Kehoitan nuoria ja koulutettuja lähtemään Suomesta. Suomella ei ole teille mitään annettavaa
Varsinkin perheettömiä. Perustatte sitten perheen siellä uudessa kotimaassanne ja lapsien myötä juurrutte sinne ja näin pääsette kivuttömasti eroon tästä köyhästä maasta.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian väittelemässä tohtoriksi, ja tosiaankaan en usko, että jään sen jälkeen enää katselemaan meininkiä täällä. Suomen valtio on suorastaan vihamielinen suomalaisia, etenkin tuottavia sellaisia, kohtaan. En jää tänne rahoittamaan suomalaisten ma muttamista sukupuuttoon ja valmistelua seuraavaan Nato-sotaan. Suomen valtio ei ansaitse minua.
Tuottava vastavalmistunut tohtori? Sellaista ei ole aiemmin tullut vastaan.
Niin. Mitäpä lääketieteen tai farmasian tohtoreilla tekee, näin esimerkiksi. Tanska ottaa ilomielin vastaan valmiiksi leivotut osaajat omaan lääketeollisuuteen. Myös tekniikan alan tohtorit ovat Saksassa kovaa huutoa.
Nyt kirjoitat työelämässä olevista tohtoreista. Se on aivan eri asia kuin joskus valmistumassa oleva tohtori, joka ei jää enää elättämään muita.
Sinä olet kyllä harvinaisen tyhmä ihminen. Kommentissa juuri sanottiin, ettei haluta jäädä tänne tuottamaan verorahoja Suomen valtion käyttöön. Eli valtio menettää jälleen yhden tuottavan ja älykkään ihmisen.
Tuntuu aivan sille, että tohtorinhattu on ulottuvillasi jo tulevana perjantaina (kirpparilta). Sen verran tukeva on argumentointi. Säälin jo nyt tulevaa vastaväittelijääsi.
Sinä mitään argumentoida osaa noin peruskoulupohjalta. Pakanoilla ei vain ymmärrys riitä.
Juu, ei tule saavuttamaan tasoasi millään. Kyllä nyt harmittaa. Voi, voi.
Sun kateus oli valitettavan ilmeistä, eikä argumentoinnissa mitään ihmeellisen oivaltavaa siksi vastasin ja olen eri, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos jää Suomeen, mutta äänestää seuraavissa vaaleissa fiksummin? Tai lähtee itse politiikkaan muuttamaan Suomea paremmaksi?
Anteeksi vaan, mutta kuinka todennäköistä on tämä ajatuksesi, että jotenkin paremmaksi muuttuisi? Sentään 60 luvulta asti jotain muuta.
Oikeastaan viime vuosisadan alusta asti? Sodittukin maailman verisimpiin kuuluva sisällissosta.
Ei ole näyttöjä. Ei yhtään minkäänlaisia.
Omille lapsilleni olen korostanut, että reipasta mieltä, avointa katsetta ja kansainvälisesti kelpaava koulutus vaan. Lähtemiseen kannattaa varautua. Turha tähän konkurssiin on jäädä rypemään. Tänne voi sitten jäädä ne köyhät uikuttamaan keskenään lisää etuja ja tukia sekä omaa köyhyyttään.
Olen vakavasti miettinyt, että pitäisikö myydä asunto ja mennä vuokralle. Toistaiseksi palkka juoksee julkiselta ja sekin on noussut hetkessä tonnin. Otetaan rahat pois ja kasataan rahat valmiiksi lähtöön. Pärjään varmaan jotenkin varallisuudella myös muualla ja ehkä lapset voi sitten vähän jeesiä. Äitini on varakas sijoittaja ja juuri sanoi, että pitäisikö siirtää sijoitukset pois täältä. Just in case. Tämä on uppoava laiva ja niin iso porukka on letkun päässä, että ei tänne kannata jäädä katsomaan tätä sosialismin voittokulkua tai ainakin pitää varautua poistumiseen vähin äänin. Sosialismi ei tarkoita kuin köyhyyttä ja kurjuutta kuten aina ja kaikkialla. Järkyttävintä on ollut huomata, että reipas oikeistohallitus ei kykene edes nitistämään noita turhia rahareikiä. Juustohöylää, juustohöylää tarjolla, vaikka sieltä pitäisi tappaa kokonaisia momentteja... Esimerkkinä vaikka nämä järjestötuet. Ei millään saada niitä pois. YEL-uudistus on täysin naurettava. Kolme vuotta ookoiltu asian kanssa ja nyt sitten 2028 voimaan. Sitten voikin sopivasti seuraava vasemmistoporukka perua sen.
mihin..? suomea parempaa maata ei ole.
toki täällä on sää mitä on ja työttömyyttä ja paljon ongelmia, mutta muualla maailmassa ongelmat ovat pahempia.
jos on jo rikas voi periaatteessa muuttaa mihin vaan, mutta aika harva silti haluaa pois ja kauaksi läheisistään tai kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse lähtenyt?
En lähtenyt lopullisesti.
Kadun sitä. Olin laiska. Olisi tarvinnut opiskella vain riittävä englannin taito, että olisi läpäissyt kielikokeen.
ap
Suomen vastaisia aloituksia riittää.
Katkeraa jäpitystä.
Jos et itse ole pärjännyt, niin ajattelet että ei kukaan muukaan
Suomesta on lähdetty vuosisatojen ajan parempaa elämää etsimään ja monet ovat unelmana toteuttaneet eli siitä vaan nuoret kytkintä pohjaan ja leveämmän leivän perään. Kyllä maailmalla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen yrittänyt omille lapsille takoa päähän.
Minä onnistuin.
Kaikki lapseni muuttivat muualle opiskelemaan maksullisiin huippuyliopistoihin ja sille tielle jäivät. Hyvä niin!
Oma lapseni on vasta yläasteella, mutta kovasti puhutaan tulevaisuudesta. Me ollaan aina korostettu koulunkäynnin ja kielitaidon tärkeyttä. Meillä vanhemmilla on aikomus muuttaa ulkomaille (maalla ei ole töiden kannalta juuri väliä, muilla asioilla on, mutta se on toinen juttu) 10 vuoden sisällä, ja lapsi tietää sen. Niinpä hänkin pallottelee mielessään, että ehkäpä lukion ja armeijan jälkeen sitten ulkomaille.
Ehkä lähdetään koko perhe tai sitten ei. En tiedä. Avoin mieli pitää olla, ja lapsella haaveita joita kohti mennä. Me vanhemmat etsitään enemmänkin miellyttävämpää ympäristöä.
Mikä siinä on, että vaikka tukia ja apuja on muissakin maissa, ne on siellä pystytty suunnittelemaan niin, että ne eivät veltosta ihmistä?
Suomi kärsii vääränlaisen tyytyväisyyden aiheuttamasta luovuuden ja ahkeruuden putteesta. Jos ei nähdä epäkohtia, ollaan vuosi toisensa jälkeen maailman "onnellisin" maa.