Voi kunpa saisin edes joskus elämässäni asua hyvällä asuinalueella!
Missä olisi keskiluokkaisia, työssäkäyviä, fiksuja ja edes vähän koulutettuja ihmisiä. Ei nar.kkeja ja juoppoja lähikaupassa, ei tule vastaan epämääräistä porukkaa kävelylenkillä. Milloin haaveeni toteutuu?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossani kaikista korkeimmin koulutettu taitaa olla siivooja... Hävettää niin paljon kertoa missä asun.
Sinäkin olet siis kouluttamaton.
Mikä on mielestäsi kouluttamaton? Minulla on AMK-tutkinto ja olen sairaanhoitaja. Käyn kokopäivätöissä ja olen mielestäni ihan ahkera ja kunnollinen. Ostin asuntoni viisi vuotta sitten ja nyt asuinalue on muuttunut pahempaan suuntaan. Niin helppo on sanoa, että muuta pois, mutta ensin pitäisi saada kuitenkin vanha asuntoni myytyäkin.. Olen myös ollut sinkku koko elämäni, eikä muutosta ole varmaan koskaan tähän asiaan tulossa. Helpompihan se toki olisi ostaa asunto/talo hyvältä paikalta kumppanin kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä muuta kuin opiskele ja työllisty ammattiin. Niin ne suurin osa muistakin siellä keskiluokkaisella asumisaluella ovat tehneet. Vai onko sinulla ajatus, että yhteiskunnan pitäisi kustantaa sinut sinne?
Olen työssäkäyvä. Ap
Hyppää paikallisbussiin sieltä slummista ja tee kävelylenkkisi hienostoalueella. Tai tee pidempi kävelylenkki, eikä tarvitse olla kaikissa paikoissa edes pitkä. Suomessa monissa paikoissa köyhät ja äveriäät asuu lähekkäin ja monesti ihmettelen miksi köyhiä ei näy kävelylenkeillä rikkaiden pientaloalueen kaduilla.
Asuinalueiden eriytymisestä eli segregaatiosta oli taanoin kirjoittelua ja ikävä kyllä tottahan se on, että näin on päässyt käymään pk-seudulla monin paikoin. Parempien asuinalueiden asunnoista joutuu maksamaan ihan eri tavalla kuin pikkuhiljaa slummiutuvien alueiden, missä asuntojen arvo on laskenut. Nyt kun asuntokauppa muutenkin tökkii, huonommilla alueilla on melkein mahdotonta saada myytyä asuntoa. Segregaatiota ovat aiheuttaneet poliittiset päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossani kaikista korkeimmin koulutettu taitaa olla siivooja... Hävettää niin paljon kertoa missä asun.
Sinäkin olet siis kouluttamaton.
Mikä on mielestäsi kouluttamaton? Minulla on AMK-tutkinto ja olen sairaanhoitaja. Käyn kokopäivätöissä ja olen mielestäni ihan ahkera ja kunnollinen. Ostin asuntoni viisi vuotta sitten ja nyt asuinalue on muuttunut pahempaan suuntaan. Niin helppo on sanoa, että muuta pois, mutta ensin pitäisi saada kuitenkin vanha asuntoni myytyäkin.. Olen myös ollut sinkku koko elämäni, eikä muutosta ole varmaan koskaan tähän asiaan tulossa. Helpompihan se toki olisi ostaa asunto/talo hyvältä paikalta kumppanin kanssa. Ap
Elämä on valintoja, beibi. Olet ostanut asunnon huonolta alueelta. Miksi kyselet milloin haaveesi paremmasta asuinalueesta toteuttuu? Ei milloinkaan. Haaveet eivät nimittäin toteudu, ne toteutetaan, ja sinä joudut toteuttamaan haaveesi itse. En minä voi sitä toteuttaa. Vai huudatko yhteiskuntaa apuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamun typerin aloitus.
Jos sinä itse olet keskiluokkainen, työssäkäyvä, fiksu ja edes vähän koulutettu, voit asua siellä missä haluat.
Keskiluokka verotetaan kuiviin täällä Suomessa. Jos on lapsia, ehkä yksinhuoltaja, terveyshuolia tms. ei ainakaan täällä Helsinki/Espoo alueella ole paljoa varaa valita missä asuu, vaan raha määrää. Lusmuilta ja loisilta rahat pois ja työn verotus alas, niin tilanne korjaantuisi ja talous lähtisi nousuun.
Eikä veroteta. Olen asunut Helsingin kantakaupungissa VUOKRALLA yh-äitinä, ilman että minulla on ollut edes vakituista työsuhdetta.
Miksi et muuta? Itse olen toimeentulotuella asunut Eirassa, Katajanokalla, Etu-Töölössä ja Hernesaaressa, eli raha ei ole mikään este asua hienolla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun muutat. Meidän talo maksoi 115 000. Sijainti 70 km Helsingin keskustasta. En ole ikinä nähnyt täällä yhtään narkkia missään.
Nurmijärvi-efekti meni jo.
Minua ei kiinnosta, missä asun, kunhan asunto sinänsä on sopiva ja saan olla rauhassa.
Kaikkein eniten naapurien tasosta ovat kiinnostuneet ne, joilla ei ole edes yliopistotaaoista koulutusta ja hyvää työpaikkaa. Toisten siivellä arvostusta? Ihminen itse on arvostettava tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Kukapa järkevä ja kunnollinen ihminen haluaa asua ihmiskunnan pohjasakan seassa.
Minun asuinalueella on paljon maahanmuuttajia ja matalasti koulutettuja, eivät osaa laittaa edes roskia roskikseen. Alue on etenkin näin keväisin kuin kaatopaikka, roskaa ja tupakan tumppeja täynnä.
Muutin tänne tulojen madaltuessa työuupumuksen takia. Nyt on suunnitelmissa muuttaa takaisin paremmalle alueelle 🏡
Pohjasakkaa on monenlaista. Olen asunut monessa paikassa missä omaisuuttani on varastettu ja tuhottu. Vainoharhaisuus muita kohtaan on Helsingin syöpä ja suomiautistin mielisairaus. Muiden kiusaaminen oikea kansanhuvi.
Varallisuuden huono puoli näyttää olevan muiden halveksinta ja suora hulluus. Ap on kade, koska ei muusta ymmärrä.
Yliopistotasoista koulutusta siis.
Vuokraa nykyinen asunto eteenpäin jos et saa myytyä ja muuta itse vuokralle Espoon Tapiolaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat on yleensä ne ketkä heittää myös muut roskat maahan, juo ja osa narkkaa. Siinä tuntuu olevan vahva yhteys, tupakka vetää puoleensa tyhmiä ja välinpitämättömiä loiseliöitä kuin kakka kärpäsiä 🤔
Tupakka=huono koulutus. Näitä on myös keskustoissa. Edellisellä alueella mies tupakoi ikkunasta, kun ei ulos viitsinyt. Nyt mies tupakoi seinän takana. Ilmeisesti sisällä.
Ap, laita asunto heti myyntiin. Ei se alue siitä varmaan paremmaksi muutu vaikka lyhyessä ajassa se on alaspäin mennyt jos viisi vuotta riittää. Myyntiajat on pidentyneet. Ja nyt ei tarvitse miettiä lasten kouluja, kulkemisia ja muita kun olet sinkku.
Ei nyt selvinnyt ainakaan mulle että onko pk-seutu mutta sielläkin on vielä asoja ihan kivoilla alueilla, oliko tähänkin joku muutos tulossa? Naapurit voi olla mitä sattuu alueella kuin alueella, ei hyvä tulotaso takaa sitä että tullaan toimeen. Voivat olla melkoisia päsmäreitä ja kyyliä.
Aikaisemmin oli ihan hyvä ketju Pakilasta ja Paloheinästä, siinä äiti haaveili lapsen kanssa myös kivasta alueesta. Puolensa ja puolensa mutta hyviä neuvoja sielläkin. Kun olet sinkku niin voit alkaa säästää ja unelmoida vaikka heti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun muutat. Meidän talo maksoi 115 000. Sijainti 70 km Helsingin keskustasta. En ole ikinä nähnyt täällä yhtään narkkia missään.
Nurmijärvi-efekti meni jo.
Joo, mutta länsirannikko Kirkkonummi, Inkoo, Raasepori, Hanko on yhä säilyttänyt vetovoimansa.
Eihän siinä muuta kuin opiskele ja työllisty ammattiin. Niin ne suurin osa muistakin siellä keskiluokkaisella asumisaluella ovat tehneet. Vai onko sinulla ajatus, että yhteiskunnan pitäisi kustantaa sinut sinne?