Suurtyöttömyys tulossa eli yli 400000 työtöntä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Jännästi nämä isämmaalliset kaverit näyttäis olevan kaikista eniten innoissaan oman maansa pettämisestä.
Ei ne ole isänmaallisia. Isänmaalliset löytyvät pienpuolueista joita estetään kaikin keinoin nousemaan vaikuttajiksi. Oppikaa jo. Moni sanoo että äänestämällä ei tervehtymistä saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee olemaan vaikeat ajat edessä
Joutuukohan nekin joilla on varaa, ottamaan osaa talkoisiin.... Ei kai niin vaikeaa tule olemaan ettei niiden veroja aina voi vähän keventää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olette mieltä yrityksestä joka tekee miljarditolkulla tulosta, mutta irtisanoo muutosneuvottelujen seurauksena henkilön, jolla 36 vuoden työura yrityksessä ja vähän reilu vuosi alimpaan eläkeikään.
Siinä on mielestäni yhteiskuntavastuu ja arvot kohdillaan.
MIkä yritys?
Onko vaikea arvata, jos vähänkin uutisia lukee, ei ole kovin montaa tuollaista yritystä, jotka tekee hurjaa tulosta ja käy muutosneuvotteluja. Itse arvelisin, että vain kaksi vaihtoehtoa ja molemmat alkavat N-kirjaimella.
On myös yksi W-kirjaimella alkava länsirannikolla. Jakoi juuri avainhenkilöille kymmeniä miljoonia bonuksia ja antoi heti perään potkut 70 ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien oikea määrä on jo nyt yli 500 000.
Ja lisää on tulossa. Kaikki myydään mikä irti lähtee pilkkahintaan ulkomaalaisille sijoittajille. Vaaralliset jätteet tullaan sijoittamaan Suomeen ja meidän maaperä tullaan kaivamaan tyhjäksi ulkomaalaisten yritysten toimesta. Näin hienoja ovat Orpon hallituksen kasvutoimet. Oma kansa kuolee nälkään ja sairauksiin.
miten niin tulossa? eikös jo alkuvuodesta raportoitu, että työttömyys rahaa saa 527 000 ihmistä? täytyyhän silloin olla niitä työttömiäkin sen verran. totuus siis huitelee kohta siellä 600 tuhatta vailla kohtuullista elantoa. kekkosen jälkeen alkoi vapaa pudotus. alamäki on aivan liian lievä ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
miten niin tulossa? eikös jo alkuvuodesta raportoitu, että työttömyys rahaa saa 527 000 ihmistä? täytyyhän silloin olla niitä työttömiäkin sen verran. totuus siis huitelee kohta siellä 600 tuhatta vailla kohtuullista elantoa. kekkosen jälkeen alkoi vapaa pudotus. alamäki on aivan liian lievä ilmaisu.
Massatyöttömyys ja ek haluaa joka vuosi ulkomailta 45 000 halpatyöläistä. Kun ahneudella ei ole mitään rajaa niin tämmöistä se on. Botit ja tekoäly on ahneiden mielestä kaikkein parasta kun niille ei makseta palkkaa ollenkaan. Suomesta on tulossa köyhien maa hyvin nopeasti. Yleistuki pitää huolen että työttömille käy huonosti. Asukoot vaikka kaduilla ei se ahneita kiinnosta.
Hyvä! Oppii nämä meidän työttömien arvostelijat olemaan 👍
Itse tehnyt pätkiä, opiskelen kolmannen kerran. Talo maksettu, säästöjä.
Mutta sosiaalipummiksi ovat haukkuneet vaikka eläessään ei olla mitään toimeentulo- asumistukia haettu.
Ei tipu sympatiaa
Työttömyysviina. Kirves ja perhe. Lumihankipoliisi. Ja viimeinen erhe.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysviina. Kirves ja perhe. Lumihankipoliisi. Ja viimeinen erhe.
Vanha biisi on taas ajankohtainen.
Itse olen työttömänä ollut jo 11 vuotta ja tottunut tulemaan toimeen ruokaa ja asunnon tarjoaa yhteiskunta mikä tässä on ollessa. Nyt kuun vaihteessa lähden Mallorcalle ja olen siellä 2 kk. Yhteiskunnan avusta olen sen matkan säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työttömänä ollut jo 11 vuotta ja tottunut tulemaan toimeen ruokaa ja asunnon tarjoaa yhteiskunta mikä tässä on ollessa. Nyt kuun vaihteessa lähden Mallorcalle ja olen siellä 2 kk. Yhteiskunnan avusta olen sen matkan säästänyt.
Ja vielä eläkeikään on 9 vuotta yritän keplotella jotenkin nekin vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laman jälkeen työttömyys ei kohene, koska tekoäly lisää työttömyyttä. Petteri narraa tässäkin asiassa.
Poliitikot eivät suostu edes ajattelemaan kuinka paljon tekoäly tulee lisäämään työttömyyttä.
Niinpä, tämä on se kaikista pelottavin asia. v. 2050 Suomessa on 1-2 miljoonaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olette mieltä yrityksestä joka tekee miljarditolkulla tulosta, mutta irtisanoo muutosneuvottelujen seurauksena henkilön, jolla 36 vuoden työura yrityksessä ja vähän reilu vuosi alimpaan eläkeikään.
Tässä Suomen taloudellisessa tilanteessa ihan hyvä juttu, sillä irtisanottu saa alimpaan eläkeikään asti ansiosidonnaista. Tämä ei onnistuisi nuorempien kohdalla. Joutuisivat todennäköisesti työttömyyden pitkittyessä sosiaaliluukulle.
Mitä luulet kuinka kauan tuo etu vielä säilyy?
Niin,Marinin hallitus jo poisti eläkeputken,Sanna Marin on siis SDP,tä siitä työväenpuolueesta joiksi itseään nimittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ollessa kun voi nostaa osittaista varhennettua eläkettä ansiosidonnaisen päälle. Käteen jää enemmän kuin palkasta. Mukava tapa odotella varsinaisen eläkkeen alkamista. Suomi on hyvinvointiyhteiskunta parhaasta päästä.
Jos työntekijä on aloittanut työuransa esim. 18- vuotiaana kuten minä niin varhennetulle on vielä pitkä pitkä matka, todennäköisesti se on silloin jo lopetettu. Nyt taitaa alaikäraja olla 63 vuotta. Otin myös oven heti kun sen sai. Työssäolevalle hyvä lisä, ansiosidonnaisen kanssa suht. hyvä, Kelan asiakkaan ei useinbedes kannata ottaa. Mielestäni ove vähän korjaa epäoikeudenmukaisuutta ettei eläke alkanut karttua viiteen ensimmäiseen työvuoteen. Ja on se ihan ansaittu pitkän työn ja yrittäjyyden jälkeen. No mutta, työttömiä on ihan liikaa kuitenkin ja tuskinpa se valtiontaloudesta johtuu paljonkaan ja korjausliikkeet ovat vääriä, pahentavat vaan tilannetta. Oikeisto tietysti puhuu omasta hyvinvoinnistaan, ei kansan hyvinvoinnista kuten on nähty.
62 vuotta alaraja
Vierailija kirjoitti:
Tulee olemaan vaikeat ajat edessä
Tosiasiassa edessä on paljon paremmat ajat,ikäviä korjauksia on nyt tehty ja se tulee näkymään heti kun Trumpin joukot poistuvat Persianlahdeltaja öljyn hinta normalisoituu,se vie joitain kuukausia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kannata ostaa mitään suomesta jollei ole pakko.
Meille tulee esim remppamiehetkin jo ulkomailta
On tullut jo pitkään suomalaiset juopot ja perseilijät eivät työnantajille enää kelpaa.
työttömyys ei koske niin paljon korkeakoulutettuja, perusduunarille alkaa työmaat olla todella vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ongelmana? Loppuaika ansiosidonnaisella ja sitten eläkkeelle. Ikävämpi juttu se irtisanominen on ihmiselle, jolla on työuraa vielä vuosikausia jäljellä, perhe elätettävänä ja lainat maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä eläkeikään on 9 vuotta yritän keplotella jotenkin nekin vuodet.
Mikä on kun et sen maailman parhaan pääministerin aikanakaan työllistynyt edes julkiselle sektorille,sinne dumpattiin 55tuhatta riuskaa tekijää,sillä tehdyt tunnit kasvoivat nolla tuntia,mutta onneksi alijäämä näytti kasvua,4%.
Miksi ei nykyinen hallitus lähetä? Näillähän on monilla Putten " arvomaailma". Tukevat kansanmurhaa tekevää valtiota ym. No ei työttömiä mihinkään lähetetä kun eivät saa aikaiseksi edes minkäänlaisia puuhia tai muuta tekemistä työttömille.