Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perheet ostavat synnytysturvaa itse

Vierailija
22.04.2026 |

Tähän ollaan tultu. Julkiset terveyspalvelut eivät enää kuulu työikäisille. 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011958412.html

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on itseaiheutettu ongelma, joten itse sen kulut saa maksaakin. 

Maksan kyllä synnytyksen itse. Kerropas, missä on yksityinen synnäri, niin hakeudun heti sen asiakkaaksi.

Vierailija
22/22 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi. Varaa aika suunniteltuun sektioon eikä ole moisia ongelmia.

Sitä ei ole mahdollista varata. Ensin lääkäriin, sieltä lähete pelkopolille. Siellä käydään keskustelemassa kolmisen kertaa. Sitten odottamaan, ettei synnytys ala ennen raskausviikkoa 37, jolloin annetaan sektiopäätös sekä sektioaika. Se on raskausviikolla 38. Sitten vaan toivomaan, ettei synnytys ala ennen tuota päivää, tai tule muita komplikaatioita. 

Ja tuo kokonaisuus edellyttää, että käy koko raskauden ajan julkisen puolen äitiysneuvolassa. Aikoja perutaan jatkuvasti, usein samana aamuna kuin ajan pitäisi olla. Joka käynnillä eri terveydenhoitaja. Näin ainakin täällä Helsingissä.

Jos et halua synnyttää lasta niin älä hankkiudu raskaaksi. Lapsi ei tule vatsasta kuin yhtä reittiä luonnollisesti ja se on alapään kautta. 

Ihanaa. Päivän ensimmäinen synnytysuhriutuja paikalla. Revi ihan vapaasti pi.lusi ja ota riski esimerkiksi lapsen hapenpuutteesta ja vammautumisesta. Kaikki eivät halua tehdä niin ja sektio on loistava keksintö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän