Käytkö lääkärissä kunnan terveysasemalla?
Varmaan vaikea päästä. Noissa ei taida työssäkäyvät käydä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.
Joo. Juuri tuon tason vaivat siellä ehkä hoituvat, kunhan jaksaa odottaa. Endokriiniset, neurologiset, psyykkiset eivät hoidu.
Eihän terveyskeskuksissa olekaan erikoissairaanhoitoa, ei ole ikinä ollut. Kirjoittavat lähetteen sairaalaan.
Maanantaina soitin,huomenna on aika. T. Työssä kävijä
Miten niin eivät työssäkäyvät käy? Hyvin monella työssäkäyvällä työterveys on lakisääteinen minimi, eli käytännössä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin, jos pääsisi. Työikäisten on turha sinne yrittää. Käsketään vain hakeutua työterveyteen, kun eivät tajua, että kaikkialla se ei kata lääkärikäyntejä.
Ja sitähän ei voi sanoa aikaa varatessa? Jestas sentään.
No luuletko, etten ole sanonut? Eivät usko, kun luulot on niin tiukassa.
Et näköjään riittävän selkeästi. Sano seuraavalla kerralla sitten, että olet työtön, jos et muuten saa asiaa hoidettua.
Itse olen kyllä päässyt ihan tk-lääkärillekin vaikka työpaikan työterveyssopimukseen kuuluu myös sairauden hoito.
Noissa voi olla kaupunki-tai terveysasemakohtaisia eroja. Meillä hoitaja arvioi sen, että varataanko aika lääkärille vai ei. Jos hänen mielestään ei varata, et saa sitä aikaa aikaiseksi mitenkään.
Ilmoitin toimintakykyni romahtaneen niin, että saan juuri ja juuri itseni hoidettua kotona. Päihteetön keski-ikäinen. Sain ajan viiden viikon päähän.
Meidän kaupungissa julkinen terveydenhuolto hoitaa narkomaaneja ja vanhuksia. Muut menkööt yksityiselle. Tällaisen huomion olen farmaseuttina tehnyt. Mutta näissä on todella paljon alueellisia eroja. Toisessa kaupungissa kaikki taas toimii, kuin unelma. Ihan turha siis täällä kinastella, että kyllä itse olen päässyt. Meidän kaupungissa ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan muualla käynytkään. Kolmen kunnan alueella olen asunut ja kolmessa eri terveyskeskuksessa vuosien varrella käynyt. ja ihan kelpo hoitoakin saanut selkäsarkyyn ja murtuneeseen nilkkaankin.
Joo. Juuri tuon tason vaivat siellä ehkä hoituvat, kunhan jaksaa odottaa. Endokriiniset, neurologiset, psyykkiset eivät hoidu.
Eihän terveyskeskuksissa olekaan erikoissairaanhoitoa, ei ole ikinä ollut. Kirjoittavat lähetteen sairaalaan.
Joo. Sairaalasta lähete palautuu terveyskeskukseen, jossa hoito taas "jatkuu". Tuon kierteen ansiosta menetin työkykyni. Jopa eläkevakuutusyhtiön pahamaineinen lääkärikunta on sitä mieltä, että minulle kuuluu pysyvä tk-eläje, mutta terveyskeskus kohtelee edelleen kuin perustervettä ja HUS samaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää saada kuitenkin lääkäri kirjoittamaan se lähete ylipäätään ja niin, että se otetaan vastaan sairaalan päässä.
En käy, sillä ei edes ole lähiterveyskeskusta, se lakkautettiin reilut vuosi sitten ja siirrettiin n. 60 km päähän. Samoin hammashoito ei toimi ja lasten-ja äitiysnevolakin missä milloinkin. Kunnassa asukkaita vaajaa 5000 asukasta. Jos haluaa käydä lääkärissä tai käyttää lapsi neuvolassa, on pakko ottaa töissä päivä palkatatonta vapaata.
Kiitos Persut ja Kokoomus, kun leikkasitte kuntien ja sote-aluiden määrärahoja ja siirsitte rahat pörssiyhtiöiden yritystukeen ja yhteisöveron aleen, joka on sen jälkeen Eu:n alhaisempia, niin siitä kannattaakin olla ylpeä.
Kyllä siellä kävät työssäkäyvät, jos vain lakisääteinen työterv.hoito ellei yritys tarjoa työntekijöilleen ylimääräistä ekstraa eli laajaa työterv.hoitoa joka maksaa yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lakiin laittaa velvoite järjestää edes etälääkäri.
Omat kokemukset (työterveyden) etälääkäristä on, että täysin turhaa - saman asian ajaa AI kun ei voi mitään tutkia.
Luultavasti tuota tuputtavat vaan jotta saavat tuplalaskuttaa - ensin etävastaanotto ja sitten lähivastaanotto päälle.
Varmasti on joitain tilanteita, joihin etävastaanottokin toimii, mutta ei todellakaan läheskään kaikkeen.
Ensin pitää soittaa hoitajalle joka tekee arvion siihen se hoito tyssää lääkärille aikoja ei anneta
Tiesitkö että aikaa varatessasi jos alat huutamaan tai rähjäämään niin laitan tietoihisi merkinnän. Varmistat itsellesi silloinkin paikan jonon hännille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset (työterveyden) etälääkäristä on, että täysin turhaa - saman asian ajaa AI kun ei voi mitään tutkia.
Luultavasti tuota tuputtavat vaan jotta saavat tuplalaskuttaa - ensin etävastaanotto ja sitten lähivastaanotto päälle.
Varmasti on joitain tilanteita, joihin etävastaanottokin toimii, mutta ei todellakaan läheskään kaikkeen.
Saat kuitenkin historiaa omakantaan toisin kuin AI. Eli tiedetään, että joku ongelmasi on alkanut vuonna x eikä y.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että aikaa varatessasi jos alat huutamaan tai rähjäämään niin laitan tietoihisi merkinnän. Varmistat itsellesi silloinkin paikan jonon hännille.
Ei lainkaan yllätä. Ja uskon myös, että provosoit potilaat kivahtamaan. Se on täysin luonnollista, kun on sairas ja joutuu asioimaan kusipään armoilla ja kanssa.
Pakko.Työterveys ei tee itse yhtään mitään, ohjaa vaan julkiselle puolell.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat kuitenkin historiaa omakantaan toisin kuin AI. Eli tiedetään, että joku ongelmasi on alkanut vuonna x eikä y.
Sen voisi se AI:kin järjestelmään kirjata eikä ryöstöpalkkaista lääkäriä tarvittaisi.
Ns. ensikontaktina AI todennäköisesti olisi jopa parempi kun se jaksaisi&ehtisi kysellä lisätietoja vaikka tunnin. Taatusti paremmin toimisi kuin hoitajan hoidontarpeen arviointi ja myös tuon lääkärin etävastaanoton voisi korvata ja ohjata sitten tilanteen mukaan joko etävastaanottoon tai oikeaan vastaanottoon.
Vierailija kirjoitti:
No mulla varmaan on joku ihmeen merkintä. Aina olen menny lääkäriin ja otan avun vastaan mitä tarjotaan. Jos sanotaan, että seiso käsillä se auttaa, tyydyn siihen. Mutta ihmettelen miksi aina heti ensimmäisenä mulle sanotaan että antibiootteja ei anneta. Ikinä en ole pyytänyt, enkä vaatinut. Mut mä veikkaan et joku ihmeen merkintä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikea uskoa. Soitin kerran lääkäriaikaa varatakseni. Olisi pitänyt alkaa siinä puhelimessa kertoa jollekin vieraalle hoitajalle yksityisiä asioita. Samoin yhden sairauden ja että kerron muut tarkemmin sitten lääkärille suoraan,
Tämä hoitaja alkoi lukea terveystietojani ja kysyi, onko kyse tästä kuppaepäilystä (johon jouduin seksuaaliväkivallan myötä). Totesin aika jäätävästi, ettei ole enkä aio hänelle selittää tarkemmin eikä hänellä ole mitään oikeutta lukea tietojani.
Sanoin jo silloin ystäville, että minut varmaan laitettiin mustalle listalle.