustan. Olen itse myyjä (ja siis köyhä) , joten tiedän, miten electron saattaa tökkiä, aina varmistetaan, joka paikassa ei edes käy jne. Halusin luotettavan, tavallisen kortin, joka ei herätä sen kummemmin intohimoja.
Mulla on kolme korttia, eikä yhtään ole mennyt ylimääräistä energiaa. Eivätkä muuten maksakaan ylimääräistä.
- visa electron ulkomaille (voi maksaa suoraan kaupassa, ei tarvi raahaa käteistä eikä maksaa luottokorkoja)
- pk/visa isompia ostoksia varten
- pk päivittäiseen elämään.
Visa electron on niin hidas, etten jaksa vaivautua kotimaassa.
Vaihtoehdot jatkossa on electon/visa tai pelkkä visa, joten nykyisen muotoista pankkikorttia ei tule olemaan. Kaikki pankkikortti tapahtumat aletaan varmistamaan samallalailla kun visaelectronit nyt.
Suomikin siirtyy sitten viimein 2000-luvulle tässä asiassa.
Olen kuullut useasti visa electronia kutsuttavan Finni-Visaksi juuri sen takia, että se on yleinen teini-ikäisillä. Ärsyttävää kyseisessä kortissa on sen hitaus. Jos kassajonossa sinua ennen maksamassa on teini joka vetäisee kortin taskustaan, niin silloin jo tietää että tilin varmennukseen tulee menemään aikaa- ja kauan. Eli mielestäni tällä hetkellä varmennusmenetelmä on aivan liian hidas. Joskus on kestänyt minuutteja ja sitten kassa on sanonut ettei electronia pystykään käyttämään, kun pankkiyhteyksissä on taas vikaa. Olen nähnyt useasti ilmoituksia kauppojen ovissa joissa lukee että Visa electron ei kelpaa tänään tietoliikenneongelmien takia. Ennenkuin nämä ongelmat on ratkaistu, niin en suostu edes harkitsemaan Finni-visan hankintaa.
Vierailija:
Tyhmää, koska erittäin suurella todennäköisyydellä en tule tarvitsemaan luotto-ominaisuutta lainkaan. Mutta kun vaihtoehto ois ollut electron, niin minkäs teet. Kyllä se varmaan monelle on paras kortti, mutta itse en halunnut. Kieltämättä miellän sen teinikortiksi...
Hölmöä ehkä tehdä tälläisiä ratkaisuja imago- tai turhamaisuussyistä, mutta näin vaan tein.